4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز تشخیص و درمان اختلالات اضطرابی

5/5

مرکز تشخیص و درمان اختلالات اضطرابی

در این مقاله قصد داریم چند روش آرام سازی شخص مضطرب را باهم بررسی کنیم:

در ابتدا باید آنچه باعث استرس و اضطراب در شما می شود را، حذف کنید یا تغییر دهید. از روش های آرام سازی مانند مثبت حرف زدن با مردم، پیاده روی، شنا یا سرگرمی های لذت بخش استفاده کنید.

شما میتوانید فنون کنترل استرس و اضطراب مانند تمرین آرام سازی با تجسم ذهنی و تنفس های آرام و عمیق را بیاموزید.

روش های دینی و معنوی مثل دعا. نماز، روزه، یا مطالعه متون و کتابهای مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی آرام بخش را بکار گیرید.

با استفاده از افکار مثبت بر افکار منفی تان غلبه کنید، مثلا به خود بگوئید شغل خوبی پیدا خواهم کرد.

نگرشی را در خود بنا و حفظ کنید که در آن امور به خوبی پیش می روند. هر گاه کارتان بسیار زیاد است از دیگران کمک بخواهید.

برای مواجهه با رویدادهای استرس زای زندگی و بنای روشهای مثبت مقابله با آن. در جستجوی کمک های حرفه ای بر آیید.

در صورتیکه با به کار بستن فنون فوق نتوانستید بر اضطراب خود غلبه کنید، مطمئن باشید که روان پزشکان و مشاوران خواهند توانست با استفاده از روشهای مناسب دیگر به یاری شما بشتابند.

مرکز درمان غیر دارویی اختلالات اضطرابی

متخصصان معتقدند که نوشتن ساده هیجانات بر روی کاغذ موجب تسکین روحی روانی شما میشود .نوشتن احساساتتان در دفترچه کمک میکند تا فشار روانى ناشى از رویدادهایى مثل از دست دادن شغل، رنج بردن از مشکالت زناشوئى و … را تسکین دهد.

روش دیگر برای مقابله با اضطراب این است که بخندید و شوخطبع باشید: مطالعات زیادى نشان داده که خنده میتواند یکى از سالمترین پادزهرهاى فشار روانى باشد. هنگامى که می خندیم یا حتى طبق برخى تحقیقات موقعى که ما لبخند میزنیم جریان خون به مغز افزایش مییابد و موادى بنام اندروفین (هورمانهاى ضد دردى که در شخص احساس خوش و سالمت ایجاد میکند) در مغز آزاد میشود و سطح هورمونهاى استرسزا را در خون پایین میآورد.

شما میتوانید برای رهایی از اضطراب و تنش ها ی زندگی ذهن خود را متمرکز زمان حال کنید: اگر بتوانید ذهن خود را چنان پرورش دهید که امیدها و آمال خود را به کنارى نهاده و موقع مناسب و مقتضى به سراغ تک تک آنان بروید،به آرامش ذهنى دست خواهید یافت.جادهاى که به آرامش ذهنى منتهى میگردد از راهى موسوم به توجه میگذرد.این توجه به خود در هنگام عمل کردن به کارهاى ساده نظیر ظرف شستن و … باعث می شود که به هیچ وجه بى هدف و سرگردان همچون بطرى بر امواج دریا شناور نشویم.

ـ گوش دادن به موسیقى ملایم نیز باعث تسکین اضطراب میشود : برخى مطالعات اخیر نشان داده است که موسیقى آرام باعث آهسته کردن ضربان قلب و افزایش آندروفینها و کاهش اضطراب میشود. در این مورد میتوانید بخش شنیدنیهای سایت را ببینید.

با افزایش اعتماد به نفس به جنگ اضطراب بروید: با داشتن اعتماد به نفس بالا حداکثر استفاده را از تواناییهاى خود در مواجهه با استرس خواهید برد و درنتیجه کمتر دچار مشکل میشوید.

آدرس دفتر مشاوره درمان مشکلات بی خوابی کودکان

اگر بخواهیم چندمورد از دلایل بی خوابی را در کودکانمان شرح دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

 

 

اگر به هر دلیلی روال خواب همیشگی کودک بهم بریزد کودک در خواب شبانه خود دچار مشکل میشود. برنامه خواب کودکان به تدریج تغییر می‌کنند، مثلا گاهی ۵ ساعت می‌خوابند اما بعد یک مدت سه ساعت می‌خوابند هر چه سن آن‌ها بالاتر می‌رود این روال تغییر می‌کند، بنابراین به هوش باشید که خودتان را با آن‌ها تنظیم کنید .

 

گاهی کودکان دوست دارند نزدیک والدینشان به خصوص مادرشان بخوابند. توجه کنید در طول تاریخ این اتفاق همیشه افتاده و کودک از مادرش برای خواب جدا نمی‌شده است اما تغییراتی که الان اتفاق افتاده، این است که کودک و مادر و پدر از هم جدا می‌خوابند. اگر به هردلیلی مشکل دارید که کودکتان کنارتان بخوابد سعی کنید تا خواب او کنارش باشید. آن‌ها بسیار کوچک و حساسند. قدرت مقاومت ندارند. سعی کنید به آن‌ها لذت بدهید .

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار