4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خوب لورتانوروفیدبک در مشهد

5/5

کلینیک خوب لورتانوروفیدبک در مشهد

برای اطلاع بیشتر از نحوه کار این روش می توانید مقالات سایت ما را مطالعه کنید و یا با کلینیک تخصصی نوروتراپی آرامش ماندگار تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات لازم در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.

لازم نیست کاری انجام دهید به غیر از اینکه یک کلاه سنسور دار بر سر شما گذاشته می شود تا ما بتوانیم به آنچه که مغز شما انجام می دهد،گوش دهیم.وقتی بتوانیم علت اختلال ها را در سطوح مختلف مغز ببینیم قادر خواهیم بود یک برنامه آموزشی نوروفیدبک برای کمک به حل آنها ایجاد کنیم.

در طی ارزیابی QEEG، داده ها را جمع آوری و ویرایش می کنیم، نقشه های مغزی بیمار را پردازش کرده و آن را در همان جلسه با بیمار مرور می کنیم.

لازم نیست بیمار یک هفته صبر کند تا بیرون از آزمایشگاه اطلاعات را پردازش کرده و توصیه های آموزشی لازم را به او بدهیم. هر ۶ جلسه یک نقشه مغزی جدید جمع آوری می کنیم تا با امکان پیگیری پیشرفت و به روزرسانی آموزشی بیمار درمانگر را در جریان قرار دهیم. به این روش جلسات به صورت کاملا شخصی و پویا برگزار می  شوند.

توانایی پردازش فوری نقشه های مغزی مزایای زیادی دارد. ما از ابزارهای تحلیل نرم افزار استفاده می کنیم. اما نرم افزار نمی تواند مثل انسان ها قضاوت کند یا نقشه های مغزی را در چارچوب اهداف مورد نظر درمانگر بخواند. مثل بیشتر رشته ها و علوم دیگر تحلیل آن نیاز به هنری دارد که تنها با تجربه به دست می آید.

مرکز تخصصی لورتانوروفیدبک در مشهد

لورتا (توموگرافی الکترومغناطیسی مغز با وضوح کم)

روش لورتا به ما این امکان را می دهد که با استفاده از یک کلاه با ۱۹ سنسور و یک نرم افزار کامپیوتری پیشرفته از الگوهای امواج مغزی در عمیق ترین ساختارهای مغز بیمار تصویر برداری کرده و نهایتا آن مناطق را آموزش دهیم.

توانایی آموزش این ساختارهای عمیق تر در مغز یک جهش عمده در نقشه برداری مغزی است و نوروفیدبک های سه بعدی از مغز را ممکن می سازد. توانایی آموزش کل شبکه مغزی به عنوان یک بخش، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتایج درمان را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

نقشه برداری مغزی وسیله ای است برای اندازه گیری عملکرد مغز. این شیوه در حال حاضر یکی از ابزارهای اصلی در علوم اعصاب است. روش های QEEG در مراکز تحقیقاتی سراسر دنیا برای مطالعه روی بیش فعالی (ADHD) ،اختلال طیف اوتیسم، افسردگی و اختلال دوقطبی، سندروم استرس پس از ضایعه (PTSD)اختلالات اضطراب، ناتوانی در یادگیری و بیماری های روانی در تمام انواع آن مورد استفاده قرار می گیرند. این روش در آلمان و آمریکا یک ابزاز تشخیصی شناخته شده برای بعضی از موارد و شرایط پزشکی می باشد.

دفتر معتبر لورتانوروفیدبک در مشهد

وسواس و علائم آن

اختلال وسواس اجباری معمولاً شامل یک جنبه ی افکار وسواسی و یک جنبه ی رفتار های اجباری است. اما همچنین ممکن است فقط علائم وسواسی یا فقط علائم اجباری وجود داشته باشد. مثلا ممکن است متوجه شوید که برخی افکار شما بیش از حد غیر منطقی هستند و کارهایی را انجام می دهید که انجام این کارها زمان زیادی را از شما می گیرند و در کارکردهای روزمره و اجتماعی مشکل به وجود می آورند.

وسواس تکرار به افکار مداوم و ناخواسته، احساس الزام کردن به انجام کاری یا تصاویر مزاحم گفته می شود. وسواس تکرار باعث پریشانی یا اضطراب می شود. شما ممکن است با انجام یک رفتار اجباری یا آیینی سعی کنید آنها را نادیده بگیرید یا از شر آنها خلاص شوید. این نوع وسواس معمولاً وقتی در حال فکر کردن یا انجام کارهای دیگر هستید، مزاحم شما می شود.

وسواس اغلب موضوعات متفاوتی دارند از قبیل:

  1. ترس از آلودگی یا خاک
  2. مشکل در تحمل عدم اطمینان
  3. نیاز به نظم و تقارن
  4. افکار تهاجمی یا وحشتناک در مورد از دست دادن کنترل خود و آسیب رساندن به خود یا دیگران
  5. افکار ناخواسته، از جمله پرخاشگری، یا موضوعات جنسی یا مذهبی
  6. ترس از آلوده شدن با لمس اشیائی که دیگران لمس کرده اند
  7. شک درمورد این که که در را قفل کرده اند یا اجاق گاز را خاموش کرده اند
  8. استرس شدید وقتی اشیاء منظم نیستند
  9. افکار زیر گرفتن جمعیت با خودرو
  10. افکاری در مورد رفتار نامناسب در ملاء عام
  11. تصاویر جنسی ناخوشایند
  12. اجتناب از موقعیتهایی که می توانند وسواس ایجاد کنند مانند دست دادن

متخصص لورتانوروفیدبک در مشهد

درمان وسواس با استفاده از پروتکل های قابل اجرای دستگاه لورتا

درمان وسواس با دستگاه لورتا نوروفیدبک امروزه اصلی ترین روش درمان این اختلال در کشورهای پیشرفته می باشد و امروزه از آن برای درمان اختلالات مختلف مغزی استفاده می شود.

اگر بخواهم بطور ساده درمورد نحوه کار این دستگاه فوق پیشرفته و روش درمان وسواس با آن توضیح دهم، باید بگویم که در این روش ابتدا نقشه ای از مغز شما گرفته می شود که در این نقشه جزئی ترین اختلالات و مناطق آسیب دیده مغز شما یه طور کامل نمایش داده می شود و با توجه به نتیجه بدست آمده پزشک متخصص برای شما پروتکل های لازم درمانی را می نویسد تا به بهترین نحو این آسیب ها بهبود یابند. پس از شرح وضعیت خود به دکتر متخصص و تحلیل نقشه مغزی شما، متخصص درمان وسواس شما را شروع می کند.

در این روش هیچگونه عوارض جانبی وجود ندارد و مصرف هیچگونه داروئی به بیمار توصیه نمی گردد و زمانی که برای درمان استرس خود در این روش صرف می کنید، نسبت به سایر روش ها بسیار کوتاه تر و موثر تر می باشد.

ما بهترین ها را برای شما در نظر داریم.تیم تخصصی ارامش ماندگار

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار