4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

دکتر متخصص نوروتراپی در مشهد

5/5

دکتر متخصص نوروتراپی در مشهد

اگر میخواهید جلسات نوروتراپی را زیر نظر متخصص باتجربه و در مرکزی مجهز آغاز کنید با ما تماس بگیرید.

نوروتراپی شامل مجموعه ای از تجهیزات میباشد که امکان بازتوانی،تقویت و اصلاح عملکرد مغز را بدون ایجاد هیچگونه عوارضی فراهم میکند.

پرکاربردترین ابزار و تجهیزات نوروتراپی شامل موارد ذیل اند:

نوروفیدبک

بیوفیدبک

تحریک دیداری-شنیداری (ave)

تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه ای (TDCS)

با توجه به اینکه روش های نوروتراپی فاقد عوارض و هرگونه زیان هستند، میتوان برای دامنه سنی ۴ الی ۷۰ سال استفاده کرد.

مرکز نوروتراپی تخصصی کودک و نوجوان در مشهد

نوروفیدبک
واحد تخصصی نوروتراپی کودک و نوجوان

وجود مشکلات بالینی، عصب-شناختی و رفتاری در سنین کودکی میبایست جدی گرفته شود. چرا که این سنین دارای حساسیت زیادی در شکل گیری پایه ها و اساس شخصیت هر انسانی است و همچنین آموزش و پرورش مهارت های تحصیلی و ذهنی و حرکتی در این دوره آغاز میگردد.

در نظر بگیرید یک کودک دارای اختلال بیش فعالی/کاستی توجه قطعا در صورتی که تحت درمان قرار نگیرد نمیتواند همانند همسالان خود فرایند آموزش و تخصیل را با موفقیت سپری کند، همچنین مشکلات متعددی را در ارتباط با همسالان و سازگاری با مسئولین و مربیان تجربه خواهد کرد که آسیب جدی به اعتماد بنفس فرد وارد میکند.

نوجوانی که با اضطراب و استرس زیاد سر میکند، نمیتواند مهارت های اجتماعی خود را تقویت و ارتقاء بخشد، از فرصت های ارتباط موثر جا میماند و فرصت های خوب شغلی و مهارتی را از دست میدهد. حتی در مواقعی ممکن است برای کاهش این سطح از اضطراب به روش های نامطلوب و مخرب همچون مصرف دخانیات و مواد مخدر روی آورد.

نوروتراپی بخوبی میتواند سیستم اعصاب فرد را تقویت نموده و در پیشگیری از بروز مشکلات ارتباطی، تحصیلی، شغلی، خانوادگی و فردی در افراد در معرض خطر جلوگیری نماید.

مرکز نوروتراپی تخصصی بزرگسالان در مشهد

نوروفیدبک
واحد تخصصی نوروتراپی بزرگسالان در مشهد

اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی همچون انواع افسردگی ها، وسواس های فکری-عملی، اختلالات خواب، مشکلات عصبی و پرخاشگری، مشکلات حافظه و فراموشی ها و… جزو مسایلی هستند که در سنسن بزرگسالی به مراتب بیشتر از کودکی و نوجوانی بروز میابند.

در سال های گذشته غالب اقدامات درمانی برای این دسته از اختلالات روش های شیمیایی (دارودرمانی) بود اما از ۲ دهه اخیر روش های نوروتراپی (عصب درمانی) بخوبی توانسته اند بدون ایجاد حتی کوچکترین عوارض به بهبودی و درمان این اختلالات بپردازند.

در این مرکز تخصصی نوروتراپی کلیه خدمات عصب درمانی با استفاده از بهترین تجهیزات و زیرذ نظر متخصصی با سابقه بالغ بر ۲۰ سال تجربه موفق درمانی و پژوهشی اجرا میکردد.

نوروتراپی اگر با پروتکل های صحیح و با دقت و زمان بندی صحیح اجرا گردد، بخوبی میتواند از بهبودی کامل تا ۷۰ درصد اثربخش باشد.

ما همواره بر آن هستیم تا کاملترین و بهترین خدمات را برای شما عزیزان به ارمغان آوریم.

نوروفیدبک چیست و چکونه اجرا میگردد؟

نوروفیدبک نوعی درمان مکمل و همچنین نوعی ابزار جدید و نوین برای بهبود اختلالات روان‍پزشکی است. در نتیجه از نوروفیدبک برای اندازه‌گیری و ارزیابی فعالیت‌های عصبی مربوط به مغز استفاده خواهد شد.

بازخورد نوروفیدبک به طور معمول از طریق صدا و یا تصویر در اختیار فرد قرار گرفته و از این جهت فرد متوجه تغییرات مثبت و مناسبی که در امواج مغزی خود ایجاد کرده است یا خیر، خواهد شد.

برای انجام این روش درمانی از حسگرهایی که الکترود نامیده می‌شوند، استفاده می‌کنند. این الکترودها روی پوست سر بیمار قرار گرفته و فعالیت الکتریکی مغز فرد را به صورت امواج مغزی ثبت می‌کنند.

امواج ثبت شده در اغلب موارد به صورت یک بازی کامپیوتری و یا فیلم شبیه سازی شده در دسترس بیمار است. برای شروع ابتدا به بررسی حالات بیمار می پردازند، سپس بیمار روی صندلی نشسته و به تشخیص درمانگر، الکترودهای موجود را بر روی سر بیمار قرار می‌دهند.

بیمار ضمن حفظ خون سردی خود به صفحه مانیتور نگاه می‌کند. در این حالت هدایت، کنترل و پخش فیلم و یا بازی کامپیوتری تنها توسط امواج مغزی شخص صورت گرفته و نباید از دستان کمکی حاصل شود.

به این صورت فرد با توجه به پیشرفت یا توقف بازی و همچنین از دست دادن یا گرفتن پاداش و امتیاز یا تغییرات به وجود آمده در صدا یا پخش فیلم، به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود پی‌برده و سعی در اصلاح وضعیت امواج مغزی خود دارد.

هدف از تنظیم امواج در درمان نوروفیدبک، تغییر قدرت دامنه موج است نه پهنا و نوع موج.

موفقیت ما در درمان حاصل دانش و تجربه ی سالها مطالعه، یادگیری و تلاش است.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار