4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین مرکز درمان اختلالات یادگیری در مشهد

5/5

بهترین مرکز درمان اختلالات یادگیری در مشهد

 

اگر بدنبال بهترین مرکز درمان اختلالات یادگیری هستید با ما تماس بگیرید

 

انواع اختلالات یادگیری کدام اند؟

ناتوانی‌های یادگیری اغلب بر اساس مجموعه مهارت‌های مدرسه گروه‌بندی می‌شوند. انواع اختلالات یادگیری که آشکارتر هستند معمولاً حول محور خواندن، نوشتن یا ریاضی می‌چرخند.

  • «اختلالات یادگیری در خواندن» (Dyslexia): دو نوع اختلال یادگیری در خواندن وجود دارد. مشکلات اساسی خواندن زمانی رخ می‌دهد که درک رابطه بین صداها، حروف و کلمات مشکل باشد. مشکلات درک مطلب زمانی رخ می‌دهد که در درک معنای کلمات، عبارات و پاراگراف‌ها ناتوان باشد. اختلال در تشخیص حروف و کلمات، درک کلمات و نظرات، سرعت خواندن و سلیس بودن کلام، مهارت‌های عمومی واژگان از علائم این اختلال است.
  • «اختلالات یادگیری در ریاضی» (Dyscalculia): ناتوانی‌های یادگیری در ریاضی بسته به سایر نقاط قوت و ضعف کودک بسیار متفاوت است. توانایی کودک در انجام ریاضی به طور متفاوتی تحت تأثیر ناتوانی یادگیری زبان، اختلال بینایی، یا مشکل در ترتیب، حافظه یا سازماندهی قرار می‌گیرد. کودکی که دارای اختلال یادگیری مبتنی بر ریاضیات است ممکن است با به خاطر سپردن و سازماندهی اعداد، علائم عملیات و «حقایق» اعداد (مانند ۱۰= ۵+۵ یا ۲۵= ۵×۵) مشکل داشته باشد.
  • «اختلالات یادگیری در نوشتن» (Dysgraphia): انواع اختلالات یادگیری در نوشتن می‌تواند شامل اختلال در عمل فیزیکی نوشتن یا فعالیت ذهنی درک اطلاعات باشد. اختلال نوشتاری اولیه به مشکل فیزیکی در تشکیل کلمات و حروف اشاره دارد. ناتوانی در نوشتن بیانی نشان‌دهنده مبارزه برای سازماندهی افکار بر روی کاغذ است. علائم ناتوانی در یادگیری زبان نوشتاری حول عمل نوشتن می‌چرخد. مواردی مانند اختلال در نظم و انسجام نوشتار، کپی کردن دقیق حروف و کلمات، سازماندهی و انسجام نوشتاری.

آدرس مرکز باسابقه اختلالات یادگیری در مشهد

روانشناسان کودک و نوجوان می‌دانند که برخی از پیامدهای بلندمدت انواع اختلالات یادگیری را می‌توان با مداخله زودهنگام کاهش داد. با این حال، این اختلالات اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشوند، می‌توانند اثر «گلوله برفی» داشته باشد.

به عنوان مثال، کودکی که در دبستان جمع را نمی‌آموزد، نمی‌تواند جبر را در دبیرستان بفهمد. کودک با تلاش بسیار برای یادگیری، ناامید و ناامیدتر می‌شود و در مواجهه با شکست‌های مکرر دچار مشکلات عاطفی مانند عزت نفس پایین می‌شود.

اٌفت تحصیلی، ترک تحصیل، کاهش اعتماد بنفس، ضعیف شدن روابط اجتماعی، تمایل به فعالیت در مشاغل سطح پایین، گرایش به رفتارهای هیجان پذیر در نوجوانی و… میتواند در آینده این کودکان بیشتر از سایر دانش آموزان عادی پیش بینی شود.

برخی از کودکان مبتلا به انواع اختلالات یادگیری در مدرسه رفتارهای بد و زننده از خود نشان می‌دهند به این دلیل که ترجیح می‌دهند در نظر افراد به عنوان بد و شرور دیده شوند تا یک فرد نادان.

مرکز مجهز تشخیص اختلالات یادگیری در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

در این کلینیک تخصصی خدمات نوروتراپی در مشهد، متخصص اختلالات یادگیری جناب آقای دکتر جلال محمودی (دکتری تخصصی روانشناسی) جهت تشخیص این اختلال مراحل ذیل را در دستور کار دارد:

۱- مصاحبه بالینی

۲- انجام نوار مغزی (EEG) و نقشه مغزی (qEEG)

۳- اجرای تست هوش

۴- اجرای تست های نرم فزاری معتبر

۵- ارایه تست های تشخیصی به معلمین یا مسئولین آموزش

آدرس کلینیک خوب درمان اختلالات یادگیری در مشهد

مرکز مجهز تشخیص اختلالات یادگیری در مشهد

در این کلینیک کلیه خدمات درمانی کاربردی و ضروری در بهترین سطح ممکن پس از تشخیص متخصص اجرا میگردد:

خدمات درمانی ترکیبی از روش های عصب درمانی، آموزش ویژه، کار با نرم افزارهای توانمندسازی شناختی و در صورت نیاز دوره هایی از دارودرمانی میباشد.

روش های عصب درمانی (نوروتراپی) را بیشتر بشناسیم:

نوروتراپی شامل تجهیزات متعددی است که بسته به نوع و شدت مشکل ممکن است از دستگاه بخصوصی استفاده گردد که برخی از پرکاربردترین دستگاه ها شامل موارد ذیل است:

کلینیک نوروفیدبک اختلالات یادگیری در مشهد

بخشی از نمونه یک نقشه مغزی

در نوروفیدبک به فرد آموزش داده می شود که چگونه فعالیت های مثبت مغزی خود را تقویت کند.

در نوروفیدبک مراجع یاد می گیرد که می تواند بر قدرت و توان باندهای فرکانسی مغز خود که مرتبط با شرایط اختلال فرد است تسلط به دست بیاورد.

پژوهش ها نشان می دهد که قدرت امواج مغزی در اختلال هایی چون نقص توجه – بیش فعالی، اضطراب و افسردگی دچار نابهنجاری شده است و این به معنی این است که مغز مراجع بی توجه، مضطرب و یا افسرده شده است.

نوروفیدبک که یک روش غیر تهاجمی است این امکان را به مراجع می دهد که با قدرت خود مغز، بر این نابهنجاری در امواج مغزی پیروز شود و امواج مغزی را به حالت طبیعی و نرمال برگرداند.

این فرایند، از طریق شرطی سازی عامل و بوسیله تکنولوژی های پیشرفته صورت می گیرد. نتیجه پژوهش ها نشان می دهد که درمان نوروفیدبک، به عنوان یک درمان مکمل، در بهبود اختلال های نظیر نقص توجه – بیش فعالی، اختلال یادگیری، اضطراب، افسردگی ها، دردهای مزمن، مشکلات در خواب و مشکلات شناختی نظیر حافظه بسیار موثر است.

 

ما بهترین و کاملترین خدمات درمانی را به شما عزیزان ارایه خواهیم داد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار