4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز مشاوره تخصصی درمان اضطراب در مشهد

5/5

مرکز مشاوره تخصصی درمان اضطراب در مشهد

اگر بدنبال یک مرکز تخصصی و مجهز برای درمان اضطراب خود هستید با ما تماس بگیرید

آیا با انواع اختلالات اضطرابی آشنا هستید؟

آیا میدانید شما از کدام نوع اختلال اضطرابی رنج میبرید؟

میدانید بهترین و سالم ترین روش ها برای درمان اضطراب کدام اند؟

از عوارض داروهای ضد اضطراب اطلاع دارید؟

در این مرکز برای درمان انواع اختلالات اضطرابی از مدرن ترین تجهیزات نوروتراپی (عصب درمانی) و کارآمدترین خدمات رواندرمانی استفاده میگردد.

همچنین در یک کار گروهی با همکاری تیم روانپزشکی در صورت نیاز (فقط در موارد خیلی شدید) از روش های دارودرمانی هم زمان با نوروتراپی استفاده میشود.

مرکز مجهز نوروتراپی اضطراب در مشهد

مرکز نوروتراپی
کلینیک تخصصی نوروتراپی در مشهد

انواع اختلالات اضطرابی شامل موارد ذیل اند:

آگروفوبیا

نوعی از اختلال اضطراب است که اغلب از مکان ها یا موقعیت هایی که ممکن است باعث وحشت شما شده یا به شما احساس درماندگی یا خجالت بدهد ایجاد می شود.

اختلال اضطراب منتشر

علامت بارز این اختلال، اضطراب مداوم و بیش از حد و همچنین نگرانی در مورد فعالیت ها یا رویدادها (حتی مسائل عادی و معمول) است. نگرانی متناسب با شرایط واقعی نیست، کنترل آن دشوار بوده و بر احساس شما از نظر جسمی تأثیر می گذارد. اغلب به همراه سایر اختلالات اضطرابی یا افسردگی رخ می دهد.

اختلال وحشت

شامل دوره های مکرر از احساس ناگهانی اضطراب شدید و ترس و وحشت است که طی چند دقیقه به اوج می رسند. ممکن است شما احساس درماندگی، تنگی نفس، درد قفسه سینه لرزش و تپش قلب داشته باشید. این حملات هراس ممکن است منجر به نگرانی در مورد اتفاقات مجدد آنها یا جلوگیری از موقعیت هایی که در آن اتفاق افتاده اند شوند.

اختلال اضطراب اجتماعی (هراس اجتماعی)

ممکن است شما احساس درماندگی، تنگی نفس، درد قفسه سینه، لرزش و تپش قلب داشته باشید. این حملات هراس ممکن است منجر به نگرانی در مورد اتفاق مجدد آنها یا جلوگیری از موقعیت هایی که در آن اتفاق افتاده اند شوند.
علائم اضطراب اجتماعی عبارتند از:

  • ترس از ملاقات یا صحبت با مردم
  • اجتناب از موقعیتهای اجتماعی
  • داشتن دوستان کم بیرون از خانواده

هراس های خاص

در صورت مواجهه با یک موضوع یا موقعیت خاص بوجود می آید و تمایل به اجتناب از آن موقعیت یا موضوع وجود دارد. فوبیا در برخی از افراد باعث ایجاد حملات هراس میشود. ترس شدید از یک چیز یا وضعیت خاص مانند سگ، حشرات یا سوزن از جمله هراس های خاص هستند.

نوروفیدبک درمانی ویژه اختلالات اضطرابی در مشهد

از جمله درمان های غیر دارویی اضطراب و درمان با نوروفیدبک می باشد که پژوهشگران تاثیر مثبت آن را ثابت کرده اند. نوروفیدبک و ابزارهای نوروساینس شرطی کننده کارکرد الکتریکی مغز است که موجب می شود تا عملکرد فرد به سطح بهینه برسد. اگر درمان استرس با نوروفیدبک و درمان افسردگی با نوروفیدبک در مرکز معتبری انجام گیرد نتیجه آن می تواند بهتر از دارو درمانی باشد چون دارو یک درمان نگه دارنده است.

هدف درمان نوروفیدبک ، بهنجار کردن فرکانس های عصبی نابهنجار به وسیله افزایش آگاهی بر الگوهای الکتروآنسفالوگرافی نرمال است.

پژوهشگران معتقدند نوروفیدبک تکنیکی است که از بازخورد فعالیت الکتریکی مغز در حین شرطی سازی عاملی و در جهت اصلاح الگوهای امواج مغزی آشفته عمل می کند که این باعث اثر نوروفیدبک بر درمان استرس و اثر نوروفیدبک بر درمان افسردگی می شود.

تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS) جهت درمان اضطراب در مشهد

یک ابزار ساده در این روش استفاده میشود که با استفاده از الکترودهای بزرگی که روی سر فرد قرار میگیرد، یک جریان الکتریکی پیوسته و خفیف را از سر عبور میدهد. اثربخشی tDCS بستگی به جهت جریان الکتریکی دارد. تحریک آندی میزان فعالیت و برانگیختگی مغز را افزایش میدهد و تحریک کاتدی برعکس، فعالیت را کاهش میدهد. این روش نوعی پردازش بالا به پایین محسوب میشود.

دستگاه‌های tDCS دستگاه‌های باتری‌ خور کوچکی هستند که معمولاً کنترل پنلی دارند که بیماران می‌توانند دستگاه را با آن برنامه‌ریزی کنند (به عنوان مثال مدت و شدت تحریک را تنظیم کنند). دستگاه الکترودهایی دارد که روی سر قرار می‌گیرند و توسط گیره‌ یا سربندهایی سر جای خود ثا بت می‌شوند. هر الکترود توسط یک سیم به دستگاه محرک وصل می‌شود.

هنگامی که محرک روشن باشد، جریان الکتریکی از دستگاه به الکترود و متعاقباً به مغز وارد می‌شود. دستگاه‌های محرک بالینی و تحقیقاتی شامل ویژگی‌های بسیاری از جمله مقاومت سنج (ایمپدنس متر) و جریان سنج هستند که کمک می‌کنند تا بفهمیم تحریک قابل تحمل و ایمن است.

تحریک دیداری شنیداری (AVE) چیست؟

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment روشی است که با تولید پالس های نور و صدا در فرکانس های مشخص به طور تدریجی و ایمن امواج مغزی را به سمت الگوهای مشخصی هدایت می کند و از آن برای بهبود خلق، بهبود الگوهای خواب، افزایش تن آرامی Relaxation و همچنین افزایش عملکرد ذهن استفاده می شود.

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار