4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز درمان انواع صرع در مشهد

5/5

مرکز درمان انواع صرع در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز درمان صرع با روشی ماندگار و ایمن در مشهد می باشیم .

صرع یکی از عارضه‌های شایع مغز است که در آن شخص بدون دلیل واضحی مکرراً دچار حمله‌های تشنجی می‌شود. مغز، از طریق سلول‌های عصبی (نورون‌ها) که پیام‌های مغز و بدن را به یکدیگر می‌رسانند، اندیشه‌ها، اعمال، احساسات و عواطف بدن را کنترل می‌کند.

این پیام‌ها از طریق تکانه‌های الکتریکی منظم انتقال می‌یابند. یک حمله تشنجی صرع زمانی رخ می‌دهد که الگوی طبیعی این تکانه‌ها به واسطه افزایش انفجاری و ناگهانی فعالیت الکتریکی در مغز مختل می‌شود.

بسیاری از افراد دچار حمله‌هایی می‌شوند که به عنوان صرع تشخیص داده نمی‌شوند. این حمله‌های تشنجی اغلب دلیل یا محرک شناخته شده‌ای داشته و تا زمانی که آن وضعیت محرک رخ ندهد بروز نمی‌کنند. تشنج‌های تب‌خیز که در نوزادان دیده می‌شوند نمونه‌ای از همین حمله‌ها هستند.

کلینیک درمان صرع در مشهد

انواع حمله های تشنجی صرع

انوع حمله تشنجی و نحوه تأثیر آن بر بدن به بخشی از مغز که فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در آن رخ داده است بستگی دارد. حملات تشنجی می‌توانند باعث از دست رفتن هوشیاری، انجام برخی حرکات غیرطبیعی، احساس‌ها و ادراکات عجیب و ناشناخته، یا تغییر در رفتارها شوند.

حملات تشنجی انواع مختلفی دارند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عبارت «حمله تشنجی» به معنی همان تشنج است، که طی آن شخص بی‌هوش می‌شود، بر زمین می‌افتد و بدنش سفت شده و به طور غیرقابل‌کنترلی تکان می‌خورد. البته، این یکی از انواع حملات تشنجی است که حمله تونیک-کلونیک نام دارد (و پیشتر تحت عنوان گراندمال شناخته می‌شد).

برخی افراد دچار حالتی می‌شوند که در آن برای چند ثانیه هوشیاری‌شان را از دست می‌دهند و همه چیز را فراموش می‌کنند. برخی دیگر در طول حمله تشنجی هوشیار بوده و می‌توانند تجربه خود از آن حالت را توصیف کنند. در مورد بسیاری از افراد، هوشیاری مختل شده و به مدت کوتاهی در حین حمله و پس از آن گیج و سردرگم می‌شوند.

یک حمله تشنجی می‌تواند از هر دو طرف مغز (حمله تشنجی با شروع عمومی) یا تنها بخش کوچکی از آن (حمله تشنجی با شروع کانونی) شروع شود. گاهی اوقات حملات تکامل می‌یابند و از یک نوع شروع شده و در ادامه به نوع دیگری تبدیل می‌شوند.

کلینیک درمان ماندگار صرع در مشهد

 

دستگاه tDCS چیست ؟

دستگاه tDCS و سیله ای است که جریان الکتریکی خیلی ضعیف در حدود یک دهم تا ۲ میلی ولت تولید می کند ، با این دستگاه می‌توانیم با استفاده از قطب منفی (کاتد) از فعالیت الکتریکی مغز بکاهیم ، و نواحی از مغز که به طور ناگهانی فعالیت بیش از حد در اثر تولید جریان الکتریکی به وجود آمده ، با دستگاه tDCS  مهار و خاموش کنیم و سلول های ناحیه معیوب مغز را میتوانیم طوری تنظیم کنیم  ، که فعالیت طبیعی و نرمال داشته باشد ، بنابراین با توجه به اینکه با استفاده از قطب منفی (کاتد ) در دستگاه tDCS  ، در طی جلسات دو الی سه هفته ای درمان ، می توانیم از فعالیت غیرطبیعی و تحریکات بیش از اندازه سلول های مغز بکاهیم ، و آنها را مهار کنیم .

آیا tDCS عوارض دارد ؟

خوشبختانه این وسیله ای است که با جریان الکتریکی خیلی ضعیف در حدود ۲-۱ میلی ولت کار می‌کند ،  و هیچگونه عوارض و ضرری برای مغز بیمار ندارد ، و در ضمن قابل حمل است ، به راحتی در همه جا می توان از آن استفاده کرد و یک وسیله درمان کمکی کاملا غیر تهاجمی محسوب می‌شود ، و کاملاً بدون درد است ، و به خوبی بیماران در طول مدت درمان می توانند تحمل کنند ، و عوارض شیمیایی داروها را ندارد ، و مهم تر از همه در مقایسه با سایر روش های درمانی خیلی ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

مرکز درمان قطعی صرع با نوروفیدبک در مشهد

نوروتراپی چیست؟

نوروتراپی یکی از روش‌های درمانی “نوروفیزیولوژیک“، مبتنی بر تکنیک‌های اصلاح عملکرد مغز است که شامل روش‌های نورو فیدبک، بیوفیدبک و تحریک‌های الکتریکی جمجه‌ای می‌شود. نوروتراپی عبارت است از روشی که در آن با شناسایی موضع‌های خاصی از قشر مغز و نصب الکترود در بخش‌های خاصی از جمجمه، با تغییراتی که در الگوی امواج مغزی ایجاد می‌شود می‌توان امید داشت که بهبود یا حداقل کاهش نسبی بیماری را مشاهده کنیم.

در نوروفیدبک، تحریک الکتریکی با دو یا سه الکترود ایجاد می شود، یک ناحیه خاص تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به تحریک کل جمجه نیازی نیست. در بیوفیدبک متخصص مغز و اعصاب می‌تواند به امواج مغزی توجهی نداشته باشد و مقاومت الکتریکی مغز را بررسی کند. او با شرطی سازی مقاومت الکتریکی مغز سعی می‌کند مشکلات آموخته شده فرد به کمترین میزان ممکن برسد و در بهترین حالت درمان شود. در روش نوروفیدبک اطلاعات از سطح جمجمه جمع آوری می‌شود یعنی نورو فیدبک در مقایسه با الکتروآنسفالوگرام، یک ورژن بسیار جزیی‌تر و یک روش خلاصه‌تر است.

نوروتراپی یکی از روش‌های درمانی “نوروفیزیولوژیک”، مبتنی بر تکنیک‌های اصلاح عملکرد مغز است که روش مهاجمانه ای نیست و عوارض جانبی برای فرد ندارد.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار