4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

متخصص درمان اختلالات خواب در مشهد

5/5

متخصص درمان اختلالات خواب در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز درمان اختلالات خواب در مشهد هستیم.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

اختلالات خواب چیست؟

زمانی که در کمیت و کیفیت خواب‌ یک فرد اختلال ایجاد می شود، در واقع فرد دچار اختلالات خواب (Sleep disorder) شده است و در برخی موارد نیاز دارد که به یک روانشناس خوب درمان اختلال خواب مراجعه نماید. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آن می توان به عادت های بد در خواب، مشکلات و مسائل پزشکی که در آن وجود دارد و یا شب بیداری ها اشاره نمود. از آنجا که سلامتی هر فردی رابطه مستقیمی با خواب و آرامش او دارد، لذا اختلالات خواب می تواند سلامتی و ایمنی بدن یک فرد را با مشکل مواجه سازد. به همین دلیل سعی کنید در هنگام خواب، آرامش لازم را داشته باشید.

خواب با کیفیت یک ضرورت است

غالبا داشتن اختلال خواب می تواند یک تجربه ناامیدکننده و ناتوان کننده باشد.  شما شب ها بد می خوابید ، که باعث می شود صبح احساس خستگی و کم انرژی بودن کنید. اما پس از آن ، هر چقدر هم که شب احساس خستگی کنید، هنوز در خوابیدن مشکل دارید.

بنابراین این چرخه دوباره شروع می شود. نادیده گرفتن مشکلات خواب و اختلالات خواب می تواند به سلامت جسمی و روانی شما آسیب برساند و منجر به افزایش وزن، حوادث رانندگی، اختلال در عملکرد شغلی، مشکلات حافظه و روابط پر تنش، اضطراب، پرخاشگری و حتی افسردگی شود.

مرکز خوب درمان اختلال خواب در مشهد

میزان خواب کافی برای هر فرد

سوالی که در این جا به ذهن افراد خطور می کند این است که هر فردی در هر سن و سالی که قرار دارد، به چه میزان خواب طبیعی و عادی نیاز دارد که سلامتی وی حفظ شود. نظر یک روانشناس اختلال خواب در این خصوص چنین است که هر یک از افراد در سنین مختلف نیاز به ساعات مختلفی برای خواب و استراحت دارند که در ذیل به این موارد اشاره شده است:

  • نوزادان برای داشتن یک خواب کافی، به ۱۶ ساعت زمان نیاز دارند.
  • افراد نوجوان نیز همواره به ۹ ساعت خواب کافی احتیاج خواهند داشت.
  • افراد بالغ نیز بین ۷ الی ۸ ساعت زمان نیاز دارند تا از خواب کافی بهره مند شوند.

در برخی موارد استثنائی نیز وجود دارد که غیرطبیعی نیست. به طور مثال ممکن است فردی وجود داشته باشد که تنها با ۶ ساعت بتواند از خواب کافی بهره مند گردد و به بیشتر از آن نیاز نداشته باشد.  البته بر عکس این موضوع نیز می تواند اتفاق بیفتد.

بدین صورت که ممکن است فرد این نیاز را در خود ببیند که به زمان بیشتری برای خواب نیاز پیدا کند و مثلا به ۱۰ ساعت خواب در روز نیاز داشته باشد. در این صورت نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. اما نباید فراموش گردد که خواب بیش از حد و خواب کمتر از حد طبیعی می تواند علائم اختلالات خواب محسوب گردد که در صورت غیر طبیعی بودن می بایست به یک روانپزشک اختلال خواب مراجعه نمود.

کلینیک مشاوره درمان اختلالات خواب در مشهد

مشکلات بی خوابی در افراد

ممکن است افراد مختلفی این تجربه بد را داشته باشند که دچار بی خوابی شوند. بدین صورت که در تمام طول شب ساعت ها به این طرف و آن طرف می چرخند، اما حتی یک ساعت خواب مفید هم ندارند.

حتی در اکثر موارد دیده شده است که افراد به سختی به خواب می روند اما خواب آنان انقدر سبک (در لفظ عامیانه) است که با کوچکترین صدایی و یا به صورت ناخودآگاه در ساعت مشخصی از صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوند.

بنابراین قطعا می توان گفت که مشکلات بی خوابی از دیگر علائم اختلالات خواب محسوب می گردد که باید توجه ویژه ای به آن شود. چراکه نخوابیدن افراد در هنگام شب می تواند آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری به فرد وارد سازد. لذا لازم است در صورت مشاهده هر گونه کم خوابی یا بی خوابی به روانشناس اختلال خواب مراجعه نموده و مشکل خود را با او در میان بگذارید و هر چه سریع تر آن را حل کنید.

نوروفیدبک راهکار درمان اختلال خواب

نوروفیدبک نظام آموزشی جامع برای بیماران است که باعث ایجاد تغییرات، تقویت، تعدیل و افزایش کارایی سلول های مغزی می شود. تحقیقات نشان داده اند که اختلال های روان پزشکی و عصب شناختی می توانند به وسیله الگوهای EEG متمایزی از هم تمیز داده شوند و نوروفیدبک می تواند برای تغییر این الگو ها کمک کننده باشد.

در واقع نوروفیدبک روشی برای نرمال کردن فعالیت هایی از مغز است که از عملکرد طبیعی خود منحرف شده اند و این کار، بر اساس مکانیزم شرطی سازی عامل بنا شده است.

 

مرکز تخصصی عصب درمانی در مشهد

روش نورفیدبک  یکی از روش های درمانی تکنولوژیک است که امروزه طرفداران بسیاری در میان متخصصان بالینی و افراد مبتلا به انواع اختلالات از جمله اختلالات خواب (که دارای عامل جسمانی مانند آپنه، انحراف بینی و… نباشند و منشاء عصبی، اضطرابی یا روانشناختی داشته باشند) دارد. نوروفیدبک قادر است فرد مبتلا به اختلالات خواب را بدون هیچ گونه عوارض جانبی و به صورت قطعی و دائمی درمان نماید و یا بهبودی قابل ملاحظه ای در فرد ایجاد کند.

در کنار ما بهترین ها را تجربه کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار