4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک تی دی سی اس در مشهد

5/5

کلینیک تی دی سی اس در مشهد

با انجام روش تحریک الکتریکی فراجمجمه ای روزهایی بدون درد و بیماری را تجربه کنید.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

دستگاه tDCS چیست ؟

یکی از دستگاههای مربوط به روش‌های درمانی نوروتراپی دستگاه tDCS است و به طور خلاصه این دستگاه جریان الکتریکی خیلی ضعیف تولید می‌کند که قادر است از روی پوست سر سلول‌های مغز را تحت تاثیر قرار داده و آنها را تنظیم ، یا تقویت ، یا ترمیم کند.

و در صورت لزوم مهار و یا اصلاح کند، این دستگاه با استفاده از یک باتری کار می کند و جریان الکتریکی خیلی ضعیف بین یک دهم تا حداکثر دو میلی آمپر تولید می کند.

بنابراین دستگاه tDCS دستگاهی کاملا ایمن است و هیچ گونه عوارض جانبی مهم برای بیمار ندارد و کاملاً غیر تهاجمی و ایمن و بدون درد می باشد ، به طوری که توسط بیمار به سهولت تحمل می شود.و طرز استفاده از آن خیلی راحت است .

یکی دیگر از بهترین مزایای آن ارزان بودن آن در مقایسه با سایر دستگاه های درمانی می باشد و معمولاً پس از دو الی سه هفته علائم مثبت درمانی و یا علائم بهبودی و کاهش شدت علائم بیماری قابل لمس است.

این دستگاه می تواند میزان تحریک پذیری مغز را تنظیم کند ، یعنی می‌تواند میزان فعالیت سلول های قشر مغز را در صورت لزوم زیاد و یا کم کند ،ودرنتیجه با تاثیر بر روی نورون های مغزی می‌تواند بر میزان عملکرد مغز تاثیر گذار باشد و در نهایت پس از دو الی سه هفته درمان منظم باعث ایجاد نوعی پلاستیسیتی در مغز می‌شود .

مرکز تخصصی (TDCS) در مشهد

دستگاه تی دی سی اس برای چه بیماری هایی مناسب است ؟

البته دستگاه tDCS را برای درمان بیماری‌های زیادی نظیر افسردگی اضطراب و بیماری صرع مقاوم به درمان و درمان انواع دردها و اختلالات حافظه و بیش فعالی بکار می برند ، و در حال حاضر این دستگاه در مرکز تخصصی آرامش ماندگار موجود است.

و به عنوان درمان کمکی در انواع صرع های مقاوم به درمان به کار می رود، همانطوریکه قبلاً ذکر شد این دستگاه جریان الکتریکی خیلی ضعیف بین یک دهم تا دو میلی ولت ایجاد می کند که دارای دو الکترود است ، که یکی مثبت یا آند و دیگری منفی یا کاتد است.

قطب مثبت اثر تحریکی بر روی قشر مغز دارد و برعکس قطب منفی اثر مهاری دارد ، پس با این دستگاه می توانیم در صورت لزوم بعضی از نواحی مغز را تحریک و یا مهار کنیم و به سادگی و بدون درد و ناراحتی برای درمان بیماری‌های نورولوژی و روانپزشکی کمک می‌کند.

کلینیک خوب TDCS در مشهد

عوارض تی دی سی اس چیست؟

اما همان طور که گفته شد چون تی دی سی اس یک روش تحریکی است باید حتما توسط یک روانشناس و مشاوره دوره دیده ی ماهر انجام بگیرد تا او بتواند اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کند زیرا بسیار مهم است که پروتکل صحیح بر روی فرد اجرا بشود و همچنین افرادی که ممنوعیت استفاده از دستگاه دارند مشخص بشوند

تنها عوارض دستگاه تی دی سی اس که از سمت مراکز مشاوره گزارش شده است ( گاهی سوزش پوست ، تهوع و سردرد) بوده است که مقطعی بوده و قابل حل می باشد و به ندرت کسی این عوارض های جزئئ هم نشان می دهد

فواید و موارد کاربردی دستگاه تی دی سی اس

این دستگاه در درمان افسردگی بسیار نتیجه ی مثبتی را داشته است می توان گفت معادل یک دوره ی شش هفته ای مصرف قرص فلوکستین نیز می باشد.
از دیگر موارد کاربردی که بسیار تاثیر مثبتی داشته است میگرن ، درد ناشی از صدمات تروماتیک نخاع و یا افرادی که دچار سکته ی مغزی شده اند ، آفازی و پارکینسون می باشد.
توجه داشته باشید طبق گزارش بهترین کلینیک تی دی سی اس امروزه در زمینه ی مواد ، الکل ، سیگار و غذا نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است و شاهد نتایج قابل قبولی بوده ایم.

کلینیک تخصصی تی دی سی اس در مشهد

اضطراب چیست؟

اضطراب یک حالت ذهنی کلی است که شامل احساساتی مثل نگرانی، ترس و دلشوره است و با حالت‌های فیزیولوژیک مانند تپش قلب، تعریق، نفس نفس زدن، سرگیجه و… مشخص می‌شود. اضطراب معمولاً دلیل مبهمی دارد. علائم اضطرابی شدید می‌توانند عملکرد روزانه را با اختلال مواجه کنند. زمانی که عامل آزاردهنده مشخص باشد، به آن استرس می‌گوییم. روش‌های مقابله با استرس تا حدودی با تکنیک‌های درمان اضطراب تشابه دارد.

درمان اضطراب

اصولاً درمان اختلالات اضطرابی به شدت و دلایل وجود اضطراب در فرد بستگی دارد. خیلی مواقع افراد می‌توانند یاد بگیرند تا با کمک راهبردهایی با اضطراب خود مقابله کنند. در حالی که گاهی شدت اضطراب به حدی است که لازم می‌شود فرد تحت درمان تخصصی قرار بگیرد. برای بهبود اضطراب از مداخلات رواندرمانی مثل درمان‌های تحلیلی، درمان شناختی رفتاری و درمان‌های دارویی و همچنین امروزه برای درمان اضطراب از روشی بدون خطر و عارضه به نام TDCS استفاده می کنند .

این روش با تحریک الکتریکی فراجمجمه ای به مرور می تواند اضطراب را در افراد کم کرده و نتیجه ی ماندگار و خوبی را به بار بیاورد .

ما یکی از بهترین ها در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار