4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان اختلالات یادگیری

5/5

مرکز درمان اختلالات یادگیری

ناتوانی های یادگیری طیف وسیعی از ناهنجاری ها و مشکلات را در بر می گیرد، این نقایص ممکن است در توانایی کلامی و بیانی کودکان اتفاق بیفتد، یا اینکه به شکل افت هوش ریاضی و یا حتی به شکل مشکل در خواندن و نوشتن بروز پیدا کند. در هر صورت، والدین در این مورد باید کاملا آگاهانه به رفتارها و توانایی های کودکشان توجه کنند.

باید توجه داشت که والدین و مربیان و معلمان کودک که بیشترین شناخت را از رفتارها و واکنش های کودک دارند باید به خوبی با علائم و نشانه های ناتوانی در یادگیری کودکان آشنا باشند و این مشکلات را با بازیگوشی و شیطنت کودک اشتباه نگیرند.

نشانه های اختلالات یادگیری در کودکان

  • کودک قوانین ساده مهدکودک یا مدرسه را درک نکرده و از آنها پیروی نمی کند، همچنین تعامل خوبی با دوستانش ندارد
  • کلمات و جملات را به طور صحیح بیان نمی کند و به سوالات پاسخ های نامربوط می دهد
  • در نوشتن، خواندن، درک مفهوم کلمات و اعداد با مشکل مواجه است و هنگام انجام فعالیت های ذهنی واکنش های هیجانی نشان می دهد
  • در راه رفتن، دویدن و عملکردهای حرکتی با مشکل مواجه است

مشکلات یادگیری

این کودکان معمولا دارای هوش خوبی بوده و رشد آنها کاملا طبیعی است، حتی در محیط خانه رفتارهای متعادلی دارند اما در هنگام یادگیری به دلیل اختلال در مسیرهای عصبی و توانایی ارتباط مغزی، در دریافت، پردازش و ذخیره اطلاعات نقص دارند. بررسی دقیق علت ایجاد اختلالات آموزشی امر مهمی است، زیرا این رفتارها ممکن است به عنوان نشانه ای از بیماری های متابولیک یا نقایص ژنتیکی بروز پیدا کرده باشد که حتما نیاز به پیگیری و درمان دارد.

برای درمان اختلالات یادگیری و ارتقا توانمندی فرد در فرایند یادگیری و آموزش، باید قبل از آغاز هرگونه آموزش تخصصی، از طریق انجام جلسات نوروفیدبک به منظور تقویت سیستم عصبی مرکزی (مغز) اقدام نمود.

آدرس دفتر روانشناس کودک و نوجوان مشهد

روانشناس کودک و نوجوان میتواند با استفاده از تخصص و دانش خود در زمینه اختلالات بالینی کودکان همچون: بیش فعالی و کاستی توجه، اختلالات یادگیری، اضطراب ها و ترس های مرضی، اوتیسم، مشکلات خواب و همچنین بسیاری از مسایل و مشکلات تربیتی نظیر: لجبازی هاف پرخاشگری ها، عدم اطاعت پذیری و رفتارهای مخالفت جویانه، دعوای فرزندان، عدم مسئولیت پذیری و … به والدین گرامی کمک شایانی نماید.

امروزه با پیچیده تر شدن مسایل اجتماعی و اخلاقی و افزایش درگیری های اقتصادی، فرایند jربیت فرزند با چالش های جدید و دشواری روبه شده است که هرگونه غفلت از آن موجب تبعات بعدی خواهد شد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار