4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز خصوصی نوروفیدبک در مشهد

5/5

آدرس مرکز خصوصی نوروفیدبک در مشهد

 کلینیک تخصصی آرامش ماندگار، مجهز به دستگاه‌های پیشرفته این حوزه مثل نوروفیدبک، بیوفیدبک می باشد. 

( نوروتراپی و زیر شاخه های آن )

کلمه “نورو” به معنای عصب و کلمه “تراپی” به معنای درمان است. نوروتراپی اصطلاحی است که به مجموعه تکنولوژی هایی گفته می شود که کمک می کنند مغز به عملکرد طبیعی خود برگردد و بهترین کارکرد ممکن را داشته باشد.

در گذشته روش های درمان مشکلات مغز و اعصاب و روان عمدتا شامل دو دسته زیر بود:

۱.دارو درمانی ۲.روان درمانی هرچند این روش ها موثرند و بسیاری از بیماران با استفاده از آنها درمان شده اند، اما بتدریج مشخص شد که گروه سومی از بیماران وجود دارند که نتوانسته اند از این روشهای مرسوم سود ببرند. لذا دانشمندان به جستجوی راه سومی برای حل مشکلات مغزی پرداختند که نهایتا طی سالهای اخیر به تکنیک های نوروتراپی منجر شد.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک، برای مغز انسان مانند یک آینه عمل می کند. ما هر روز با نگاه کردن به آینه متوجه نقائص و اشکالات موجود در ظاهر خودمان می شویم. در واقع آینه ما را نسبت به وضعیت ظاهری مان و عیب و نقص های احتمالی موجود در آن آگاه می کند. این آگاهی و شناخت به ما کمک می کند تا در جهت رفع نقص های موجود در وضعیت ظاهری خود اقدام کنیم.

نوروفیدبک خوب در مشهد دقیقا برای امواج مغزی و عملکردهای فیزیولوژیک مغز ما به عنوان یک آینه ی پیشرفته عمل می کند.

نوروفیدبک با استفاده از ابزارهای الکترونیک پیشرفته و کامپیوتر به ما کمک می کند تا از آن چه در مغز ما در حال رخ دادن است آگاه شویم. نوروفیدبک، واکنش های فیزیولوژیک  نهفته درمغز انسان و امواج مغزی که هر لحظه بر وضعیت رفتاری و عملکردی ما اثر گذارند را ثبت می کند و بعد آن چه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملا دقیق، روشن و واضح روی صفحه ی نمایشگر به تصویر می کشد.

_درباره ی درمان بیش فعالی با نوروفیدبک بیشتر بدانیم .

نوروفیدبک چگونه عمل می‌کند؟

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

نوروفیدبک به فرد آموزش می‌دهد که چگونه فعالیت هوشیار و ناهوشیار سطح مغز را کنترل کند. برای مثال، در رانندگی ابتدا یک‌سری قوانین و آموزش‌های اولیه به شما داده می‌شود، در ابتدا شما با تمام حواس و تمرکز، روی تغییر دنده، آیینه‌ها، ترمز، کلاج و… رانندگی می‌کنید. پس از مدتی با آموزش‌هایی که یاد گرفتید، به صورت خودکار، رانندگی کرده و در واقع به مهارت رانندگی می‌رسید. مهارت‌هایی که در نوروفیدبک آموزش داده می‌شود، برای خود تنظیمی مغز جهت برطرف کردن اختلالاتی بوده که با آن درگیر است. در نتیجه مغز پس از مدتی به طور خودکار و از طریق یادگیری ناهشیار می‌آموزد که سیگنال فیدبک را چگونه کنترل کند.

در بحث روانشناسی، با تمرین و تمرکز می‌توان فرایندهای مغز را تحریک یا کنترل کرد. با ارتباطی که نورون‌های مغزی طی آموزش با هم برقرار می‌کنند، عملکرد مغز در مناطقی خاص، بهبود پیدا می‌کند. برای مثال، در موردی که هدف درمان، کنترل یا افزایش موج آلفا است، زمانی که بتوانید وضعیت موج آلفا را حفظ کنید، ارتباطی بین موج آلفا و جریان مغزی به وجود می‌آید که مغز، اکسیژن بیشتری جذب می‌کند. با این اتفاق، نورون‌های آسیب دیده مغزی، می‌توانند هدایت سیگنال‌های الکتریکی خودشان را بهبود دهند یا بازتولید داشته باشند. در اصل، نوروفیدبک با کنترل امواج مغزی، آگاهی شما را از جریانی که مغز بطور ناخودآگاه  پروسس می‌کند، بالا برده و کمک می‌کند به طور ارادی، آن‌ها را کنترل کنید.

انواع نقشه مغزی

نقشه‌برداری مغزی انواع مختلفی دارد که در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه انواع این نقشه را می‌بینید:

  • نقشه برداری مغزی معمولی این نوع نقشه‌برداری مغزی عام‌ترین حالت آزمایش است که بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. در طول تست از شما خواسته می‌شود بدون سروصدا نشسته و هرازگاهی چشمان خود را باز و بسته کنید یا نفس عمیق بکشید. ممکن است در پایان آزمایش یک چراغ چشمک‌زن روبروی شما گذاشته شود تا اثر آن بر فعالیت مغزی شما بررسی شود.
  • نقشه برداری مغزی در حالت خواب  گاهی نقشه مغزی در حالت معمولی، اطلاعات مورد نیاز متخصص مغز و اعصاب را در اختیار وی نمی‌گذارد. در این حالت ممکن است این آزمایش در حین خواب بیمار انجام شود. در برخی مواقع از بیمار خواسته می‌شود که شب قبل از انجام آزمایش بیدار بماند تا پزشک از خوابیدن بیمار در حین انجام آزمایش مطمئن شود.
  • نقشه برداری حین فعالیت در این روش فعالیت مغز در طول شبانه‌روز و طی مدت یک یا چند روز ثبت می‌شود. الکترودها روی سر فرد گذاشته شده و به یک دستگاه ضبط قابل‌حمل وصل می‌شوند.

تفاوت نقشه برداری مغز با نوار مغزی چیست؟

در نوار مغزی، فعالیت الکتریکی مغز انسان توسط الکترودهای قرار داده شده روی سطح پوست ضبط شده و نشان‌دهنده فعالیت غشای زیرین پوست است که به آن‌ها امواج مغزی می‌گویند. qEEG یا نقشه‌برداری مغز با استفاده از روش‌های ریاضی این امواج را به مقادیر کمی برای مقایسه و بررسی عملکرد صحیح مغز تبدیل می‌کند. در این حالت می‌توان با مقایسه مقادیر آزمایش با مقادیر به‌دست‌آمده از نقشه مغز جمعیت بهنجار، به تشخیص بیماری‌های احتمالی در فرد پرداخت.

_درباره ی اوتیسم بیشتر بدانیم:

متخصص با تجربه ما با ۱۰ سال سابقه کار روشی موثر و ماندگار را برای شما عزیزان انجام می دهند. 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار