4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خوب درمان استرس حاد در مشهد

5/5

کلینیک خوب درمان استرس حاد در مشهد

اگر بدنبال کلینیک خوب برای درمان استرس یا اضطرابتان هستید با ما تماس بگیرید

استرس واکنش طبیعی سطح روان به فشارهای بیرونی است. در حالت عادی برای پیشبرد کارها وجود کمی استرس لازم است. چرا که اگر استرس وجود نداشت افراد انگیزه انجام کارها را از دست می‌دادند و به نوعی بی خیالی دچار می‌شدند و یا از انجام کارها سر باز می زدند. نمونه استرس سازنده و مفید را می توان در امتحانات آخر سال مشاهده کرد.

در این شرایط به دلیل فشردگی زیاد کارها، نداشتن وقت کافی و نگرانی از شکست و عدم کسب موفقیت، یک استرس سازنده در فرد ایجاد می‌شود که منجر به افزایش بازدهی و تمرکز در انجام کارها می گردد.

به صورتی که درسی که در طول یک ترم نخواندند در طول چند روز یاد می گیرند و با موفقیت از امتحان خارج می‌شوند. این نوع از استرس در زندگی استرس سازنده و مفید نامیده می‌شود.

اما اگر کنترل هیجانات از دست فرد خارج شود همین استرس آنقدر شدت می‌یابد که ممکن است فرد نتواند حتی عملکرد طبیعی خود را حفظ کند و تمام آنچه که یادگرفته را در روز امتحان فراموش کند. در حقیقت سازنده بودن استرس بستگی به این دارد که تا چه حد تحت کنترل فرد است و آیا باعث پیشبرد کارها می‌شود یا اینکه فرد را متوقف می‌سازد.

 

 

برای آموختن شیوه های درست مقابله با استرس های روزانه به متخصصین ما در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار مراجعه کنید.

شما با مراجعه به کلینیک تخصصی مشاوره و روان درمانی آرامش ماندگار با استفاده از رویکرد های درمانی زیر می توانید به مشکلات اضطرابی خود غلبه کنید:

غلبه بر اضطراب به کمک نوروفیدبک:

نوروفیدبک به روشی اطلاق می‌شود که در آن، اطلاعات عصبی به دستگاه عصبی مرکزی (CNS) افراد بازخورد داده می شود و تلاش می شود تا آنها بیاموزند چگونه کارکرد مغزی خودشان را اصلاح نمایند.

منطق این روش درمانی بر پایه شرطی سازی عاملی استوار است. ما در حالت عادی قادر به کنترل و تغییر امواج مغز خود نیستیم؛ زیرا نسبت به این امواج آگاهی نداریم. در روش درمانی نوروفیدبک، سعی می شود تا این آگاهی از طریق ارائۀ بازخوردهای (فیدبک های) بسیار سریع (چند هزارم ثانیه پس از وقوع) به فرد ایجاد شود. همچنان که این تمرین ادامه می یابد، مغز یاد می گیرد که چگونه به تولید بیشتر امواجی بپردازد که منجر به عملکرد بهتر می شود.

اینکه چه امواجی در مغز افزایش و چه امواجی کاهش یابند، کاملاً بستگی به مشکل هر فرد دارد و درمانگر آن را در طول جلسه تنظیم می نماید. از این روش می توان به منظور بهبود اختلالاتی چون بیش فعالی/کمبود توجه، ناتوانی های یادگیری، صرع، هراس و اختلالات اضطرابی، اختلالات مربوط به سوء مصرف مواد، افسردگی، مدیریت استرس، میگرن، سندرم تورت و اختلالات خواب استفاده کرد.

درمان اضطراب با نوروفیدبک - درمان اضطراب با بیوفیدبک (3)

 

غلبه بر اضطراب به کمک مشاوره و روان درمانی

یکی از رویکرد هایی که در روان درمانی برای غلبه بر مشکلات اضطرابی استفاده می شود ، رویکرد رفتار درمانی دیالیکتیکی است.

رفتار درمانی دیالکتیکی

رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) روشی است که در دهه ۱۹۸۰ توسط مارشا لینهان ایجاد شد تا به افراد در مدیریت اختلال شخصیت مرزی (BPD) کمک کند. افراد مبتلا به BPD در مدیریت واکنش های عاطفی خود ، به ویژه در روابط با افراد دیگر ، مشکل دارند. واکنش های عاطفی آنها خیلی سریع اتفاق می افتد و مدت زمان زیادی طول می کشد تا به سطح طبیعی برانگیختگی خود برگردند.

با این که این روش به طور خاص برای درمان اختلالات اضطرابی نیست ، اما ممکن است به مدیریت اضطراب کمک کند زیرا مهارت های مقابله ای را که شامل تقویت نقاط قوت ، شناسایی افکار غیر مفید ، تمرین خود آرامش بخشی ، تنظیم احساسات و ذهن آگاهی و مدیریت استرس پس از آسیب است را به شما آموزش می دهد.

غلبه بر اضطراب به کمک هیپنوتیزم:

هیپنوتیزم یا خوابگری یا در برخی موارد خواب مصنوعی شاخه‌ای از علم روانشناسی است که در آن به وسیلهٔ تلقین، شخص در حالت خاصی از هوشیاری قرار می‌گیرد.

هیپنوتیزم یا به‌طور دقیقتر هیپنوز موجب تسلط دیگری بر فرد نمی‌شود بلکه دیگری با ضمیر ناخودآگاه آدمی به مکالمه و القای تلقینات می‌پردازد. همهٔ هیپنوزها نحوی خودهیپنوتیزم است و هیپنوتیزور خارجی فقط مامای هیپنوز از درون انسان است و آن را می‌زایاند.

استرس، اضطراب و سایر فشار ها روحی و روانی یا حتی اجتماعی و خانوادگی را می شود با انجام تمرینات درست آن کنترل کرد و به سطح بالا و بی نظیری دست یافت و البته توجه داشته باشید خیلی ها مدعی هستند با یک بار یا ۱۰ دقیقه انجام آن می توانید این ها را رفع کنید!

اما اینگونه نیست، هیچ کس در یک روز ورزشکار نشده، بنابرین برای تسکین دادن این مشکلات شما باید آن را در برنامه خود بگذارید.

غلبه بر اضطراب به کمک tDCS

درمان اضطراب با آزمایش های tDCS در مشهد برای افرادی که از این اختلال رنج می برند تجویز شده است. نتایج آماری نشان می دهد که ای روش بسیار موثر است.

بروز اضطراب و استرس در برخی بازه های زمانی طبیعی و حتی ضروری است اما زمانی که از حد خود فراتر رود به یک اختلال جدی تبدیل خواهد شد. از موثر ترین روش های مقابله با آن، می توان به درمان اضطراب با آزمایش های tDCS در مشهد اشاره کرد. این روش درمانی کاملا غیر تهاجمی و بدون عوارض است و می تواند با بازدهی بسیار زیادی، اضطراب را ریشه کن سازد.

متخصصین ما در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار با هر یک از شیوه های بیان شده آماده کمک به شما برا حذف استرس و اضطراب از زندگی شما هستند.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار