4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

نوروتراپی چگونه به بهبود مشکلات خواب کمک میکند؟

5/5
نوروتراپی چگونه به بهبود مشکلات خواب کمک میکند؟

نوروتراپی چگونه به بهبود مشکلات خواب کمک میکند

در خواب طبیعی، مراحل خواب REM و NREM به طور مرتب تکرار می شود؛ اما اگر خواب مناسبی نداشته باشید، به طوری که مرتب از خواب بیدار شوید، شما ممکن است احساس خستگی، ضعف و مشکلات تمرکز و توجه درهنگام بیداری کنید. برای بهبود عملکرد، شما حدودا به ۸ ساعت خواب نیاز دارید

به طور معمول مردم، خواب شب ما توسط ریتم خواب شبانه روزی ما تنظیم می شود.
این ساعت درون بدنی ما در بخش کوچکی از مغز، به نام هسته suprachiasmatic از هیپوتالاموس، است؛ این قسمت درست بالای اعصابی است که از پشت چشم خارج می شود.

نور و ورزش می توانند کار تنظیم مجدد ساعت بدن را انجام دهند و می توانند آن را به جلو یا عقب حرکت دهند! ناهنجاری های مربوط به این ساعت، اختلالات ریتم شبانه روزی نامیده می شوند…

اختلالات ریتم شبانه روزی شامل جت لگ که به معنای به هم خوردن ریتم شبانه روزی خواب به دنبال مسافرت های طولانی هوایی میباشد، تنظیمات خواب به دلیل تغییر کار، سندرم تاخیر فاز خواب یعنی خواب و از خواب بیدار شدن خیلی دیر، و سندرم پیشرفته فاز خواب خواب و از خواب بیدارشدن خیلی زود می باشد.

درمان اختلالات خواب به روش عصب درمانی

همانطور که می دانید اختلالات خواب در جوامع صنعتی، شیوع و بروز بسیار زیادی دارند و در درمان این اختلالات، اثر دارو درمانی موقت می باشد و همچنین موجب بروز خواب آلودگی در طول روز می شوند.

مدارک بالینی مختلفی وجود دارد که نشان می دهد، استفاده از نوروفیدبک به بهبود اختلالات مختلف خواب، از جمله بی خوابی، آپنه (قطع تنفس در خواب)، سخت به خواب رفتن، مرتب از خواب پریدن و… که علائمی مرتبط با اضطراب و افسردگی هستند، کمک می کند.
در واقع نوروفیدبک به خود تنظیمی مغز، در برانگیختگی فیزیولوژیک کمک می کند، و همین امر سبب بهبود کیفیت خواب می شود

به نوروفیدبک دوپینگ درمانی گفته میشود دلیلش این است که در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران در کشورهای پیشرفته و همچنین بسیاری از سازمان های معتبر جهانی، از جمله ناسا (سازمان علوم فضایی آمریکا)، جهت ارتقا مهارت های ذهنی و شناختی و بهینه سازی تصمیم گیری، افزایش خلاقیت، تقویت حافظه و افزایش هماهنگی جسم و ذهن، از این روش استفاده می کنند.
به عنوان مثال تیم ملی ایتالیا، تیم آث میلان، بسیاری از برندگان طلای المپیک، مثل ماری پیرس و چاد کاروین، رسما اعلام کردند که جهت بهبود کارکرد برای آمادگی مسابقات، از نوروفیدبک استفاده می کنند.

عوارض نوروفیدبک در کودکان چیست؟

هر روش درمانی بسته به میزان و کیفیت دخالتی که در بدن انسان شکل می دهد.

میزانی از عوارض جانبی را به همراه خواهد داشت. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت فوق العاده می باشد.

توجه به این است که نسبت برد و باخت در روش درمانی مزبور قابل قبول باشد. هر چه روش های درمانی تهاجمی ترباشند و میزان دخالت آنها در عملکرد طبیعی بدن بیشتر باشد، عوارض بیشتری را در پی خواهند داشت.

 

 

در واقع در این روش تغییری در فرآیند زیستی بدن اعمال نمی شود و تنها با استفاده از سنسورها و نمایشگر، امواج مغزی شخص مورد بازشناسی قرار می گیرند و تفاوت آنها با حالت استاندارد یا معیار مشخص می شود.

همانطور که اشاره شد در نوروفیدبک سینگنال ها حالت تهاجمی یا آسیب زننده ندارد و تنها کاری که میکند ثبت امواج مغزی است. به همین دلیل می توان گفت که عوارض نوروفیدبک در کودکان و دیگر افراد هیچ است. در جلسات مکرر کودک به طور ناخودآگاه تلاش می کند تا اصلاح در معز را تکرار کند و این اصلاح همچون یک عادت همیشگی دز ذهن وی باقی می ماند. درمان نوروفیدبک به دلیل نداشتن عوارض در کودکان، کوتاه بودن زمان درمان و همچنین پایداری درمان به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی مورد توجه قرار گرفته است.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار