4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز تخصصی لورتانوروفیدبک در مشهد

5/5

مرکز تخصصی لورتانوروفیدبک در مشهد

لورتانوروفیدبک روشی نوین برای درمان بیماری های مشکل ساز و آزار دهنده می باشد.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

لورتا نوروفیدبک چیست؟

فعالیت های مغز به مقدار خیلی زیادی روی فکر کردن، احساس کردن و انجام فعالیت های شما تاثیر می گذارد. در نتیجه زمانی که عملکرد مغز مختل شده و از تعادل خارج می شود عملکرد شما نیز مختل شده و از تعادل خارج می شود.

مشکلات تمرکز، حافظه، سازگاری عاطفی، یادگیری، روابط، درد، خوابیدن و هزاران بیماری دیگر همگی ریشه هایی عمیق در مغز و سیستم عصبی فرد دارند. خبر خوب اینکه ما اکنون روشی برای مشاهده این عدم تعادل در مغز داریم و می توانیم به مغز کمک کنیم که تعادل خود را حفظ کند.

نوروفیدبک که همچنین به نام بیوفیدبک الکتروانسفالوگرافی یا بیوفیدبک مغز شناخته می شود یک نوع پیشرفته از آموزش مغزی است. در این روش از یک رابط مغز به کامپیوتر (به این معنی که فعالیت مغز به یک نرم افزار کامپیوتری وصل است) برای آموزش مغز در جهت الگوهای کارکردی سالم تر استفاده می شود. در نتیجه به ما این امکان را می دهد که نه تنها اطلاعات همزمان را درباره فعالیت های مغزی دریافت کنیم بلکه همچنین با آن به شکل نشانه های صوتی و تصویری (یعنی ۲ زبان اصلی مغز) ارتباط برقرار کنیم.

لورتانوروفیدبک در مشهد

لورتا نوروفیدبک و تحریک عمقی مغز

تحریک عمقی مغز شامل کاشت الکترود یا ضربان ساز های مغزی در نواحی مشخصی از مغز است. این الکترودها ایمپالس های الکتریکی تولید می کنند که ایمپالس های غیر طبیعی را تنظیم نمایند. تحریک عمقی مغز ترکیبی بین عصب شناسی و روانپزشکی است. همچنین تحریک عمقی مغز به عنوان درمانی برای صرع، سردرد های خوشه ای، سندروم تورت، درد مزمن و افسردگی شدید مورد مطالعه قرار گرفته شده است.

تحریک عمقی مغز (DBS)یکی از تهاجمی ترین تکنیک های نورون کاوی حال حاضر است. گفتگوی ما در این رابطه به تمامی مطالب مربوط به جراحی مغز به منظور درمان بیماری  های روانی، مکانیسم نوروفیدبک و عوارض جانبی DBS  می پردازد. نوروفیدبک مشکلات به هم ریختگی هیجانی مغز را مورد بررسی قرار می دهد. این مشکلات که به میزان فراوان اتفاق می افتند عبارتند از طیف افسردگی و اضطراب، اختلال نقص توجه، اختلالات رفتاری، انواع مختلف اختلالات خواب، سردرد و میگرن، سندروم پیش از قاعدگی (PMS) و اختلالات عاطفی.

تحریک عمقی مغز در نواحی مغزی انتخابی فایده های درمانی زیادی برای اختلالات روانی و اختلالات حرکتی مقاوم به درمان مثل بیماری پارکینسون، لرزش، دیستونی (انقباض غیر ارادی عضلات)، درد مزمن، افسردگی شدید و اختلال OCD (بیماری وسواسی جبری) فراهم کرده است. همچنین از روش DBS در مطالعات تحقیقاتی برای درمان دردهای مزمن وPSD  یا سندروم استرس پس از ضایعه استفاده می شود و از آن برای درمان اختلالات روانی مختلف مثل افسردگی شدید، استفاده گردیده است.

مرکز معتبر لورتانوروفیدبک در مشهد

اختلالات اضطرابی چیست؟

احساس اضطراب در مورد انتقال به مکان جدید ، شروع کار جدید یا شرکت در امتحان امری طبیعی است. این نوع حالت ناخوشایند است ، اما ممکن است انگیزه شما را برای کار بیشتر و انجام کار بهتر فراهم کند. این حالت در شرایط معمولی احساسی است که می آید و می رود ، اما در زندگی روزمره شما تداخلی ایجاد نمی کند.

در مورد اختلال اضطرابی ، احساس ترس ممکن است همیشه با شما باشد. شدید و گاهی اوقات ناتوان کننده است. این نوع اضطراب ممکن است باعث شود دیگر از کارهایی که لذت می برید دست بکشید. در موارد شدید ، ممکن است مانع از ورود به آسانسور ، عبور از خیابان یا حتی خارج شدن از منزل شوید. در صورت عدم درمان ، اضطراب بدتر می شود.

اختلالات اضطرابی شایع ترین شکل اختلال عاطفی است و در هر سنی می تواند هر کسی را درگیر کند. طبق انجمن روانپزشکی آمریکا ، زنان بیشتر از مردان با اختلال اضطراب تشخیص داده می شوند.

انواع اختلالات اضطرابی کدامند؟

اضطراب بخشی اساسی در چندین اختلال مختلف است. که شامل انواع زیر می شود:

  • اختلال هراس: تجربه حملات وحشت مکرر در زمان های غیرمنتظره. یک فرد مبتلا به اختلال وحشت ممکن است از ترس حمله وحشت بعدی زندگی کند.
  • فوبیا: ترس بیش از حد از یک شی object ، موقعیت یا فعالیت خاص
  • اختلال اضطراب اجتماعی: ترس شدید از قضاوت توسط دیگران در موقعیت های اجتماعی
  • وسواس: افکار غیر منطقی مکرر که شما را به انجام رفتارهای خاص و مکرر سوق می دهد
  • اختلال اضطراب جدایی: ترس از دوری از خانه یا عزیزان
  • اختلال اضطراب بیماری: اضطراب در مورد سلامتی شما (قبلا هیپوکندریا نامیده می شد)
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD): اضطراب به دنبال یک واقعه آسیب زا

کلینیک لورتانوروفیدبک در مشهد

روش درمان اختلالات اضطراب و استرس

اضطراب و استرس یک نوع اختلال در مغز انسان می باشد. امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا و به خصوص در آمریکا برای درمان اضطراب و سایر اختلالات مغزی از روش های پیشرفته تر و موثرتری استفاده می کنند.

پژوهش های مرتبط با QEEG و اختلالات روانی جنبه های مختلفی از کارکرد مغز را بررسی کرده اند. یکی از پرتکرار ترین یافته ها درباره درمان اضطراب، آسیمتری موج آلفا (۱۲-۸ هرتز) و موج بتا (۳۰-۱۳ هرتز) در مناطق پیشانی- پس سری و دو نیمکره بوده است. به این ترتیب که در افراد اضطرابی، توان موج آلفا در مناطق جلویی سر از توان موج آلفا در پشت سر بیشتر بوده است. بعلاوه توان موج بتا در پشت سر از توان موج آلفا در جلوی سر بیشتر بوده است. در حالی که در افراد نرمال، وضعیت مغز کاملا خلاف این حالت بوده است.

یکی از این روش ها درمان به وسیله دستگاه لورتا نوروفیدبک می باشد. دستگاه لورتا جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه تکنولوژی نوروفیدبک می باشد و کاملا با سایر دستگاه های نوروفیدبک متفاوت می باشد. این روش درمان بدون هیچگونه عوارض جانبی و دارای تائیدیه FDA می باشد که چند سالی است که به ایران نیز وارد شده است.

در صورت عدم درمان اضطراب ، این ترس می تواند کنترل زندگی شما را دشوار کرده تا حدی که ادامه ی زندگی را برای شما دشوار سازد.برای درمان هرچه سریع تر این بیماری به کلینیک تخصصی آرامش ماندگار مراجعه کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار