4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

روانشناس متخصص وسواس در مشهد

5/5
مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد

روانشناس متخصص وسواس در مشهد

کلینیک مشاوره آرامش ماندگار همراه همیشگی شما عزیزان قصد دارد شما را با انواع وسواس ، راهکارهای بهترین مرکز درمان وسواس آشنا کند شما همراهان عزیز  بعد از آشنایی با چگونگی تکنیک های بهترین کلینیک درمان وسواس می توانید به راحتی تصمیم بگیرید آیا مایل به درمان هستید؟و برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

وسواس فکری

افکار ، تصاویرذهنی و یا تکانه های مکرر و پی در پی که حالت مزاحم دارند و باعث ناراحتی فرد می شود و خودش کنترلی بر آنان ندارد که اصولا افراد سعی بر آن دارند که در مقابل این افکار و تکانه ها مقاومت کنند و یا آن ها را متوقف کنند.

 وسواس عملی :

در وسواس عملی فرد رفتارهای مکرر و پی در پی را انجام می دهد که دارای تشریفات طولانی است مثل: دست شستن های طولانی ، چک کردن و وارسی کردن های مکرر و یا مرتب کردن ، مثال های نام برده رفتارهای مکرر آشکار را شامل می شود بعد دیگر نا آشکار است مثل : شمردن و یا دعا کردن است. می توان گفت افرادی که به وسواس فکری_ عملی (OCD) دچار هستند معمولا  خود را مجبور به انجام تشریفات می دانند که در صورت عدم انجام آن ها دچار اضطراب شده و عصبی می شوند.

مرکز مشاوره وسواس در مشهد

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد
مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد

ترس از آلودگی :

از افرادی که به کلینیک درمان وسواس مراجعه کرده بودند فردی گزارش کرده بود در روز ۵، ۶ ساعت زمان خود را صرف ضدعفونی کردن اتاقش میکرد و هیچ یک از اعضای خانواده اجازه ی ورود به اتاقش را نداشتند و نسبت به آلودگی در هر مکانی هراس داشت.ترس از صدمه زدن به خود و دیگران : موارد دیگری که به مراکز درمان وسواس تهران مراجعه کرده بودند .خانمی بود که علارقم علاقه ی زیاد به پسر و همسرش همیشه نگران بود به کودک و همسرش صدمه بزند (توجه داشته باشید او در ذهنش تصویر سازی میکرد و از فکر کردن به افکارش هراس داشت.

مورد دیگر نیاز به تقارن است : در این مورد فرد دچار اختلال خود را موظف میداند تمام وسایل و یا اشیاء خاص مورد نظر خودش را کاملا متقارن بچیند و اگر آن طور که در ذهنش است نشود باعث ناراحتیش میشود.موارد دیگر وسواس جنسی ، پرخاشگری  و وسواس مربوط به مذهب است که فرد افکاری توهین آمیز نسبت به دین و یا مذهبی که خودش به آن پایبند است را در ذهنش می گذراند

توجه داشته باشید ما در کلینیک درمان وسواس مشهد می توانیم ادعا کنیم در زمینه ی درمان از بهترین مرکز درمان وسواس مشهد به شمار می رویم زیرا ما تمام جنبه های درمانی را برای مراجعین در نظر گرفته ایم .شما هم می توانید از طریق روان پویشی به صورت عمیق درمان خود را انجام دهید و هم از طریق  نوروفیدبک  و هم طرحواره درمانی و شناختی رفتاری و مواجه و آموزش تکنیک های مختلف که توسط دکتر روانشناس برای شما در نظر گرفته است می توانید به مرور زمان از افکار و رفتارهای وسواسی رهایی یابید .

کلینیک روانشناسی وسواس در مشهد

توجه داشته باشید مشکل وسواس می تواند عملکرد بین فردی و حتی موقعیت شغلی و اجتماعی فرد را به خطر بیندازدهمزمانی اختلال وسواس با دیگراختلالات و مشکلات شایع ترین آن افسردگی است که طی آمار به دست آمده ۲۵تا ۵۰ درصد افراد مبتلا به (OCD) دچار افسردگی می شوند و اختلال وسواس فکری عملی اغلب ممکن است همراه با اختلال خلقی و اضطرابی نیز همراه شود .

فردی که دچار وسواس است به علت حساسیت و تشریفات همیشگیش اکثرا دوستان خود را از دست میدهند و یا شغل خود را به علت تاخیرهای پی در پی و حساسیت نیز از دست میدهند.

در مبحث وراثت نیز می توان عوامل ژنتیکی را دخیل دانست طی پژوهش های انجام شده ی سال های اخیر بر روی دوقلوهای دوتخمکی و یک تخمکی مبحث وراثت از سوی پژوهشگران تایید شد.

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد

مرکز تخصصی نوروتراپی در مشهد

با توجه به اینکه اختلال وسواس فکری و عملی عامل زیستی و عصبی دارد، یعنی قسمت هایی از مغز که مسئول خودآرام سازی و کنترل رفتار و هیجانات هستند دارای کارکرد ناهنجار از نظر فرکانس های مغزی و فعالیت نورون های عصبی شده اند، میبایست تحت نوروتراپی یا عصب درمانی قرار بگیرند.

نوروفیدبک ابزاری است که بویسله آن میتوان از فعل و انفعالات مغز و امواج مغزی اطلاعات دقیق و فوری کسب نمود، همچنین علاوه بر ارزیابی این قابلیت را دارد که از طریق بازخورد لحظه ای که به فرد میدهد به اصلاح و تقویت عملکرد مغز پرداخت.
نوروفیدبک در واقع به نوعی آیینه ای برای مغز محسوب میشود که از طریق آن فرد میتواند نقایص و ناهنجاریهای عصبی خود را مشاهده و توسط فنونی که در طول جلسه انجام میشود به اصلاح آنها بپردازد.

روانشناس بالینی متخصص وسواس از طریق اجرای جلسات منظم نوروفیدبک و با هدف افزایش خودکنترلی بر رفتار و افکار و کاهش سطح اضطراب تجربه شده در ذهن فرد و همزمان با ترکیب جلسات رواندرمانی و مشاوره به درمان وسواس فرد میپردازد.

اگر از وسواس رنج می برید ما می توانیم به شما عزیزان کمک کنیم برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار