4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین دکتر متخصص بیش فعالی در مشهد

5/5

بهترین دکتر متخصص بیش فعالی در مشهد

 

اگر تا کنون موفق به درمان اختلال بیش فعالی/کاستی توجه خود یا فرزند عزیزتان نشده اید با ما تماس بگیرید

 

در این کلینیک درمان غیردارویی اولویت ماست و فقط در ۲۰ الی ۳۰ درصد موارد آن هم برای دوره ای کوتاه مدت زیر نظر همکاران محترم روانپزشک یا متخصصین مغز و اعصاب درمان دارویی تجویز میشود.

دکتر متخصص درمان غیردارویی بیش فعالی در مشهد با استفاده از بهترین و بروزترین روش های تکنولوژیک و با تجربه و دانشی کم نظیر، موفق به درمان و بهبودی حداکثری اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه شده است.

در این مجموعه از پرکاربردترین و موثزترین روش های نوروتراپی شامل : نقشه مغزی، نوارمغزی، لورتانوروفیدبک، نوروفیدبک، نوروفیدبک ارتقاء عملکرد، بیوفیدبک، تحریک الکتریکی فراجمجمه ای، تحریک دیداری-شنیداری و معتبرترین نرم افزارهای شناختی استفاده میشود.

آدرس کلینیک تخصصی درمان انواع بیش فعالی در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

اختلال بیش فعالی/کاستی توجه چند نوع دارد؟

ما شاهد بروز علایم در سه حالت قابل تفکیک در این اختلال هستیم:

۱- نوع عدم تمرکز-توجه غالب

۲- نوع بیش فعال-تکانشگر غالب

۳- نوع مرکب

در نوع عدم تمرکز-توجه غالب فرد بیشتر دارای مشکلات شناختی است. یعنی در عملکردهای مهم ذهنی-مغزی همچون تمرکز، توجه، حافظه فعال، سرعت پردازش، یادگیری موثر، تصمیم گیری، حل مسئله و … با شدت های خفیف، متوسط یا شدید دارای نقص است.

در نوع بیش فعال-تکانشگر بیشتر شاهد مشکلات رفتاری و سازگاری هستیم. یعنی دارای فعالیت بیش از حد، بیقراری و ناآرامی، وول خوردن زیاد، خرابکاری یا کنجکاوی های نابجا، زودعصبی شدن، تحریک پذیری، نوسانات رفتاری-هیجانی و خلقی، مشکلات خواب و… هستند.

در نوع مرکب اختلال بیش فعالی/کاستی توجه، ما با وجود همزمان هر دو نوع علایم  اول و دوم مواجه هستیم.

نکته: علام فوق ممکن است در یک فرد به صورت کامل و در فرد دیگر با حداقل موارد مشاهده گردد و لزوما برای تشخیص این اختلال وجود تمام علایم ضروری نیست.

آدرس بهترین دکتر متخصص بیش فعالی در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

در کلینیک دکتر متخصص بیش فعالی در مشهد تشخیص بیش فعالی چگونه است؟

برای تشخیص این اختلال در بهترین مرکز تشخیص بیش فعالی/کاستی توجه در مشهد، متخصص ما جناب آقای دکتر جلال محمودی ( دانش آموخته دکتری تخصصی روانشناسی) از معتبرترین روش های تشخیصی استفاده می نمایند.

نحوه تشخیص دقیق اختلال ADHD :

۱- مصاحبه بالینی

۲- اجرای نوار و نقشه مغزی

۳- اجرای نرم افزار تشخیصی (IVA-E2 –  IVA-2, GB، Amen-brain-life و …)

۴- ارایه پرسشنامه های والد – معلم (جهت بررسی عملکر فرد در منزل و مدرسه)

درمانگر باسابقه اختلال بیش فعالی با نوروفیدبک در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک در واقع نوعی آموزش یا امکانی برای ورزش دادن مغز است. این تکنولوژی به نوروتراپیست (عصب درمانگر) این امکان را میدهد که از طریق دستگاه EEG بتواند ابتدا نقشه مغزی فرد را ثبت و بررسی نماید و سپس بر اساس این اطلاعات بدست آمده که بخوبی نقاط ضعف یا قوت مغزمان را مشخص میکند، پروتکل ها ( طرح اجرای جلسات) را تعیین و سپس اقدام به نوروتراپی نماید.

در این روش با کمک تجهیزات پیشرفته ، مغز یاد می‌گیرد که کارآمدتر عمل کند. متخصص لحظه به لحظه عملکرد مغز را می‌بیند و به مراجعه‌کننده نشان میدهد و برای تغییر فعالیت مغز به الگوهای مناسب‌تر پاداش میدهد.

برای انجام این روش درمانی از حسگرهایی به نام الکترود استفاده می‌کنند. این الکترودها  فعالیت الکتریکی مغز فرد را به صورت امواج مغزی ثبت می‌کنند.

امواج ثبت شده در اغلب موارد به صورت یک بازی کامپیوتری و یا فیلم شبیه سازی شده در دسترس بیمار است. برای شروع ابتدا به بررسی حالات بیمار می پردازند، سپس بیمار روی صندلی نشسته و به تشخیص درمانگر، الکترودهای موجود را بر روی سر بیمار قرار می‌دهند.

بیمار ضمن حفظ خون سردی خود به صفحه مانیتور نگاه می‌کند. در این حالت هدایت، کنترل و پخش فیلم و یا بازی کامپیوتری تنها توسط امواج مغزی شخص صورت گرفته و نباید از دستان کمکی حاصل شود.

آدرس مرکز معتبر نوروفیدبک در مشهد

نوروتراپی در درمان اختلال‌هایی نظیر موارد زیر بسیار مفید است:

  1. بیش فعالی/کاستی توجه
  2. اختلال‌های اضطرابی
  3. کمبود توجه و مشکلات حافظه
  4. ناتوانی‌های یادگیری (خواندن، نوشتن، ریاضی)
  5. افسردگی
  6. مدریت استرس و کنترل هیجانات
  7. میگرن و یردرهای تنشی
  8. اختلالات خواب ( بیخوابی، بدخوابی، کابوس، خوابگردی،خواب حرفی و…)
  9. صرع و تشنج
  10. سکته مغزی، پارکینسون

مرکز معتبر نقشه مغزی در مشهد

تصویر متعلق به این مجموعه است

نقشه مغزی QEEG یا الکتروانسفالوگرافی در واقع همان نقشه برداری از مغز است.

در واقع میتوان گفت مدل پیشرفته تر نوار مغزی سنتی است که در گذشته نه چندان دور استفاده میشد اما امروزه خوشبختانه با پیشرفت علم در دنیا دانشمندان موفق به کشف این روس تست بسیار کاربردی شده اند و دیگر نیاز نیست از روش های قدیمی که دقت پایینی دارند استفاده کنیم.

فرایند این تست به این صورت است که دستگاه مربوطه،  امواج مغزی یا (EEG) را از مغز شما دریافت میکند و توسط پردازش گر های بسیار حرفه ای، سیگنال و فرکانس های مغزی را پردازش میکند و در اختیار درمانگر قرار میدهد. درمانگر مربوطه هم با بررسی دقیق این امواج و مقایسه آن با امواج سالم مغزی میتواند تشخیص دهد که در کدام ناحیه امواج به دچار کم کاری یا پرکاری هستند و نیاز به اصلاح عملکرد دارد.

بیشتر بدانیم: امواج مغزی کدام اند؟

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار