4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

معرفی کلینیک برتر نوروفیدبک در مشهد

5/5

معرفی کلینیک برتر نوروفیدبک در مشهد

نوروفیدبک یک روش درمانی که مغز رو تشویق میکنه تا الگوهای فعالیت سالم تری ایجاد کنه،و ما یکی از بهترین مراکز نوروتراپی تخصصی در مشهد می باشیم و شماعزیزان را در تمامی مشکلات همراهی می کنیم.

شما یا اطرافیانتون ممکنه درگیر یکسری از اختلالات روحی شده باشین مانند: وسواس، اضطراب، افسردگی، اختلال خواب و… شاید اولین راهی که به ذهنتون برسه مراجعه به روانپزشک یا مصرف طولانی مدت دارو باشه تا بلکه این اختلالات کمرنگ تر بشه، در حالی که خیلی از افراد تمایلی به مصرف دارو ندارن.

بار دیگه تکنولوژی به کمکمون اومده تا بتونیم بدون مصرف دارو با استفاده از دستگاه های نوروفیدبک اختلالات روحی و روانی رو درمان کنیم.

نوروفیدبک روشی برای دستکاری فعالیت های نورونی است و به محققان اجازه میدهد تا تغییرات ایجاد شده در فعالیتهای نورونی را ارزیابی کنند و اطلاعات مهمی را در مورد رابطه بین فعالیت مغزی و عالیم بیماری بدست آورند.

نوروفیدبک آموزش مستقیم عملکرد مغزه که با کمک دستگاه نورو، مغز یاد میگیره که کارآمدتر عمل کنه. پزشک لحظه به لحظه عملکرد مغز رو میبینه و به مراجعه کننده نشون میده و برای تغییر فعالیت مغز به الگوهای مناسب تر پاداش میده.

هدف از این رویکرد درمانی تغییر طرز فکر و احساسات شما نیست، بلکه تغییر مغز شما برای عملکرد بهتره.

تا به امروز مطالعات زیادی در مورد درمان نوروفیدبک و اثر بخشیش، در درمان بسیاری از بیماری ها انجام شده. نوروفیدبک هم مانند روش های درمانی، مزایا و معایب خاص خودش رو داره. بااین وجود نوروفیدبک به عنوان یه درمان مکمل و جایگزین برای بسیاری از اختلالات مغزی شناخته شده.

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد

کلینیک نوروتراپی

درمان افسردگی با نوروفیدبک

اختلال افسردگی اساسی، یک اختلال روانپزشکی شایع است، که هزینه های شخصی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی ایجاد میکند.افسردگی اساسی با خلق افسرده و احساس فقدان لذت، بعلاوه دیگر عالیم عاطفی، شناختی و جسمی شناخته میشود. اگرچه علت شناسی اصلی این اختلال هنوز به وضوح مشخص نشده است، ولی دانشمندان پیشرفت زیادی در فهم بیشتر این اختلال پیدا کرده اند.

در حالی که مداخلات زیادی برای این اختلال استفاده میشود، ولی اخیرا محققان به بررسی تاثیرات نوروفیدبک اختلال افسردگی اساسی نقش دارد.

نوروفیدبک فرایندی است که در آن الگوی فعالیت نورون- های مغزی افراد را در همان لحظه به خودشان بازخورد داده میشود، تا آنها یاد بگیرند که فرایندهای مغزی خودشان را کنترل کنند. رابطه بین فرایندهای نورونی با نشانه های افسردگی، خلق و رفتار شناخته شده است.

عملکرد نوروفیدبک به گونه ای است که عوارض جانبی بسیار کمتری از دارو دارد، نوروفیدبک همچنین نسبت به دیگر مداخلات مغزی، مثل تحریک عمیق مغزی، روش غیرتهاجمی محسوب میشود.

اکثر مطالعات الکتروانسفالوگرافی نشان داده اند که نواحی پیشانی چپ با خلق و خاطرات مثبت در ارتباط است و نیمکره راست با هیجانات منفی در ارتباط است. در نتیجه عدم تقارن بین دو نیمکره، زمانی که آلفا پیشانی چپ بیشتر باشد، افسردگی ایجاد میشود و این افراد ممکن است  آگاهی کمتری از هیجانات مثبت داشته باشند.بعلاوه تحقیقات نشان داده اند که نیمکره چپ با رفتار نزدیکی-جویی در ارتباط است، در حالی که نیمکره راست با رفتار
دوری جویی در ارتباط است.

کلینیک با سابقه نوروفیدبک در مشهد

با نوروتراپی چه اختلال‌هایی بهبود می‌یابند؟

نوروفیدبک‌ یه روش درمانیه که میتونه مکملی برای درمان‌های شناختی رفتاری (CBT) و درمان‌های دارویی محسوب بشه. از جمله اختلال‌هایی که نوروتراپی در درمان آنها نقش موثری داره، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نوروبیوفیدبک نوعی ابزار جدید و نوین برای بهبود اختلالات روان‍پزشکی است. در نتیجه نوروفیدبک برای اندازه‌گیری و ارزیابی فعالیت‌های عصبی مربوط به مغز استفاده میشه.

کلینیک خوب نوروفیدبک در مشهد

شیوه درمان نوروفیدبک چگونه است؟

قبل از شروع جلسه درمان ابتدا بیمار ارزیابی اولیه میشه و نتیجه ارزیابی بستگی به وضعیت بیمار داره به عنوان مثال: هدف از درمان کم کردن میزان اضطراب و استرسه. بعد از ارزیابی اولیه و ثبت نتیجه امواج مغزی، پزشک الکترودها رو روی سر بیمار میزاره و پس از تنظیم ممکنه برای بیمار با شروع آموزش نوروفیدبک، فیلم بذاره تا تماشا کنه، یه بازی ویدیویی انجام بده یا به موسیقی گوش بده.

وقتی که پزشک در ارزیابی اولیه (EEG) تشخیص بده که فعالیت امواج مغزی بیمار به هدف درمان رسیده مغز با بازخورد مثبت پاداش میگیره.

به عنوان مثال بیمارانی که مبتلا به اضطراب هستن، زمانی که مغزشون امواج آلفای آهسته تر و کمتر از امواج بتا تولید میکنه با یه صفحه فیلم بزرگتر امتیاز بالاتر در بازی، ویدیو یا باز خورد صوتی دریافت میکنن. EEG به نظارت بر امواج مغزی بیمار و دادن بازخورد مثبت در صورت رسیدن به هدف درمان ادامه میده. در جلسات درمان فرصتی به مغز داده میشه تا خدشو اصلاح کنه و پاداش بگیره.

بهترین خدمات درمانی در کلینیک تخصصی نوروتراپی مشهد

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار