4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز باسابقه نوروفیدبک در مشهد

5/5

آدرس مرکز باسابقه نوروفیدبک در مشهد

ما به شما عزیزان یکی از بهترین مراکز درمانی نوروفیدبک را معرفی میکنیم

از نوروفیدبک بیشتر بدانیم:

نوروفیدبک بعنوان یک تحول در عرصه درمان اختلالات بالینی و بهبود، تقویت و اصلاح عملکرد مغز محسوب میگردد. این روش به قدری موثر و مفید واقع شده است که امروزه رقیب و جایگزین جدی دارودرمانی شناخته میشود.

نوروفیدبک به متخصصان جامعه روانپزشکی و روانشناسی بالینی این امکان را داده تا با روشی کاملا ایمن، موثر و دارای اثرات پایدار به مواجهه با اختلالات بالینی از طریق بهبود و اصلاح عملکرد مغز بپردازند.

نوروفیدبک در واقع امکان « ورزش مغز » را فراهم نموده است، چرا که از طریق این تجهیزات مدرن و پیشرفته میتوان عملکرد مغز را بخوبی ارتقاء و بهبود بخشید و بسیاری از اختلالات بالینی را بدون نیاز به دارودرمانی یا هر روش دیگری به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید.

نوروفیدبک چگونه اجرا میشود؟

نوروفیدبک به روشی اطلاق می‌شود که در آن، اطلاعات عصبی از عملکرد مغز به دستگاه عصبی مرکزی (CNS) افراد بازخورد داده می شود و تلاش می شود تا آنها بیاموزند چگونه کارکرد مغزی خودشان را اصلاح نمایند. منطق این روش درمانی بر پایه شرطی سازی عاملی استوار است.

ما در حالت عادی قادر به کنترل و تغییر امواج مغز خود نیستیم؛ زیرا نسبت به این امواج آگاهی نداریم. در روش درمانی نوروفیدبک، سعی می شود تا این آگاهی از طریق ارائۀ بازخوردهای (فیدبک های) بسیار سریع (چند هزارم ثانیه پس از وقوع) به فرد ایجاد شود.

همچنان که این تمرین ادامه می یابد، مغز یاد می گیرد که چگونه به تولید بیشتر امواجی بپردازد که منجر به عملکرد بهتر می شود. اینکه چه امواجی در مغز افزایش و چه امواجی کاهش یابند، کاملاً بستگی به مشکل هر فرد دارد و درمانگر آن را در طول جلسه تنظیم می نماید.

در جلسه نوروفیدبک فرد مقابل یک مانیتور مینشیند و در حالیکه الکترودها به نقاط مشخصی از پوست سر توسط ژل های مخصوص چسبیده است، با فعالیت امواج مغزی خود به تماشای فیلم، انیمیشن و یا تصاویر متحرک مخصوص میپردازد.

چنانچه فعالیت امواج سلولی مغز در حالت بهینه قرار گیرد، ویدیو یا تصویر روبه رو، پیش رفته و به اندازه تصویر واقعی میرسد. از این طریق مغز دایم در حال بازخورد گرفتن از فعالیت خود است.

آدرس مرکز باسابقه نوروفیدبک جهت درمان ADHD

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه ( ADHD) اختلالی است که در آن فرد مبتلا به دلیل کم کاری هایی در فعالیت سلولی مغز به ویژه در نواحی مرکزی و فرونتال مغز، توانایی تمرکز کافی بر فعالیت ها و کنترل کافی بر تکانه ها، رفتارها و هیجانات خود ندارد.

در واقع این اختلال دارای ریشه عصب-شناختی (مغز) میباشد، اما نشانه های آن بیشتر مشابه رفتارهایی ناشی از مشکلات تربیتی و رفتاری است که به غلط برخی والدین،معلمان و مربیان، تصمیمات و رفتارهای اشتباه در قبال این کودکان اتخاذ میکنند.

نوروفیدبک اگر بدرستی انجام شود،  بخوبی میتواند با تقویت و اصلاح عملکرد مغز، به بهبودی و درمان این عزیزان کمک نماید.

آدرس مرکز باسابقه نوروفیدبک برای درمان اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری اشاره به حالتی دارد که در آن فرد علی رقم داشتن هوش و استعداد کافی برای یادگیری، در برخی از دروس ضعف های قابل ملاحظه ای نشان میدهد.

این دروس شامل اختلال در دروس ریاضی ، خواندن و یا نوشتن میباشد.

از انجایی که منشاء بروز این مشکلات یادگیری در عملکرد مغز میباشد و این افراد نقایص و کم کاری هایی در فرایند پردازش شناختی دارند، میتوان از نوروفیدبک برای درمان این اختلال یاری گرفت.

باید خاطر نشان کرد که با پیشرفت این عزیزان در جلسات نوروتراپیف میبایست اجرای جلسات ویژه آموزشی را به طور منظم به کار گرفت تا ضعف های یادگیری قبلی رفع و اصلاح گردد.

آدرس مرکز باسابقه نوروفیدبک برای درمان اضطراب

اضطراب حالتی است که در آن فرد ممکن است از ۳ نوع علایم جسمانی، ذهنی یا فکری و هیجانی رنج ببرد.

علایم جسمانی اضطراب شامل: تپش قلب، تنگی نفس، احساس منگی یا سرگیجه، گرگرفتگی یا سرما، سوزش و سوزن سوزن شدن دست ها یا پاها، احساس ضعف و سستی

علایم ذهنی یا فکری شامل: مغشوش بودن ذهن، افکار منفی تکرار شونده، افکار نگران کننده در رابطه با اتفاقات بد، عدم تمرکز کافی بر کارها، ضعف در تصمیم گیری، زود عصبانی شدن

علایم هیجانی شامل: نگرانی، دلشوره، احساس ضعف، ترس از اتفاقات نامعلوم

معمولا برای درمان اختلالات اضطرابی از داروهای آرام بخش و خواب آور استفاده میشود که متاسفانه عوارضی بر جای میگذارد و البته در موارد متعددی درمان پایدار و ماندگار محسوب نمیگردد.

در مقابل روش نوروفیدبک با اجرای پروتکل های آرامش بخش و تقویت نقاطی از مغز که در ایجاد حس آرامش و کاهش اضطراب نقش دارد، بخوبی موثر واقع شده است.

کاربردهای درمانی نوروفیدبک کدام اند؟

اختلالات خلقی ( افسردگی ها، دوقطبی ها)

انواع اختلالات اضطرابی

انواع اختلال وسواس فکری-عملی

اختلال پانیک یا هول

اختلالات خواب

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه

اختلالات یادگیری

مشکلات حافظه و تمرکز

سردرهای تنشی و میگرن

صرع و تشنج

بهترین خدمات درمانی شایسته شماست

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار