4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) در مشهد

5/5

تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) در مشهد

تحریک الکتریکی مغز از طریق جریان مستقیم ۱روشی است که در آن از یک جریان الکتریکی ضعیف جهت تحریک مغز استفاده می شود و تغییر ناحیه ای در تحریک پذیری کورتکس ایجادمی کند. tDCS آتش کردن خود به خودی نورون ها را با تغییر پتانسیل غشا تغییر داده، با تغییر عملکرد سیناپس ها کمک به ایجاد تغییرات نوروپلاستیک می کند.

در این روش درمانی جریان مستقیم و ضعیفی را به مناطق قشری وارد و فعالیت خودانگیخته عصبی را تسهیل یا بازداری میکند. این جریان ضعیف و مستقیم از طریق اتصال دو الکترود با قطبهای متفاوت معمولاً یک آنود(anode) در نیمکره چپو  یک کاتود (cathode) در نیمکره راست در نقاط مختلف بر روی سطح جمجمه منجر به تحریک نورونهای زیرین میشود.

تحریک کاتودال باعث کاهش تحریکپذیری مغز (بازداری) و آنودال منجر به افزایش تحریکپذیری مغز میشود.

تی دی سی اس در درمان چه اختلالاتی موثر است؟

مطالعات مختلف اثر بخشی این روش را در افراد بزرگسال و حتی کودکان تائید کرده اند.

از جمله موارد استفاده تی دی سی اس شامل بیماری ها و اختلالات ذیل میباشد:

سکته مغری، پارکینسون و رعشه های حرکتی، اختلالات حرکتی و تعادلی، نقایص شناختی، اختلالات خلقی،حافظه ی عملکردی و کوتاه مدت، درک نوشتاری، اعتیاد، دردهای حاد و مزمن، افسردگی، وسواس،صرع،  بهبود شناخت و عملکردهای مغزی،سهولت گفتار و یا درک مفهوم، وزوز گوش، افزایش تمرکز و توجه، بیش فعالی، اصلاح نقایص شناختی اتیسم، پرخوری و بی اشتهایی عصبی

مرکز عصب درمانی(نوروتراپی) کودکان و بزرگسالان

تی دی سی اس

نوروتراپی یا عصب درمانی، مجموعه ای از روش های درمانی نوروفیزولوژیک مبتنی بر تکنیک های اصلاح عملکرد مغز است. این تکنیک ها شامل روش های نوروفیدبک، بیوفیدبک، تحریک الکتریکی فراجمجمه ای و تحریک های مغناطیسی فراجمجمه ای و… است.

در واقع نوروتراپی مجموعه ای از روش های درمانی غیرتهاجمی با هدف اصلاح عملکرد مغز است. مغز ما مرکز اصلی اعمال ذهنی، روانی و رفتاری ماست. زمانی که دچار اختلالاتی چون بیش فعالی و نقص توجه، اضطراب، افسردگی، مشکلات خواب و نقایص شناختی می شویم در واقع مغز ما از عملکرد نرمال خود خارج شده است و این بدکارکردی مغز مشکلات روانی و ذهنی گفته شده را ایجاد می کند. در واقع این مغز ما است که مضطرب، افسرده، پرخور، بی توجه و یا تکانشگر می شود.

نورتراپی روش درمانی است که برای بهبود اختلالات ذهنی و روانی، و افزایش کارآیی ما، مستقیم و بی واسطه سراغ خود مغز می رود و با تمرینهای خاص و روشمند، مغز را از حالت غیر طبیعی به حالت عملکرد طبیعی بر می گرداند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار