4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک نوروتراپی اختلال اضطراب در مشهد

5/5

کلینیک نوروتراپی اختلال اضطراب در مشهد

برای اینکه به نتیجه مطلوب و درمان موثر با نوروفیدبک دست یابید، باید به مرکز نوروفیدبکی که به آن مراجعه می کنید دقت داشته باشید. ما یکی از بهترین مراکز نوروفیک درمان اضطراب در مشهد هستیم .برای تعیین وقت و مشااوره با ما تماس بگیرید. 

اضطراب شایع ترین و پر هزینه ترین اختلال روانی به شمار می رود که در بسیاری از موارد سبب مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و عروقی می شود.اضطراب در روانپزشکی هسته مرکزی بسیاری از اختلالات شناخته شده است . در حقیقت  مادر بیماری های روانپزشکی است . بنابراین این اختلال را جدی بگیرید و نسبت به درمان آن اقدام کنید .

اصولاً درمان اختلالات اضطرابی به شدت و دلایل وجود اضطراب در فرد بستگی دارد. خیلی مواقع افراد می‌توانند یاد بگیرند تا با کمک راهبردهایی با اضطراب خود مقابله کنند. در حالی که گاهی شدت اضطراب به حدی است که لازم می‌شود فرد تحت درمان تخصصی قرار بگیرد. برای بهبود اضطراب از مداخلات رواندرمانی مثل درمان‌های تحلیلی، درمان شناختی رفتاری و درمان با نوروفیدبک و درمان‌های دارویی استفاده می‌شود.

از علائم اضطراب شدید می توان به خلق پایین و منفی، افکار ناراحت کننده، گسیختگی هوشیاری از محیط، اجتناب از مکان یا هر عاملی که فرد را به یاد حادثه بیندازد، مشکلات خواب، تحریک پذیری و پرخاشگری، بی قراری، خستگی، عدم تمرکز، نگرانی از وقوع یک اتفاق ناگوار و… اشاره کرد.

مرکز درمان اختلال اضطراب در مشهد

درمان شناختی-رفتاری اضطراب

در درمان شناختی-رفتاری فرض بر این است که افکار ناکارآمد فرد در احساساتی که او تجربه می‌کند و واکنشش به موقعیت‌ها تأثیر دارد. در این روش افکار روزانه، باورهای بنیادی و طرحواره های زیر بنایی ذهن فرد کاوش می‌شود. درمانگر به مراجع کمک می‌کند با تغییر افکار ناکارآمد و جایگزین کردن آن با تفکر منطقی‌تر بتواند هیجان‌ها و رفتارش را در مواجهه با شرایط مختلف بهبود ببخشد.

در درمان شناختی رفتاری اضطراب از راهبردهای نوشتن افکار روزانه، ثبت احساس در هر موقعیت، ثبت واکنش‌ها، پیدا کردن افکار منطقی‌تر در هر موقعیت، روش‌های تصویرسازی ذهنی، ثبت سلسله مراتب موقعیت‌های اضطراب زا و مقابله گام به گام با هر موقعیت استفاده می‌شود. همچنین برای کاهش احساس تنش در موقعیت از راهکارهایی نظیر آرام‌سازی عضلانی، تمرینات تنفسی و تخیل سازی استفاده می‌شود.

مرکز درمان اضطراب با نوروفیدبک در مشهد

همه ما می دانیم که اختلالات روحی و اضطرابی از متداول ترین اختلالات روانی هستند. در حقیقت اختلالات روحی و اضطرابی شامل اختلالات روانپزشکی مختلفی هستند که اختلال پس از سانحه ، اختلال اضطراب فراگیر و افسردگی محور اصلی آن است.  درمان اضطراب که جزو شایع ترین اختلالات روحی و روانی می باشد راه های متفاوتی دارد که درمان اضطراب با نوروفیدبک یکی از بهترین راه ها می باشد. اختلال اضطراب در حقیقت می تواند بر اثر تکرار یک خاطره بد یا یک رویداد آسیب زا باشد که مدت آن به بیش از یک ماه می رسد.

همچنین اختلال افسردگی با ناراحتی شدید و مداوم بروز پیدا می کند که باعث مختل شدن عملکرد طبیعی زندگی فرد می شود. گزینه های درمانی برای این اختلالات به طور کلی شامل داروسازی یا روان درمانی و همچنین درمان اضطراب با نوروفیدبک است. حتی ممکن است که همه بیماران به روش های درمانی ذکر شده در بالا به خصوص درمان اضطراب با نوروفیدبک پاسخ ندهند اما امروزه بهترین درمان اضطراب با نوروفیدبک است.

کلینیک نوروفیدبک در مشهد

کسانی که می خواهند بدانند نوروفیدبک چیست باید گفت که نورفیدبک نوعی خاص از بیوفیدبک می باشد. نوروفیدبک بر روی سیستم عصبی مرکزی و مغز فرد متمرکز می شود تا تنظیم و تثبیت عصب را به مرور بهبود ببخشد. به همین دلیل درمان اضطراب با نوروفیدبک یکی از بهترین راه های درمان اختلالات روحی و روانی شناخته شده است. همچنین باید بدانید که تعدیل فعالیت مغز می تواند بر تغییرات رفتاری تاثیر بگذارد که نوروفیدبک این مشکل را حل کرده است.

در درمان اضطراب با نوروفیدبک سعی می شود با آموزش به مغز با استفاده از فناوری رایانه، الگو های امواج مغزی ضعیف را بهبود بخشید. نوروفیدبک با استفاده از بازی ها یا تصاویر ویدیویی ارائه شده، تا به مغز بیاموزد که امواج مغزی خود را بصورت صحیح تنظیم کند و اختلال را کنار بگذارد و به حالت نرمال بازگردد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوروفیدبک و کار کرد آن کلیک کنید.

در درمان اضطراب با نوروفیدبک هنگامی که سلول های مغزی شما با یکدیگر تعامل دارند تکانه های الکتریکی به نام امواج مغزی ایجاد می شوند. این امواج مغزی نشانگر عملکرد کلی مغز شما هستند و وضعیت درونی شما را منعکس می کنند. افرادی که از اختلال اضطراب رنج می برند اغلب نسبت به افرادی که این چالش ها را تجربه نمی کنند الگوهای متفاوتی از امواج مغزی را دارند که در درمان اضطراب با نوروفیدبک بر این امواج تمرکز می شود.

ما خواهان بهترین ها برای شما هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار