4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک خوب نقشه برداری مغز در مشهد

5/5

آدرس کلینیک خوب نقشه برداری مغز در مشهد

امیدواریم بهترین مرکز نقشه مغزی را انتخاب کرده و بهترین نتیجه را از درمان بگیرید چون بر این باور هستیم که شما لایق بهترین ها هستید.

EEG فعالیت های الکتریکی مغز را به وسیله الکترودهایی که بر سطح پوست سر نصب می شوند، ضبط می کند. QEEG با استفاده از روش های ریاضیاتی مخصوصا تحلیل توان فرکانسی معیارهای کمی به دست می آید که مرتبط با عملکرد شناختی و رفتاری مغز هستند. این تحلیل ها در نهایت ممکن است نشانگرهای الکتروفیزیولوژیکی اختلالاتی مانند ADHD، اسکیزوفرنی، افسردگی، آسیب مغزی و وسواس فکری عملی را فراهم کند.

بیشترین سنجه های QEEG مورد مطالعه ، توان مطلق و نسبی در باندهای فرکانسی مختلف (و نسبت های دو باند) است. در ادبیات علوم اعصاب باندهای فرکانسی دلتا ، تتا ، آلفا و بتا شناخته شده است و آن ها را با حالات متمایز مرتبط می کند.

باند بتا: شاخص انتقال قشر مهاری و همراه با افزایش توان در طی تمرکز فعال همراه است

علاوه بر معیارهای قبلی QEEG که از استفاده از تجزیه و تحلیل توان فرکانسی EEG ثبت شده را در نظر می گیرد، مجموعه دیگری از معیارها شامل فعالیت در ساختارها یا نواحی مغز است. این فعالیت را می توان از ضبط های EEG با استفاده از تکنیک های محلی سازی منبع، LORETA (Low-Resolution Electromagnetic Tomography) الگوریتم پرکاربرد تخمین زد. در نتیجه، معیارهای QEEG توسط نقشه های مغزی دو یا سه بعدی جهت تفسیر نشان داده می شوند

مرکز تخصصی نقشه مغزی در مشهد

کلینیک نوروتراپی

نحوه ی به دست آوردن نقشه مغزی (QEEG)

برای رسیدن به نقشه مغزی، ابتدا کلاه مخصوصِ دستگاه، که دارای الکترود می باشد، بر روی سر فرد قرار داده می شود. الکترودها ی کلاه جهت ثبت امواج مغزی است.

در محل اتصال الکترود ها از ژل مخصوص استفاده می شود تا امواج مغزی به راحتی بتوانند توسط آنها دریافت شوند. در حین ثبت نقشه مغزی گاهی نیاز است فرد چشمانش را بسته و یا باز نگه دارد. همچنین ممکن است از فرد خواسته شود مطلبی را بخواند یا عملیات ریاضی ساده ای را انجام دهد. فرد تا حد امکان می بایست آرام و بی حرکت بماند و از انجام هر گونه حرکت اضافی، فشار دادن دندان ها بر روی همدیگر، پلک زدن و قورت دادن آب دهان، تا حد ممکن خودداری نماید.

ثبت نقشه مغزی، بسته به پروتکل انجام، حدود ۱۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد. پس از ثبت الکتروانسفالوگرافی کمی، اطلاعات به دست آمده توسط نرم افزار به عدد تبدیل شده و وارد نرم افزار بانک اطلاعاتیِ نقشه مغزی نرمال می گردد و پس از یک سری محاسبات ریاضی و تحلیلی بر روی این داده ها، تحلیل نقشه مغزی بر اساس بانک اطلاعاتی نرمال آماده می شود.

باند فرکانسی آلفا در زمان استراحت، دلتا در زمان خواب، بتا در زمان مطالعه و انجام یک فعالیت شناختی در مغز غالب است. در زمان های دیگر، حضور و یا عدم حضور هر یک از این باندهای فرکانسی می تواند نشانه یک اختلال باشد.

متخصص خوب نقشه مغزی در مشهد

پیش از ثبت نقشه مغزی (QEEG) چه کارهایی باید/نباید انجام داد

– موها و محل اتصال الکترود ها روی پوست میبایست کاملاً تمیز بوده و از هرگونه چربی و یا محصولات مراقبت از پوست و مو عاری باشد.
– قبل از ثبت نقشه مغزی از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین خودداری شود.
– از گرسنگی و یا مصرف غذاهای قندی در زمان اجرای نقشه مغزی پرهیز شود.
– فرد میبایست قبل از ثبت نقشه مغزی استراحت کافی داشته باشد و دچار بی خوابی نباشد.
– در صورت مصرف دارو، حتما آن را گزارش کنید.

در صورت تشخیص یک اختلال و یا ابهام در مورد وجود یا عدم وجود یک اختلال در مغز می توان از این ابزار کمک گرفت.با مشخص شدن تغییرات موجود در نقشه ی مغز نسبت به حالت نرمال، میتوان به وجود اختلال در فرد پی برد. بسیاری از این مشکلات و اختلالات مغزی با تغییر در امواج مغز در مناطق خاصی از مغز تظاهر می کنند. استفاده از نقشه مغزی این امکان را فراهم می کند تا بتوانیم با استفاده از آن ارزیابی دقیقی از اثرات اختلال بر روی مغز داشته باشیم و همچنین به موازات ابزارهای سنتی، شدت بیماری را از طریق شدت نابهنجاری های مغزی تخمین بزنیم.

مرکز خوب نقشه مغزی در مشهد

آیا افراد به تنهایی میتوانند نقشه مغزی خود را تفسیر کنند؟

یکی از سوال هایی که ذهن بسیاری از افراد را قبل از انجام نقشه مغزی درگیر می کند این است که آیا فرد می تواند خودش به تنهایی نقشه مغزی خود را تفسیر و بررسی کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نقشه مغزی نیز همانند سایر دستورات پزشکی دارای اصطلاحات تخصصی می باشد که حتما باید توسط یک متخصص در این زمینه بررسی و تفسیر شود. شخصی که تخصص کافی در این مورد را نداشته باشد نمیتواند به درستی نقشه مغزی شما را تفسیر کند. پس حتی در انتخاب متخصص هم باید دقت کنید تا بهترین و دقیق ترین تفسیر را برای شما انجام دهد.

در بهترین مرکز نقشه مغزی پس از آنکه اقدام به گرفتن نقشه مغزی می شود درمانگر به کمک نرم افزار های مربوطه، نقشه مغزی شما را بصورت دقیق و تخصصی تفسیر کرده و اطلاعات آن را در اختیارتان قرار میدهد. سپس همه چیز را درمورد امواج مغزی شما و تفاوت عملکرد آن با افراد نرمال را در قالب پنج باند فرکانسی مختلف به شما نشان داده و توضیح میدهد. سپس بهترین راه های درمانی و نکاتی که به بهبود عملکرد مغز کمک میکند را مشخص می کند.

ما در کنار شما هستیم تا بهترین تجربه درمانی را داشته باشید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار