4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

متخصص درمان غیردارویی اختلال اضطراب اجتماعی

5/5

متخصص درمان غیردارویی اختلال اضطراب اجتماعی

دراین مقاله میخواهیم درباره اثربخشی نمایش درمانگری بر کاهش نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی بحث کنیم؛

ما برای اینکه بدانیم آیا واقعا نمایش درمانگری بر کاهش نشانه های اضطراب اجتماعی تاثیر دارد یا نه، یک آزمایش ترتیب داده ایم که نمونه های آن، دانش آموزان ابتدایی دو مدرسه در تهران هستند.

یکی از این کلاس ها گروه مورد مطالعه ما در این آزمایش هستند و گروه دیگر به عنوان گروه شاهد مورد ارزیابی قرار میگیرند.

گروه آزمایشی به مدت شش هفته ، هفته ای دوبار در جلسه های دو ساعته روان نمایشگری شرکت کردند گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد.

یافته ها کاهش معنادار نشانه های مرضی در کودکان گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل را نشان دادنـد و یک پیگیـری سه ماهـه نیز پایداری نتایج را تأیید کـرد.

روانشناسان و متخصصان روانپزشکی بالینی همواره دریافته اند که اجرای جلسات رواندرمانی به صورت گروهی یا فردی، اثرات بسیار ماندگار و قابل ملاحظه ای بر «سلامت روان» در طول زندگی فرد دارد.

متخصص درمان انواع اضطراب در مشهد

اضطراب می تواند خفیف یا چنان شدید باشد که شما را به هراس افکند. به طور طبیعی اضطراب گذراست، ولی هر گاه مدت زمان طولانی دوام یابد یا در غیاب فشار روانی یا تهدید روی دهد، آنگاه باید بیماری تلقی شود.

هر گاه اضطراب آن چنان شدید باشد که شخص ترس زیادی را در وجود خود احساس کند، اضطراب به اختلالی روان پزشکی موسوم به اختلال هراس مبدل می شود. برخی مواد می توانند اضطراب آفرین باشند، از جمله حشیش الکل، کوکایین، کافئین و نیز برخی از آرام بخش ها، آمفتامین ها و سایر داروهایی که بر سیستم اعصاب تأثیر میگذارند.

نشانه های اضطراب را می توان به دو بخش طبقه بندی کرد : روان شناختی و جسمانی، نشانه های روان شناختی اضطراب عبارتند از: دلواپسی، تحریک پذیری ، هراس، بی تابی، احساس خطر غریب الوقوع، بی قراری، ترس ، ناتوانی در حفظ آرامش، دشواری در تمرکز، مشکلات خواب و فقدان لذت.

نشانه های جسمانی نیز شامل این موارد میشود : خشکی دهان، سرخ شدن، تهوع و استفراغ، غش و ضعف، اسهال، یبوست، سرگیجه، تنش عضلانی، تکرر ادرار، تحرک بیش از حد، مشکلات جنسی، لرزش، طپش قلب، افزایش ضربان قلب یا بی نظمی ضربان آن، آه کشیدن، تنفس تند و سریع، تعریق به ویژه در کف دست ها ، تنفس های کوتاه، رنگ پریدگی و احساس خفگی.

در مرکز تخصصی نوروتراپی ما، انواع مشکلات اضطرابی با نشانه های هیجانی، جسمانی و شناختی از طریق روش های غیر دارویی و ایمن تحت درمان قرار میگیرد.

درمانگر بالینی باتجربه درمان اختلالات دوقطبی

مراحــل اولیــه ی بســیاری از اخــتلال هــای روانپزشــکی ممکــن اســت بــا همبــستگی ها و درمانهــای غیراختصاصی همراه باشد و ظهور کامل اخـتلال زیربنـایی در طـول زمـان رخ میدهد.

 

 

بحث زیـادی دربـاره ی اعتبـار طبقـات تشخیصـی کنـونی برای انواع اختلال دوقطبی و ثبات آنها در طول زمان وجود دارد. یکی از مهمترین آنهـا مـرز بـین اختلال یکقطبی۱و دوقطبی۲است.

مطالعات زیادی نشان دادهاست که بیمـاران مبـتلا بـه اخـتلال دوقطبـی در موارد بسیاری در ابتدا به غلط تشخیص اختلال افسردگی مهاد دریافـت مـیکننـد و از اولین مراجعه ی بیمار تا زمانی که تشخیص اختلال دوقطبی را دریافت کند، تقریبا یک دهه طـول مـیکشـد .

ایـن خطـای تشخیصـی در حالی رخ میدهد که تشخیص زودهنگام اختلال های خلقی حـایز اهمیـت اسـت .

مرکز تشخیصی درمان اختلالات دوقطبی

از عوامل مهمی که در این خطای تشخیصی نقش دارد، شروع اختلال دوقطبـی بـا علایـم افسـردگی و شیوع بیشتر این علایم نسبت به نیمه شیدایی و شیدایی در طول  این اختلال میباشد.

بـرای بسـیاری از بیمـاران دوقطبی، دوره ی افسردگی، اولین علایم بیماری دوقطبی است و بیمار در شروع اختلال و قبل از اولین دوره ی شیدایی و نیمه شیدایی، چندین دوره افسردگی مهاد را تجربه میکند.

مطالعات نشان میدهد که دوره های افسردگی اختلال دوقطبی، فراوانتر و طولانیتر از شیدایی و نیمـه شـیدایی اسـت .

بنابراین، تشخیص غلط میتواند به این دلیل رخ دهد که به احتمال زیاد بیمـار، اولـین بار با شکایت افسردگی مراجعه میکند و متخصص بالینی تنها به دوره ی افسردگی جاری توجـه مـیکند.

با ما برای تجربه بهترین نوع درمان تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار