4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس متخصص اختلال خواب در مشهد

5/5

آدرس متخصص اختلال خواب در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز مجرب درمان اختلالات خواب در مشهد هستیم .

اختلال در خواب به شرایطی اطلاق می شود که مقدار و کیفیت خواب دچار اختلال شده باشد. علت این مشکلات عادات بد در خواب، بیدار ماندن و یا مشکلات پزشکی است که باعث ایجاد اختلال درچرخه خواب می شود. این اختلال همچنین می تواند در سلامت و ایمنی بدن مشکلاتی را ایجاد کند.

چرخه خواب

چرخه خواب به نوع و زمان خواب اشاره دارد که بر دو نوع است، خواب REM و خواب غیرREM. REM  مخفف حرکت های سریع چشم می باشد. REM با خواب دیدن در ارتباط مستقیم می باشد و ۲۵ % از خواب طبیعی دارای حرکت سریع چشم می شود. ۷۵ % باقی مانده از خواب را خواب غیر REM می باشد. اگر این درصد ها در طول خواب فردی رعایت شود و بدون اختلال باشد، دارای چرخه خواب نرمال و طبیعی است.

میزان خواب کافی چقدر است؟

میزان خواب کافی در افراد متفاوت است ولی می توان به صورت زیر اعلام کرد

  • ۱۶ ساعت برای نوزادان
  • ۹ ساعت برای نوجوانان
  • بین ۷ تا ۸ ساعت برای افراد بالغ

لازم به ذکراست که ممکن است این میزان ساعت خواب در افراد متفاوت باشد، مثلا فردی با ۶ ساعت در روز خواب کافی دارد و فردی دیگر به ۱۰ ساعت خواب احتیاج دارد.

مرکز اختلال خواب در مشهد

انواع بدخوابی ها (دیس سومنیا)

اختلال بی خوابی (اینسومنیا)

از جمله نشانه های اختلال بی خوابی مشکل در آغاز و شروع خواب است. یعنی فرد به سختی به خواب می رود و زمانی هم که به خواب می رود در حفظ خواب مشکل دارد و مدام در طول خواب بیدار می شود. بیدار شدن صبح زود و مشکل در به خواب رفتن دوباره نیز از جمله نشانه های بی خوابی است.

اختلال پرخوابی (هایپرسومانیا)

فرد در طول روز چندین بار می خوابد یا چرت میزند و خواب اصلی فرد هرروز بیش از۹ ساعت طول میکشد اما خستگی اورا رفع نمی کند و بعد از بیدار شدن از خواب سرحال و هوشیار نیست. به طور کلی خواب آلودگی وی باعث اختلال در عملکرد شغلی و اجتماعی فرد شده است.

حمله خواب (نارکولپسی)

به هجوم آوردن خواب حمله ی خواب می گویند. این هجوم چنان شدید است که شخص در هر موقیعتی مانند راه رفتن، حرف زدن، رانندگی یا تدریس نمی تواند مقاومت کند و کنترل ماهیچه ها را از دست می دهد و به خواب می رود.

حمله ی خواب ممکن است چندبار در روز تکرار شود و از چند ثانیه تا ۳۰ دقیقه طول بکشد.

توهم ، خشکی زدگی (کاهش یا از دست دادن حرکت عضلانی) و فلج خواب (ناتوانی در حرف زدن و حرکت کردن و حتی نفس کشیدن) از جمله نشانه های همراه با حمله خواب است.

درمانگر مجرب درمان انواع اختلالات بیخوابی در مشهد

خواب، معیار مهمی در حفظ سلامت جسمی و روانی انسان محسوب میشود و هرگونه اختلال در جریـان طبیعـی آن، علاوه بر ایجاد مشکلات روانـی، مـی توانـد کـارآیی فـرد را نیزکـاهش دهـد.

اخـتلالات خـواب در جمعیـت کلـی، شیوعی بین ۱۵ تا۴۲ درصد دارد .این اختلالات منجـر بـه بروز نتایج منفی و نامطلوب درکیفیـت زنـدگی و عملکـرد افراد می شود.

کم خوابی بـا کـاهش کیفیـت زنـدگی، سـلامت جـسمی، روانـی، اجتمـاعی و عـاطفی فـرد را بـه مخاطره میاندازد و کیفیت خواب نامناسب با افزایش تنش، تحریک پذیری، افسردگی و به طور کلی با رضایت کمتر از زندگی ارتباط دارد.

تغییرات خواب، مـی توانـد یکـی از زودرس ترین نشانه های رفتاری و اخـتلالات بـدنی باشـد. فقدان خواب برای مدت طولانی می تواند باعث اختلالهای روانی گـردد. عـدم تعـادل در فراینـد اسـتراحت و خـواب می تواند اشخاص را شدیدا خسته و عصبی کرده و تجدید حیات سلولی در ضمن عمیق ترین دوره خـواب بـه وقـوع می پیوندد.

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار، کلیه خدمات درمانی جهت درمان اختلالات خواب اعم از مشاوره و رواندرمانی، عصب درمانی(نوروتراپی)، با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته زیر نظر متخصصان روانشناسی بالینی و روانپزشکی انجام میگردد.
برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

مرکز تخصصی نوروتراپی درمان اختلالات خواب در مشهد

نوروفیدبک دستگاهی است که از طریق اتصال با چند الکترود به پوست سر بدون ایجاد زخم یا جراحتی، قادر است امواج مغزی را در نقاط مشخصی دریافت و ثبت کند.

امواج ثبت شده در مانیتور مقابل درمانگر به صورت ارقام و نمودارهایی مشاهده میگردد. متخصص نوروتراپیست، از طریق مشاهده این نمودارها و با انجام ارزیابی های دقیق (نقشه مغزی و کلینیکال کیو) میتواند کم کاری ها و نارسایی های فعالیت سلول های عصبی مغز (نورون ها) را شناسایی نموده و سپس در فرایند درمان، در نقاط مختلف از پیش تعیین شده و امواج مشخص شده، اقدامات درمانی را اجرا نماید.

در فرایند درمان، درمانجو مقابل یک مانیتور مینشیند و در حالیکه الکترودها در جای مشخص و از پیش تعیین شده نصب گردیده اند، عملکرد فعالیت سلولی نورون های عصبی را در همان نقاط، میتواند در غالب فیلم، تصویر و یا صوت مشاهده و دریافت کند.

از آنجایی که فرد در جریان جلسه در حال مشاهده عملکرد مغز خود هست، میتواند با پیشبرد نمایش فیلم و یا با تغییر صوت ها، در فعالیت امواج سلولی خود اثر گذاشته و آنها را تقویت و اصلاح نماید.

بنابراین در فرایند یک جلسه نوروتراپی درمانجو به مشاهده و سپس تغییر فعالیت امواج مغزی خود زیر نظر درمانگر که در حال مشاهده و تنظیم نمودارهای مغزی فرد است، میپردازد.

ما یکی از بهترین مراکز نوروتراپی روش درمانی ایمن و ماندگار اختلالات خواب در مشهد را به شما معرفی می کنیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار