4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس کلینیک درمان اختلالات خواب در مشهد

5/5

آدرس کلینیک درمان اختلالات خواب در مشهد

در کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره ارامش ماندگار روانشناسان مجرب آماده خدمت رسانی به مراجعین هستند و درمان انواع مشکلات بی خوابی با به روزترین و نوین تربن روش های درمانی برای مراجعین به این مرکز وجود دارد.

در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند. اختلالات تعاریف متفاوتی دارد. هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات خواب است. اختلالات خواب در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات خواب شوند. یعنی اوقات هم برخی از بیماری های زمینه ای باعث اختلال خواب می شوند. ورزش یکی از راه هایی است که برای اختلالات خواب هستند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم اختلالات خواب را بهبود ببخشید.

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.خواب یک فرآیند پویا و فعال است و شامل تغییرات فیزیولوژیکی در ارگانهای بـدن اسـت و هـر انسـان طبیعـی ۱ حدود عمر خود را در خواب به سر میبـرد. تـأثیر خـواب بـر جسـم و روان انسـان بسیار مهم است و تغییرات خواب از پـیش آگهـی هـای مهـم در زمینـه ابـتلا بـه بیمـاریهـا محسوب می شود .

مرکز درمان اختلالات خواب در مشهد

سندرم پای بی قرار در افراد با اختلالات خواب

در سندرم پای بی قرار یا اختلالات خواب دوره ای حرکت اندام، اندام فرد در طول شب تکان می خورد و باعث می شود در حالت برانگیخته قرار گیرد. بهترین راه برای تعیین این که آیا شما به این اختلال خواب مبتلا هستید این است که به یکی از کلینیک های اختلال خواب بروید و توسط یکی از پزشکان با تجربه آن ها مورد ارزیابی قرار بگیرید. آن ها به طور معمول از آزمایش های پلی سنجوگرافی برای تعیین این که آیا این علت ناتوانی شما در خواب ماندن است، استفاده می کنند.

اختلال تنفسی خواب یا آپنه خواب

یکی از شایع ترین اختلالات خواب، آپنه خواب است. در آپنه انسدادی خواب، بافت های نرم مجاری تنفسی در حین حرکت به خواب می روند. راه هوایی شما مسدود شده یا بسته می شود تا هیچ هوایی نتواند به ریه های شما وارد یا خارج شود. ممکن است به دلیل کمبود اکسیژن خروپف کنید، با گاز نفس بیدار شوید یا حتی سکته کنید. برای پاسخ به این سوال که کدام یک از اختلالات خواب زیر با چاقی ارتباط بیشتری دارد، فقط باید به شیوع بالای آپنه خواب در میان اضافه وزن جدی توجه کرد.

کلینیک اختلالات خواب در مشهد

علائم اختلالات خواب

کسانی که به اختلالات خواب مبتلا می شوند، معمولا یکسری علائم مشترکی دارند که نشان دهنده این ناهنجاری روحی در آن ها است. این نشانه ها عبارتند از:

  • ساعت ها باید در رختخواب مدام پهلو به پهلو شوند تا از شدت خستگی، خوابشان ببرد.
  • به دلیل اینکه در شب نمی توانند خواب آرامی داشته باشند، بدنشان ضعیف شده و در طول روز خیلی سریع انرژی خود را از دست می دهند.
  • از سویی دیگر در طول روز همواره در حال چرت زدن هستند.
  • حتما تا به حال این شرایط برای شما پیش امده است که به هر دلیل، نتوانسته اید ۲۴ ساعت به درستی بخوابید. رفتار شما در طول روز چگونه بوده است؟ بدخلقی، اضطراب و زودرنج شدن عوارض این بی خوابی خواهد بود.
  • اختلالات خواب منجر به افسردگی نیز خواهد شد.

روانشناسان بالینی و درمان بی خوابی در مشهد

تحقیقات نشان داده اسـت کـه محرومیـت از خـواب باعـث کـاهش عملکـرد سیسـتم ایمنـی، هیپوتالاموس، هیپوفیز و آدرنال و به دنبال آن، کاهش تحمل گلـوکز، افـزایش فشـارخون و افزایش خطر حوادث قلبی و عروقی به طـور غیروابسـته، کـاهش توانـایی حـداکثری سـطح فعالیت افراد و همچنین استعداد فردی و قدرت غیرهوازی افراد میگردد .

کمبـود خـواب میتواند احتمال خواب آلودگی در طـی روز و بـه دنبـال آن حـوادث شـغلی و اجتمـاعی را افزایش بخشد. همچنین زودرنجی، رفتارهای تهاجمی و کاهش ارتباطات اجتماعی در افرادی که دچار محرومیت از خواب هستند، نسبت به سایر افراد به طور قابل توجهی بـالاتر اسـت .

زمان مناسب خواب و اثـرات منفـی بیـداری در شـب و خوابیـدن در روز عصـبانیت و ناراحتی های غیرارادی و بدون علت صـبحگاهی کـه حالـت شـدید آن (ملانکـولی) یـا همـان مالیخولیا (افسردگی درون زاد) صبحگاهی، در اثر تغییرات و کم و زیاد شدن مواد شیمیایی است .

قبًلا تصور این بود که خواب ساز و کـار غیرفعـالی اسـت کـه صـرفًا در اثـر خسـته شـدن نورونهای مغز رخ میدهد، ولی تحقیقات نشان داده انـد، یـک سلسـله نـورون در مغـز (پـل مغزی و بصل النخاع) وجود دارند که با مهار کردن نورونهای دیگـری در مغـز، باعـث بـه وجود آمدن خواب می شوند. بنابراین روند خواب در اثر یک مهار فعال به وجود میآید.

ما یکی از بهترین مراکز درمان اختلالات خواب در مشهد هستیم . برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار