4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک مجهز نقشه برداری مغز در مشهد

5/5

کلینیک مجهز نقشه برداری مغز در مشهد

اگر شما فردی هستید که به دنبال پی بردن از نقاط ضعف و قوت مغز خود هستید و یا سعی در درمان اختلالات روانشناختی را دارید مرکز تخصصی نوروتراپی ما در مشهد دارای متخصصین با تجربه و مجرب در اختیار شما عزیزان می باشد.

برای کمک به تشخیص اختلالات مغزی، نقشه مغزی یا QEEG لازم است.

نقشه مغزی نشان می دهد کدام نواحی مغز پرکار و یا کم کار است. همچنین در صورت بروز اختلال به ما کمک می کند. برای تفسیر کلی آن نیاز به یک سری نکات داریم. نقشه مغزی دارای رنگ های گوناگونی است. بطور مثال رنگ سبز نشان دهنده حالت طبیعی و کارکرد نرمال آن بخش از مغز است. اگر قسمتی دارای رنگ قرمز، زرد و یا نارنجی بود نشان از وجود مشکل است. همچنین این رنگ ها حاکی از آن است که شدت موج بیشتر از حالت طبیعی است. شدت موج کمتر از حالت نرمال به رنگ آبی نمایان میشود که آن هم بعلت وجود اختلال در آن ناحیه از مغز  است.

انحراف استاندارد یکی دیگر از ویژگی های نقشه مغزی است و نشان می دهد که داده ها چه مقدار از میزان متوسط فاصله دارند. هرچه انحراف معیار به صفر نزدیک شود، به میانگین نزدیکتر هستند.

باند های فرکانسی مختلفی در نقش مغزی داریم. این باند ها عبارت است از دلتا, تتا, آلفا, بتا، های بتا و گاما. این باند ها در حالت عادی همیشه در مغز حضور دارند. کم و زیاد شدن مقادیر یا عدم حضور آن ها نشان از وجود اختلالی در مغز است. بطور مثال: اگر باند آلفا غالب باشد, فرد در حالت استراحت است. اگر باند بتا در مغز غالب باشد فرد در حال مطالعه یا انجام یک فعالیت شناختی است. همچنین اگر دلتا غالب باشد, فرد در حالت خواب میباشد.

مرکز تخصصی نقشه مغزی در مشهد

در مقایسه با سایر روش های تصویر برداری از مغز (QEEG) میتواند بی نهایت اطلاعات در مورد نحوه عملکرد مغز ارایه دهد و می تواند برای تشخیص و پیگیری اختلالات روانشناختی شما روشی بسیار مناسب، کاربردی و مفید باشد.

در مجموع از نقشه مغزی برای تشخیص اختلالات  زیر استفاده می شود:

  • اختلال یادگیری
  • افسردگی
  • بیش فعالی یا نقص توجه و تمرکز
  • اختلالات اضطرابی (PTSD ، تیک های مختلف عصبی)
  • اوتیسم
  • پانیک
  • سومصرف مواد مخدر
  • وسواس فکری و عملی
  • سر درد های میگرنی
  • اختلال دو قطبی
  • اختلالات خواب (کم خوابی ، پر خوابی، راه رفتن و حرف زدن در خواب و سندرم پای بیقرار )
  • صرع
  • سکته مغزی
  • ارزیابی تاثیر داروها بر روند بیماری وپیش بینی پاسخ فرد به دارو
  • بررسی خطر آسیبهای مغزی مانند ضربه، تشنج و خونریزی مغزی
  • ارزیابی تغییرات روانی فرد در حالت کم کاری و پرکاری مغز
  • بررسی مغز بیمار و پیدا کردن نقاط مورد نظرقبل از جراحی مغز

کلینیک خوب نقشه مغزی در مشهد

کلینیک نوروتراپی

چرا نقشه مغزی QEEG قبل از درمان های نوروتراپی مفید است؟

از آنجا که در درمان های نوروتراپی ( نوروفیدبک ،بیوفیدبک، TDCS ،لورتانوروفیدبک ) تماما با امواج مغزی در ارتباط هستند و تست نقشه مغزی (QEEG) میتواند به بهترین شکل ممکن امواج مغزی شما را در اختیار درمانگر قرار دهد و تمام نواقص مغز شما را برملا و آشکار کند و باعث تشخیص بهتر و دقیق تر اختلالات شما شود ، انجام این تست قبل از شروع دوره درمان نوروتراپی میتواند بسیار به بهبود شما کمک کند چرا که تشخیص مناسب میتواند بهترین راه حل را در اختیار درمانگر و شما قرار دهد.

نقشه برداری مغز مزایای بی شماری از نقشه برداری مغز و اطلاعاتی است که می تواند از طریق این فرآیند کشف شود، از شناسایی نقاط ضعف گرفته تا درک اینکه چرا برخی توانایی های خاصی دارند که دیگران ندارند.

در کل شما با انجام این تست یک نقشه رنگی کامل از فرایند کارکرد مغزتون دریافت خواهید کرد و به نوعی بعد از انجام این تست کاملا با زیر و بم مغز خود آشنایی پیدا میکنید

نقشه برداری از مغز می تواند اطلاعات دقیقی در مورد ساختار فیزیکی مغز فرد داشته باشد. این امر می تواند به دلایل زیادی از نظر پزشکی و روانشناختی بسیار ارزشمند باشد. تشخیص ساختارهای مختلف در مغز می تواند اطلاعات درستی را در اختیار متخصصان پزشکی قرار دهد تا شما را به سمت اهداف مورد نظر سوق دهد.

متخصص نقشه مغزی در مشهد

برای تفسیر صحیح نقشه مغزی، سه مرحله اصلی انجام می‌شود. در قسمت زیر این مراحل را می‌بینید:

  1. ضبط EEG در این مرحله نرم‌افزار، فعالیت الکتریکی مغز را از طریق سنسورهای قرار گرفته بر روی سر ضبط می‌کند.
  2. حذف امواج اضافی امواجی که در مرحله قبل توسط دستگاه ضبط شده‌اند شامل یک سری امواج بدون استفاده مانند امواج ناشی از تپش قلب، حرکات چشم و فعالیت عضلات نیز هستند. در این مرحله این امواج اضافی از داده‌ها حذف می‌شوند.
  3. تفسیر اطلاعات جمع شده داده‌های ضبط شده توسط آزمایش نوار مغزی پردازش شده و به‌صورت کمی درمی‌آیند. بر طبق مطالعات انجام شده، اندازه امواج مختلف در مغز انسان دارای استاندارد و حد نرمالی است که بر اساس سن و جنس متفاوت است. با مقایسه اندازه‌های به‌دست‌آمده از ثبت امواج در فرد با مقادیر بهنجار مشخص می‌شود کدام‌یک از امواج و در کدام ناحیه از سر دارای فعالیت نامناسبی است. امواج با فعالیت مناسب با رنگ سبز، امواج با فعالیت کمتر از حد نرمال بارنگ آبی و امواج با فعالیت بیش‌تر از حد نرمال با رنگ قرمز یا نارنجی مشخص می‌شوند.

ما بهترین ها را برای شما عزیزان می خواهیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار