4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمان اختلالات اضطرابی در مشهد

5/5

درمان اختلالات اضطرابی در مشهد

اگر میخواهید بهترین راهکار را برای درمان مشکلات اضطراب خود تجربه کنید با ما تماس بگیرید

همه ما آدمها در طول زندگی احساساتی همچون اضطراب و استرس را تجربه میکنیم و میتوان گفت که تجربه چنین احساساتی بخشی جدا نشدنی از زندگی طبیعی هر انسانی است، اما مشکل از آنجا شروع میشود که گاهی اوقات این تجربیات مزمن یا حاد میشوند و ما را دچار بحران میکنند.

آنچه معقولانه بنظر میرسد این است که ابتدا باید راهکارهایی برای پیشگیری از آتچه اختلال نامیده میشود پیدا کنیم، راهکارهای پیشگیرانه را بشناسیم و خودمان را برای مواجهه با شرایط بحرانی زندگی همواره مقاوم و آماده سازیم.

اما گاهی اوضاع از کنترل فرد خارج میشود و به علل مختلفی همچون زنتیک، تاثیرات محیطی، تربیت خانوادگی و… دچار اختلال میشویم.

کلینیک نوروفیدبک در مشهد

درمانگر باتجربه اختلالات اضطرابی در مشهد

اختلال در روانشناسی به معنای مختل شدن کارکردهای مهمی همچون ارتباط اجتماعی، فعالیت های شغلی، خواب و بیداری، تحصیلی و… میباشد.

انواع اختلالات اضطرابی شامل موارد زیر هستند:

  • اضطراب جدایی
  •  وحشت زدگی
  • آگورا فوبیا یا بازار هراسی
  • هراس اختصاصی (فوبی)
  • اختلال اضطراب  اجتماعی
  • اختلال اضطراب فراگیر

یکی از جنبه های بسیار جالب اختلالات اضطرابی تعامل ظریفی است که میان عوامل وراثتی و محیطی مولد این اختلالات وجود دارد. برخی از ژن های غیرطبیعی، زمینه ‌ساز حالت های اضطرابی بیمارگون هستند و رویدادهای آسیب زای زندگی و فشارهای روانی نیز در سبب شناسی اختلالات اضطرابی اهمیت دارد.

کلینیک نوروفیدبک در مشهد

درمان تخصصی اضطراب با روش نوروفیدبک در مشهد

 اضطراب طبیعی در مقابل اختلالات اضطرابی

همه ی افراد دچار اضطراب می شوند و آن تشویشی فراگیر، ناخوشایند و مبهم است که اغلب علائمی نظیر سر  درد، تعریق، تپش قلب، احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است. ممکن است احساس بیقراری هم داشته باشند که نشان از این است که نمی تواند به مدت طولانی یک جا بنشیند یا بایستد.

مجموعه ی علایمی که در حین اضطراب وجود دارد اغلب در هر فرد به گونه‌ای متفاوت از دیگران است. اما اختلالات اضطرابی، عملکرد فرد را مختل می کند و از لحاظ شدت و مدت متفاوت تر هستند.

 ترس و اضطراب

اضطراب هشداری است که فرد را گوش به زنگ می کند. یعنی به فرد هشدار می‌دهد که خطری در راه است. ترس هم هشداری است که فرد را گوش به زنگ می کند ولی باید آن را از اضطراب افتراق داد. ترس در پاسخ به خطری معلوم، بیرونی، معین یا با منشا غیر تعارضی ایجاد می شود؛ حال آن که اضطراب در پاسخ به تهدیدی پیدا می‌شود که نامعلوم، درونی و مبهم است یا از تعارض منشا گرفته است.

مرکز نوروفیدبک در مشهد

کلینیک خوب نقشه مغزی در مشهد

از نقشه مغزی (QEEG) برای تشخیص علل مغزی اختلالات بالینی استفاده می شود. در حقیقت با انجام نقشه مغزی روی بیمار ما میتوانیم اطلاعات دقیقی از عوامل عصب- شناختی اختلالات کسب کنیم.

وقتی ما بتوانیم دلیلی برای مشکلی که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید در سطح مغزی ببینیم، می توانیم یک برنامه آموزشی نوروفیدبک ایجاد کنیم تا به رفع آن مشکل کمک کنیم.

در حین انجام نقشه مغزی شما، ما اطلاعات امواج مغزی را جمع آوری و تحلیلی میکنیم و سپس پروتکل های نوروتراپی را متناسب با ضعف ها و مشکلات کشف شده تنظیم مینماییم.

آدرس بهترین کلینیک نوروفیدبک در مشهد

در حقیقت، نوروفیدبک راهی برای آموزش دادن به فعالیت مغز است و برای مغز به منزله یک بازخورد (بیوفیدبک) است. برای درک نوروفیدبک تراپی، ابتدا لازم است اطلاعات مختصری درباره امواج مغزی داشته باشیم.

امواج مغزی، پالس های الکتریکی هستند که در حین برقراری ارتباط بین سلولهای مغز شما با یکدیگر، تولید می شوند. امواج مغزی درباره چگونگی احساسات، اعمال و عادات آموخته شده شما، و نیز در مورد سطح استرس، خلق و خوی پایه و عملکرد کلی مغز شما اطلاعات زیادی فراهم می کنند.

با استفاده از حسگر هایی که روی پوست سر کار گذاشته می شوند، ما می توانیم همه این فعالیت ها را اندازه گرفته، بر آنها نظارت کنیم. همچنین، با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل مغز (نقشه مغزی QEEG) ، می توانیم مشخص کنیم که چه فعالیت های خاصی در مغز، باعث بروز چه علائمی می شوند.

مرکز تخصصی TDCS در مشهد

نوروتراپیست خوب در مشهد

وقتی که ما درباره زمینه های مشکل ایجاد شده در مغز، اطلاعات کافی داشته باشیم، می توانیم یک برنامه آموزشی تهیه کنیم تا به کمک آن، مغز شما را به یک وضعیت راحت و کارآمد بکشانیم.

این همان چیزی است که ما را به سمت نوروفیدبک تراپی می کشاند. اما نوروفیدبک تراپی چیست ؟ نوروفیدبک تراپی به معنی درمان با روش نوروفیدبک است.

طی یک جلسه نوروفیدبک، ما آنچه را که مغز شما واقعا انجام می دهد با آنچه که شما نهایتا دوست دارید انجام دهید، مقایسه می کنیم. وقتی که مغز شما به وضعیت راحت تر نزدیک می شود، شما با پاسخ مثبتی که از صفحه رایانه دریافت می کنید، پاداش می گیرید. معمولا این “بازخورد عصبی” به فرم یک بازی ویدئویی، موسیقی یا فیلم است.

وقتی که فعالیت مغز شما به یک ناحیه موثرتر نزدیک می شود، یا از آن دور می شود، صداها و تصاویر فورا بازخورد آن را به شما می دهند. مثلا در هنگام تماشای فیلم، اگر مغز شما دارد به وضعیت خواسته شده نزدیک می شود فیلم نمایش داده می شود، ولی وقتی که مغز دارد در جهت اشتباه حرکت می کند، فیلم قطع می شود.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار