4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز تخصصی تی دی سی اس (TDCS) در مشهد

5/5

مرکز تخصصی تی دی سی اس (TDCS) در مشهد

تحریک جریان مستقیم جمجمه ای یک تکنیک غیرتهاجمی است که جهت تغییر فعالیت قشر مغزی استفاده می شود. این شکل از جریان قادر به القاء تغییراتی در فعالیت الکتریکی درون و بیرون نرون ها است که منجر به تغییر پتانسیل استراحتی غشاء و در نتیجه اصالح کارآیی سیناپس عصبی می شود.

تحریک جریان مستقیم جمجمه ای(transcranial Direct Current Stimulation (tDCS تکنیکی غیرتهاجمی جهت تغییر فعالیت قشر مغزی است که به طور گسترده ای در درمان چندین اختالل عصبی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش جریان الکتریکی ضعیف به مغز اعمال می شود، که قادر به القاء تغییراتی در فعالیت الکـــتریکی درون و بـــیرون نرون ها است و منجر به تغییر پتانسیل استراحتیغشاء( Resting Membrane Potential=RMP)و در نتیجه اصالح کارآیی سیناپس عصبی می شود. این تعدیل ها جهت ایجاد پتانسیل عمل ناکافی می باشند اما برای ایجاد تغییر در آستانه پاسخ نرون تحریک شده کافی هستند. با این حال، تغییر در تحریک پذیری، به محل قرارگیری و قطبیت تحریک وابسته است.

در واحد تخصصی نوروساینس مرکز خدمات روانشناسی آرامش ماندگار کلیه تجهیزات نوروتراپی در بهترین حالت ممکن موجود میباشد.

بیشتر بدانیم: TDCS برای درمان چه اختلالاتی کاربرد دارد؟

درمان استرس و اضطراب با دستگاه تی دی سی اس

TDCS

استرس و اضطراب پدیده هایی پیچیده و ضروری زندگی است که گاهی مشکل ساز میشود و اگر انسان قـادر بـه سازگاری با آن نباشد جسم و روان او مورد تهدید قرار میگیرد. تمایل به کنار آمدن با اسـترس راه مثبتـی اسـت که باعث دستیابی تدریجی به ارتقاء سلامتی میشود.

تحریـک مغـز از روی جمجمـه بـا استفاده از جریان مستقیم الکتریکی به منظور تغییر تحریک پذیری کرتکس در نواحی مورد نظر موجب افزایش یا کاهش کارکردهای مغزی مـی شـود.

استرس حاد و اضطراب منتشر ، فعالیت در سلولهای عصبی قشر پیشپیشانی پشتی جانبی چپ را دچار نقص میکند. در سالهای اخیر، تکنیکهای غیرتهاجمی تحریک مغزی مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است که میتوانند منجر به تعدیل در تحریک پذیری و فعالیت کورتکسی و در نتیجه، ایجاد تغییرات در کارکردهای شناختی و رفتاری گردند. تحریک جریان مستقیم الکتریکی فرا جمجمه ای (tDCS) از جمله ی چنین تکنیک هایی است. از حدود ۵۰ سال پیش نشان داده شده است که به کارگیری جریان های مستقیم زیر آستانهای و نسبتاً ضعیف بر روی کورتکس حیوانات میتواند منجر به ایجاد تغییراتی قطبی در فعالیت کورتکسی و همچنین تحریک پذیری آن گردد که میتواند چندین ساعت پس از مداخله به طول بیانجامد و با ادامه این فرایند تغییرات درونی و تثبیت گردد.

تی دس سی اس بخوبی قادر است از طریق تعدیل فعالیت کورتکسی و اصلاح عملکرد نورونی در کاهش دایمی استرس و اضطراب موثر باشد.

مرکز نوروفیدبک ویژه کودکان و بزرگسالان

مرکز تخصصی نوروفیدبک مناسب گروه سنی ۴ تا ۷۰ سال با استفاده از بهترین دستگاه های موجود در زمینه نوروتراپی، سالهاست که در حال ارایه خدمات درمانی به افرادی که از مشکلات روانشناختی یا عصب شناختی رنج میبرند و یا حتی برای تقویت و ارتقاء عملکرد ذهنی و مغزی خود  اقدام نموده اند، است.

ما مفتخریم به ارایه خدمات درمانی ایمن، بدون عوارض و قطعی برای رساندن مراجعان عزیزمان به سلامت روان بیشتر

بیشتر بدانیم: نوروتراپی چیست؟

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار