4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین کلینیک لورتانوروفیدبک در مشهد

5/5

بهترین کلینیک لورتانوروفیدبک در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز نوروتراپی (لورتانوروفیدبک،نوروفیدبک،بیوفیدبک و…) در مشهد هستیم.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک زیرمجموعه ای از بازخورد زیستی است.

در واقع ، اولین واکنش بسیاری از مردم در مورد شنیدن اصطلاح “نوروفیدبک” معمولاً این است که از من می پرسند ، “منظورتان از بازخورد زیستی است؟”

به بیان ساده ، بازخورد زیستی روشی است برای به دست آوردن اطلاعات با نظارت بر درجه حرارت پوست ، فشار خون ، ضربان قلب ، امواج مغزی و سایر شرایط بدن برای کمک به کنترل کنترل روند طبیعی بدن غیر ارادی از طریق تهویه ، که به آن عمل و آرامش عمل نیز گفته می شود.بیوفیدبک یک دسته کلی است.

بیوفیدبک انواع مختلفی دارد:

تنوع ضربان قلب (HRV)

حرارتی

عضلانی (EMG)

امواج مغزی(EEG) – که به آن نوروتراپی ، نوروبیوفیدبک یا نوروفیدبک نیز گفته می شود.

همه اشکال بازخورد زیستی از نوعی رایانه یا دستگاه مانیتورینگ به همراه حسگرهای الکترونیکی استفاده می کنند تا اطلاعاتی را درباره آنچه در بدن اتفاق می افتد ارائه دهند.

مرکز لورتانوروفیدبک در مشهد

آشنایی با روش تشخیصی لورتا 

برای توضیح اینکه نوروفیدبک لورتا (LORETA ) چیست ، در واقع  باید با بررسی آنچه سیگنال های EEG نشان می دهند و آنچه را که نشان نمی دهند ، شروع کنیم.

اما وجود سابقه طولانی نوار مغزی ( EEG ) ، در بیشتر اوقات در مورد چگونگی ارتباط سیگنال های تشخیص داده شده در پوست سر با فعالیت واقعی مغز واقعاً آگاه نبوده ایم.

نوار مغز (EEG ) شاخص مفیدی از برخی جنبه های عملکرد مغز است اما معیار مستقیمی برای نحوه پردازش اطلاعات نیست.

لورتا ( LORETA ) تلاشی برای پیوند دادن سیگنالهای EEG سطحی به مناطق مغزی است که در واقع آنها را تولید کرده است. همانطور که خواهیم دید این یک مسئله پیش پا افتاده نیست.

لورتا (LORETA )چیست؟

لورتا مخفف اختصاری آنالیز توموگرافی الکترومغناطیسی با وضوح پایین است.

تکنیکی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ شرح داده شد و تلاش می کند فعالیت EEG کل ناحیه شناسایی شده در سطح پوست سر را با ناحیه قشر مغز مرتبط با آن مرتبط سازد.

معرفی تکنیک های  لورتا (LORETA ) برای نوروفیدبک فرصت های جدید و همچنین برخی خواسته ها را به همراه دارد. پتانسیلی که به وجود می آید این است که ما می توانیم بازخوردی را ارائه دهیم که مربوط به یک منطقه واقعی مغز باشد تا اینکه براساس پتانسیل اندازه گیری شده در یک محل الکترود باشد.

کلینیک بروز لورتانوروفیدبک در مشهد

قبل از هر اقدامی درمانگر باید از مراجع کننده نقشه مغزی بگیرد. درجه افسردگی و اضطراب مشخص و سپس متناسب با شدت آن ، پروتکل مختص همان فرد نوشته می شود و روی نورون هایی که آسیب دیده کار خواهد شد.

از آنجا که در بسیاری موارد افسردگی و اضطراب باهم پدیدار می شود بنابراین لازم است که درمانگر در درمان با لورتا نوروفیدبک ، روی اضطراب و افسردگی فرد همزمان کار کند که تمامی این موارد در نقشه مغزی قابل روئیت می باشد.

از شایع ترین مسائل روانشناختی که افراد با آن درگیر هستند، اضطراب و افسرگی می باشد.

تقریباً همه افراد در زندگی بدلیل مشکلات فراوانی که برایشان پیش می آید، یکی از این دو احساس و تنش را تجربه کرده اند که در خیلی از موارد به شدت توانکاه است و آنها را از انجام فعالیت هایشان باز و توجه اشان را مختل می سازد.

در این مقاله ما سعی داریم تاثیر لورتا نوروفیدبک بر اضطراب و درمان افسردگی با نوروفیدبک را مورد بررسی قرار بدهیم

دفتر معتبر لورتانوروفیدبک در مشهد

از جمله درمان استرس و اضطراب غیر دارویی ، درمان اضطراب با لورتا نوروفیدبک یا نوروفیدبک می باشد که پژوهشگران تاثیر مثبت آن را ثابت کرده اند. نوروفیدبک و ابزارهای نوروساینس شرطی کننده کارکرد الکتریکی مغز است که موجب می شود تا عملکرد فرد به سطح بهینه برسد.

اگر درمان استرس با نوروفیدبک و درمان افسردگی با نوروفیدبک در مرکز معتبری انجام گیرد نتیجه آن می تواند بهتر از دارو درمانی باشد چون دارو یک درمان نگه دارنده است.

هدف درمان نوروفیدبک و یا لورتا نوروفیدبک ( پیشرفته تر از نوروفیدبک ) ، بهنجار کردن فرکانس های عصبی نابهنجار به وسیله افزایش آگاهی بر الگوهای الکتروآنسفالوگرافی نرمال است.

معالجه افسردگی با نوروفیدبک یا لورتا نوروفیدبک و همچنین درمان اضطراب با نوروفیدبک این مزیت را دارد که درمانگر تمامی داروهایی که شخص مصرف می کند را با این روش از او می گیرد و فرد احتیاجی به این داروها در حین درمان یا در آینده پیدا نمی کند.

این روش ایمن ، کاملاً بدون درد و بدون هیچ گونه عوارض جانبی است چون عوارض لورتا نوروفیدبک در حد صفر می باشد.

لازم به ذکر است که تعداد جلسات درمانی در افراد مختلف ، متفاوت است و در جلسه نقشه مغزی مشخص می شود.

با درمان لورتا نوروفیدبک شما می توانید اضطراب و افسردگی خود را کاهش داده و با تکرار جلسات مدت زمان آرامش خود را افزایش دهید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار