4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

نوروفیدبک خوب درمان کودکان بیش فعال در مشهد

5/5
نوروفیدبک درمان بیش فعالی

نوروفیدبک خوب درمان کودکان بیش فعال در مشهد

اگر بدنبال کلینیک تخصصی نوروفیدبک هستید با ما تماس بگیرید

 

بیش فعالی/ کاستی توجه سه نوع می باشد که شامل: ۱- بیش فعالی ۲- کاستی توجه و تمرکز ۳- نوع مرکب یا بیش فعالی/ کاستی توجه

تظاهرات بالینی این کودکان عبارت است از:

خطاهای بی‌دقتی، نادیده گرفتن و حذف جزئیات، اشکال در روابط اجتماعی و عزت نفس پایین. مبتلایان به بیش فعالی وکم توجهی بدون اینکه منتظر دستور انجام عملی بمانند، خیلی سریع به موقعیتها پاسخ می دهند.

این افراد ممکن است نتوانند به عواقب منفی، مخرب یا حتی خطرناک رفتارهای خود توجه کنند. لذا به نظر می رسدکه این کودکان، زیاد اقدام به فعالیت‌های مخاطره آمیز غیر ضروری می‌کنند.

مسمومیت‌ها و صدمات اتفاقی در کودکان مبتلا به بیش فعالی وکم توجهی متداول است. ضمن انکه رفتار دیگران با این کودکان که خود حاصل اعمال مخرب این کودکان می باشد باعث گوشه گیری وافت اعتماد به نفس در این کودکان می شود وآنها بیش از پیش سرخوده می شوند واز طرفی علی رغم هوش خوبی که آنها دارند، در امور درسی ویادگیری مشکلات متعددی ناشی از حواس پرتی و بی توجهی پیدا می کنند.

برای کودکان مبتلا به بیش فعالی وکم توجهی منتظر نوبت بازی ماندن یا در صف ماندن بسیار سخت و مشکل است. آنها در عملکرد کاری شان تلاش کمی کرده و خیلی زود از کاری که به نظرشان خسته‌کننده می آید، دست می کشند.

حرف دیگران را قطع کردن و پراندن پاسخ‌های بدون تأمل به سوالات دیگران، امری شایع است. برداشت افراد عادی از این کودکان به صورت افرادی با خویشتن داری ضعیف، روده دراز، مسئولیت ناپذیر، ناپخته یا کودک صفت، تنبل، و کاملاً گستاخ می باشد.

بهترین کلینیک نوروفیدبک درمان کودکان بیش فعال

امروزه نوروفیدبک درمان خط اول انواع این اختلال است و بیش از هر زمان دیگری، برای درمان ADHD از نوروفیدبک استفاده شده است. ۸۵-۸۰% کودکان مبتلا به ADHD به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل می‌یابند. نوروفیدبک در موارد شدید این اختلال که تحت درمان دارویی هستند می تواند در کاهش دوز مصرفی و یا حتی قطع دارو موثر باشد.

بیش از ۷۵% کودکان مبتلا به بیش فعالی و کم توجهی (ADHD) به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل می‌یابند. والدین این کودکان اغلب از رفتار نامناسب،جنب و جوش زیاد، پرخاشگری، بی‌دقتی و بی‌توجهی در مورد تکالیف مدرسه، بی‌نظمی و بی‌قراری کودکان خود شکایت دارند.

باید به خاطر داشت که نوروفیدبک در واقع نوعی یادگیری است، و مغز یاد می‌گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخته و نقائص عملکردی خود را برطرف کند. مانند هر درمانی کامل کردن دورۀ درمان با نوروفیدبک بسیار مهم است و ناقص گذاشتن درمان، سبب عود یا بازگشت علائم می‌گردد.

همچنانکه مسیر مهارت دوچرخه سواری را یاد میگیریم، این یادگیری هم فراموش نمی‌شود.

بهترین کلینیک نوروفیدبک درمان اختلال یادگیری

همه‌ی بچه‌ها گاهی در انجام تکالیف مدرسه به مشکل برمی‌خورند، اما اگر یادگیری کودکی به طور دائمی در حوزه‌ی به خصوصی با سختی همراه است می‌توان به اختلالات یادگیری مشکوک شد.

اگر شما هم به این امر مشکوک هستید به مرکز درمان اختلال یادگیری در تهران مراجعه کنید یا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. وقتی درباره‌ی اختلالات یادگیری اطلاعات کسب کنید می‌توانید اطمینان پیدا کنید که فرزندتان برای غلبه بر چالش‌های کلاس درس و موفقیت در زندگی کمک مناسب را دریافت می‌کند.

نوروفیدبک یک روش درمانی نوین میباشد که اخیرا در حیطه های مختلف درمانی وارد شده و توسط متخصصین روانشناسی، روانپزشکی و کاردرمانی بکار گرفته شده است. نوروفیدبک نوعی درمان مکمل است که بر اساس پارادیم شرطی سازی عامل به فرد آموزش میدهد فعالیت امواج مغزیش را افزایش یا کاهش دهد.

سایر کاربردهای نوروفیدبک:

استرس و اضطراب

اختلالات خواب

انواع اختلال وسواس

ترس های شدید و مرضی

مشکلات حافظه و فراموشی

تقویت عملکردهی حرکتی

صرع و تشنج

اعتیاد

بیشتر بدانیم:  نوروفیدبک چیست؟

در کلینیک تخصصی ما، با داشتن امکاناتی کامل و با حضور درمانگرانی متخصص، مجرب و دلسوز در حیطه های مختلف بالینی خدمات درمانی ارزشمندی به مراجعین محترم ارایه میگردد.

با ما تماس بگیرید تا تجربه بهترین روش های درمانی روز دنیا را کسب کنید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار