4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک تخصصی نوروفیدبک در مشهد

5/5

آدرس کلینیک تخصصی نوروفیدبک در مشهد

اگر بدنبال کلینیک تخصصی نوروفیدبک در مشهد هستید با ما تماس بگیرید

در کلینیک تخصصی نوروتراپی واحد « استاد مغز » ، خدمات عصب درمانی در بهترین حالت ممکن و با پیشرفته ترین تجهیزات زیر نظر متخصصین مجرب و کارآزموده اجرا میگردد.

ما مفتخریم که ارایه خدمات نوین و موثر نوروتراپی را هم برای سنین کودک و نوجوان و هم برای سنین بزرگسال فراهم آورده ایم.

نوروفیدبک امروزه بعنوان روشی غیر تهاجمی، ایمن، بدون عوارض و دارای اثرات ماندگار شناخته شده و مورد استقبال ویژه متخصصان حیطه علوم اعصاب و روان قرار گرفته است.

نوروفیدبک در دو حیطه مورد استفاده قرار میگیرد:

۱- ارزیابی

۲- درمان

در بخش ارزیابی میتوان کارکرد فعالیت سلولی مغز را در تولید امواج مغزی به خوبی بررسی نمود و ناهنجارها، کژکاری های تولید فرکانس را در هر بخش از مغز شناسایی نمود. از طریق ارزیابی دقیق است که میتوان برای درمان از پروتکل های صحیح و مفید استفاده نمود.

ارزیابی به ما در تشخیص علل و منشاء مشکلات روانی و عصبی از منظر عملکرد مغزی کمک مینماید و در نتیجه ما میتوانیم برای درمان مشکلات بالینی منشاء مسئله را مورد هدف قرار دهیم.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک در لغت به معنای « بازخورد یا پسخوراند عصبی » است. در این روش از طریق تکنولوژی و ابزار، میتوان فرد را از نحوه فعالیت سلولی مغزش مطلع نمود و با فیدبک دادن های صوتی یا تصویری به وی این امکان را داد تا با تغییر صوت یا پیشبرد ویدیو به تقویت و اصلاح عملکرد مغزش بپردازد.

نوروفیدبک به ما کمک میکند تا از آنچه در مغز ما میگذرد مطلع گردیم و علاوه بر ان بتوانیم فعالیت مغزمان را در فرایند خودتنطیمی بهبود بخشیم.

در واقع این روش مانند آیینه ای است که فرد کمک میکند تا بتواند بدکارکردی ها و نقایص عملکرد مغزی خود را اصلاح نماید.

این دستگاه بدون هیچ آسیب و یا دخالتی در عملکرد مغز، فرایند تقویت عملکرد سلولی را تسهیل و ممکن میسازد.

نوروتراپی یک روش درمانی جدید، غیردارویی و بدون عارضه جانبی است که برای درمان بعضی از اختلالات روانپزشکی مانند اختلال نقص توجه و بیش فعالی، اختلالات رفتاری و هیجانی کودکان، اختلالات یادگیری، افسردگی، اضطراب، وسواس و سردردهای میگرنی و عصبی به کار میرود. 

بسیاری از افراد نیز که شغلهای نیازمند به تمرکز بالا دارند، مانند ورزشکاران، هنرمندان و افراد شاغل در پستهای نظامی و مدیریتی، ازاین روش، برای افزایش عملکرد مغزی و فکری خود استفاده میکنند.

تا سالها پیش، اعتقاد بر این بود که عملکرد سلولهای مغزی، تحت تاثیر سیستمهای خودکار است و خود فرد نمیتواند بر آن تاثیری بگذارد. ما، این عملکرد را به صورت امواج، در نوار مغزEEGثبت میکنیم.

حالتهای مختلف روانی (شادی، اضطراب، افسردگی) و بیماریهای مختلف (سردرد، میگرن، بیش فعالی و کمبود توجه، بیخوابی، تشنج و،)… باعث تغییر در الگوی این امواج میشود. ما معمولا، برای بهبود این نابسامانی ها در امواج مغزی، از داروها استفاده میکنیم؛ اما مغز افراد، این توانایی را دارد که بتواند خودش، کارکرد نامناسب را بهبود ببخشد.

TDCS  چیست؟

دستگاه تی دی سی اس یکی دیگر از دستگاه های عصب درمانی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات عصبی ثمر بخش است.

دستگاه تی دی سی اس (TDCS) از عبارت Transcranial Direct-Current Stimulation گرفته شده و به معنای تحریک مغز توسط جریان مستقیم برق(بسیار خفیف و زیر آستانه سلولی) می باشد. این جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف و حدود ۱ الی ۳ میلی آمپر بوده که به جداره مغز فرد متصل می شود.

دستگاه تی دی سی اس با افزایش یا کاهش فعالیت های بخشی از مغز موجب درمان بیماری ها و اختلالات عصبی و یا بهبود عملکرد مغز میشود.

اضطراب و استرس حاد، فعالیت در سلولهای عصبی قشر پیش پیشانی  پشتی جانبی چپ را دچار نقص میکند. مطالعات اشاره میکنند که فعالیت قشر پیش پیشانی پشتی جانبی چپ در طی عاطفه نامطلوب کاهش مییابد.

اثربخشی روش تحریک الکتریکی فراجمجمه در مدیریت اختلالات مرتبط با استرس و اضطراب نیز نشان داده شده است. کاربرد روش tDCS بر ناحیه قشر پیش پیشانی پشتی جانبی چپ، فعالیت پاراسمپاتیک را افزایش و فعالیت سمپاتیک را کاهش میدهد که این خود به طور مستقیم موجب کاهش دفعات و شدت استرس پذیری و اضطراب فرد میشود.

AVE چیست؟

تحریک دیداری-شنیداری 

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment روشی است که با تولید پالس های نور و صدا در فرکانس های مشخص به طور تدریجی و ایمن امواج مغزی را به سمت الگوهای مشخصی هدایت می کند و از آن برای بهبود خلق، بهبود الگوهای خواب، افزایش تن آرامی Relaxation و همچنین افزایش عملکرد ذهن استفاده می شود.

نحوه اثرگذاری و مزایای آن چیست؟

نحوه تاثیر آن بدین صورت است که جریان خون داخل مغز را افزایش داده و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز گلوگز می گردد که عملکرد نورون ها را بهبود می بخشد. از این روش در درمان اختلالاتی مانند اضطراب، نقص توجه، اختلال پس از سانحه و دردهای مزمن استفاده شده است.

دستگاه Delight Pro با قابلیت انجام این تحریک دارای ۲۵ حالت از پیش تعریف شده می باشد که در ۵ دسته Energize, Meditate, Brain Brightener, Sleep and Mood Booster قرار گرفته اند. مقدار نور و صدا برای هر یک از این حالت ها قابل تغییر بوده و با استفاده از برنامه DAVID session editor نیز می توان حالت های جدیدی را ایجاد نمود.

از دیگر مزایای این دستگاه قابلیت تحریک الکتریکی CES به صورت همزمان می باشد. از این روش در درمان اضطراب، افسردگی، بی خوابی و دردهای مزمن استفاده می شود و از سال ۱۹۷۷ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قواعد استفاده از آن تنظیم گردیده است.

این قابلیت در دو حالت عمل می کند: تحریک الکتریکی بر اساس فرکانس های مشخص شده در AVE و یا تحریک در فرکانس ۱۰۰ هرتز که در هر دو حالت شدت جریان قابل تنظیم است.

کاربردهای نوروتراپی کدام اند؟

انواع اختلالات اضطرابی و استرس

انواع اختلالات خلقی (افسردگی ماژور، دوقطبی و…)

اختلال وسواس فکری-عملی

اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه

اختلالات یادگیری (خواندن، نوشتن، ریاضی)

فوبی ها و ترس های شدید مرضی

سردردهای تنشی و میگرن

صرع و تشنج

اختلالات خواب

اعتیاد و ولع مصرف مواد

تقویت عملکرد مغز و پیشگیری از بروز اختلالات

ما بهترین خدمات را لایق شما میدانیم

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار