4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک نوروتراپی اختلال افسردگی در مشهد

5/5

کلینیک نوروتراپی اختلال افسردگی در مشهد

مشاوره افسردگی یکی از راه‌های موثر برای درمان افسردگی است که با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های علمی به افرادی که دچار افسردگی هستند کمک می‌شود.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

هنگامی که افسرده هستید، حس می‌کنید که هیچ‌وقت از زیر سایه تاریکی بیرون نخواهید رفت. با این وجود، حتی شدیدترین افسردگی‌ها نیز قابل درمان هستند. بنابراین اگر افسردگی جلوی زندگی موفق شما را گرفته است، برای کمک گرفتن عجله کنید و در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. درمان‌های روانشناختی، دارو و تغییرات در سبک زندگی برخی از راه های درمان افسردگی هستند که می‌توانند بیماری افسردگی را درمان کند.

یادگیری راه های درمان افسردگی به شما کمک می‌کند که بدانید کدام روش مناسب شما است. از درمان‌های روانشناسی گرفته تا مصرف دارو تا تغییرات سبک زندگی و اتخاذ سبک‌های زندگی سالم‌تر، راه های درمان افسردگی زیادی وجود دارند که می‌توانند برای فائق آمدن بر افسردگی به شما کمک کنند و احساس شادی و لذت را دوباره در شما ایجاد کنند.

همانطور که دو نفر دقیقاً یک نوع افسردگی نمی‌گیرند، راه های درمان افسردگی نیز با هم مشابه نیستند و هیچ درمانی نیست برای تمامی افسردگی‌ها مناسب باشد. یک درمان که برای یک نفر پاسخ می‌دهد، ممکن است برای شخص دیگری جواب ندهد. بهترین روش درمان افسردی این است که تا حد ممکن درباره راه های درمان افسردگی آگاهی کسب کنید و بر اساس نیاز خودتان یک گزینه درمانی مناسب را با کمک پزشک انتخاب کنید.

روان‌درمانی برای درمان افسردگی در مشهد

اگر هیچ دلیل بیماری برای علائم افسردگی در شما وجود ندارد، روان درمانی می‌تواند یک درمان بسیار مؤثر برای شما باشد. چیزی که از روان‌درمانی یاد می‌گیرید، به شما مهارت و بصیرتی می‌دهد تا احساس بهتری داشته باشید بتوانید جلوی بازگشت افسردگی را در خود بگیرید.

انواع مختلفی از راه های درمان افسردگی در این گروه موجود هستند. سه روش معمول‌تر آنها که در درمان افسردگی استفاده می‌شوند عبارتند از درمان رفتار شناختی، درمان میان فردی و درمان روان پویشی. در بیشتر اوقات از یک رویکرد ترکیبی استفاده می‌شود.

برخی از انواع درمان‌ها به شما تکنیک‌های عملی برای چگونگی تجدید نظر در افکار منفی و به‌کارگیری مهارت‌های رفتاری برای مبارزه با افسردگی را یاد می‌دهند. همچنین، این راه های درمان افسردگی می‌توانند به شما کمک کنند تا به ریشه افسردگی خود برسید و بفهمید که چرا چنین احساسی دارد، چه چیزی باعث افسردگی شما شده است و برای سالم ماندن چه باید بکنید.

یکی از مهم‌ترین علائم افسردگی احساس درهم شکستگی و تمرکز بر مشکلات است. راه های درمان افسردگی که در گروه مشاوره های روانشناختی قرار دارند، به شما کمک می‌کنند تا به عقب برگردید و ببینید که چه چیزی در افسردگی شما تأثیر داشته و چطور می‌توانید تغییرش دهید. صحبت با یک درمان‌گر مورد اعتماد می‌تواند بازخورد مثبتی درباره روش‌های مثبت کنترل چالش‌ها و مشکلات زندگی برای شما فراهم کند.

مرکز درمان افسردگی با (CBT) در مشهد

در طول مشاوره، درمانگر از “گفتاردرمانی” برای کمک به شما در درک و حل مسائلی که از راه های منفی بر زندگی شما تأثیر می گذارند استفاده می کند. نقش آنها گوش دادن، ارائه بازخورد و همکاری با شما برای تدوین استراتژی های مقابله است. آنها همچنین پیشرفت شما را ارزیابی کرده و جلسات را متناسب با آن تنظیم می کنند. ممکن است از شما خواسته شود تکالیفی را انجام دهید که باعث افزایش یادگیری از جلسات مشاوره شود. غالباً، این به صورت ردیابی حالات و احساسات است.

مشاوره برای افسردگی بیشتر بر روی افکار، احساسات و رفتارهای حال حاضر و چگونگی تأثیر این موارد بر زندگی شما متمرکز است. به همین دلیل CBT الگوی مفیدی برای استفاده در جلسات مشاوره بوده است.

با CBT، درمانگر می تواند به شما کمک کند تفکر منفی را که ممکن است باعث بدتر شدن علائم افسردگی شود، تغییر دهید.

از آنجایی که CBT به عنوان درمان کوتاه مدت در نظر گرفته می شود، هنگام کار با موارد خفیف تا متوسط ​​افسردگی که ممکن است نیازی به روان درمانی طولانی مدت و عمیق نداشته باشد، معمولاً یک انتخاب عالی برای درمانگران است. شواهد نشان می دهد که CBT در مشاوره برای افسردگی به خوبی کار می کند. همچنین ثابت شده است که با قطع مشاوره، میزان عود افسردگی کاهش می یابد.

مرکز نوروفیدبک روش درمانی ماندگار در مشهد

مغز شما تکانه‌های الکتریکی تولید می‌کند، که به عنوان امواج مغزی شناخته می‌شوند، و بین سلول های مغز ایجاد می‌شود. این تکانه‌ها سلول‌هایی هستند که با یکدیگر صحبت می‌کنند. امواج مغزی در حالت‌های مختلف مانند تمرکز عمیق یا آرامش اتفاق می‌افتد. کنترل امواج مغزی یکی از راه‌های بررسی خلق و خو، سطح استرس و سایر علائم است. الگوهای معروف امواج مغزی آلفا، بتا، تتا و دلتا نام دارند. همه ما در طول روز و هنگام خواب وارد آن‌ها می‌شویم. آن‌ها می‌توانند نحوه انجام کارها را آسان یا سخت کنند. همه اینها به سازگاری الگو و کاری که ما انجام می‌دهیم بستگی دارد.

نوروفیدبک فرآیند اندازه‌گیری امواج مغزی شما با استفاده از دستگاه EEG است. سپس هنگامی که مغز شما عمل “درست” را انجام می‌دهد، به شما پاداش می‌دهد. در برخی موارد، پاداش می‌تواند مواردی مانند تماشای فیلم یا گوش دادن به آهنگ مورد علاقه باشد. به عنوان مثال، اگر امواج مغزی شما نشان دهد که آرامش بیشتری دارید، پاداش مثبتی دریافت خواهید کرد. هنگامی که امواج مغزی شما در خلاف جهت حرکت کنند، پاداش پایان می‌یابد یا از بین می‌رود. مغز “رفتاری” را که باید برای گرفتن پاداش مثبت اتخاذ کند، می‌آموزد. در علوم اعصاب، رفتار حالت مناسب امواج مغزی است. به لطف انعطاف‌پذیری عصبی، ما می‌توانیم مغز شما را آموزش دهیم تا رفتار مناسبی را از خود بروز دهد.

یکی از مزایای نوروفیدبک این است که به مغز می‌آموزد که چگونه وضعیت خود را تغییر دهد. نوروفیدبک پاسخ مثبت مرتبط با الگوهای مطلوب موج مغزی را به یاد می‌آورد و به دنبال بازگشت به آن است. امکاناتی را که می‌تواند برای درمان مسائل خلقی ارائه دهد تصور می‌کند.

ما یکی از بهترین مراکز درمانی افسردگی با روش درمانی ماندگار و موثر در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار