4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس دفتر روانشناس بالینی اختلالات خواب

5/5

آدرس دفتر روانشناس بالینی اختلالات خواب

خواب از نیازهای اساسی انسان است به طوری که هرگونه اختلال در جریان آن علاوه بر ایجاد مشکلات روانی، توانایی فرد را نیز کاهش میدهد. سلامت انسان با کمیت و کیفیت خواب او در ارتباط است . در مطالعات روانشناسان مشخص گردید بیخوابی شبانه میتواند کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد، به گونه ای که احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب افزایش یافته و توانایی مقابله با تنش های روزمره کم میشود،

در چنین شرایطی فرد به آسانی برانگیخته شده و عصبانی میشود.  در مطالعهای که محققان انجام دادند، معلوم شد مقدار و چگونگی خواب شبانه میتواند روی عملکرد شناختی و سطح تمرکز فرد برای پرداختن به فعالیت های روزانه موثر باشد . عوامل جسمی، عاطفی و هیجانی زیادی میتوانند الگوی خواب را به هم زده و در خواب اختلال ایجاد نمایند.

اختلال خواب به مواردی اطلاق میشود که بیمار از یک یا چند مشکل مانند بیخوابی، بیدار شدن مکرر در طول خواب شبانه، افزایش خواب آلودگی در طول روز و یا حرکات، حالات و احساسات غیر عادی در طول خواب شکایت داشته باشد. اغلب افراد تا زمانیکه به مشکلات ناشی از اختلال خواب دچار نشوند به فواید خواب توجه ندارند.

روانشناس متعهد در متن درمان اختلالات خواب

پژوهش ها نشان داده است، در افراد مبتلا به بیخوابی میانگین تعداد موارد بستری در ماه تقریبا ۲ برابر افراد بدون سابقه اختلال خواب بوده است . در مطالعات مختلف اثر سوء اختلال خواب بر سلامت عمومی، سلامت جسمی و روانی، احساس رضایت وکیفیت زندگی، انجام وظایف و ایفای نقش های مختلف در زندگی و انجام وظایف حرفه ای مشخص شده است.

از اینرو توجهات بسیاری به بررسی اختلالات خواب، علل و عوامل مرتبط با آن در طی ۱۰ سال گذشته معطوف شده است. اگر چه ماهیت بیماری و عوارض ناشی از آن میتواند مانع خواب و استراحت کافی گردد، اما محیط بیمارستان، مراقبت های طولانی مدت و فعالیت های کارکنان مراکز درمانی نیز میتواند موجب اختلال خواب بیماران شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در یک مطالعه انجام شده ۳۵ درصد از افراد اشکال در به خواب رفتن و ۵۰ درصد نیز اختلالات جدی خواب داشتند که نشان میدهد تقریبًا از هر ۳ بیمار ۱ نفر دچار مشکلات خواب شبانه بوده است و بیشترین مشکلات خواب در بیماران، ناشی از بستری شدن آن ها در بیمارستان است.

با توجه به ارتباط بسیار نزدیک بیمار، پزشک و پرستار در تیم درمانی و نقش پزشک و پرستار در درمان و مراقبت ، نقطه نظرات و دیدگاه های آن ها در رابطه با مسائل موثر در بهبودی وضعیت بیماران اهمیت دارد. از آنجا که محیط بیمارستان، مراقبت های طولانی مدت و فعالیت های کارکنان مراکز درمانی میتواند موجب اختلال خواب بیماران شود و با توجه به نقش پرستاران در شناسایی عوامل ایجاد کننده اختلال خواب بیماران  ضروری است که عوامل موثر بر اختلال خواب شناخته شوند.

کلینیک مشاوره ارامش ماندگار با انواع درمان های نوین و بروز، آماده خدمت رسانی به شما مراحعین محترم میباشد. برای تجربه درمانی موفق، ایمن و پایدار با ما تماس بگیرید.

 

چگونه با مراجعه به روانشناس اضطراب خود را بهبود ببخشیم؟؟

یک دکتر روانشناس خوب، مراجعین را در سطوح گوناگونی درگیر می‌کند که شامل احساسات، شناخت و رفتار بیمار است. او اغلب و در ابتدای روند درمانی درصدد درک متقابل و دلسوزی با بیمار است، باید ائتلافی ایجاد نمود و از ساختار درونی بیمار، شرایط زندگی و داستان شخصی بیمار، مطلع شد. یک دکتر روانشناس خوب سپس یادگیری بیمار را نیز تسهیل خواهد کرد (شناخت جدید، روش‌های جدید تفکر، راه‌های جدید برقراری رابطه با دیگران، مدیریت احساسات). سرانجام، درمان خوب مستلزم تمرکز روی رفتار بیمار است (تمرین مهارت‌های جدید و اتخاذ عادات جدید).

پس با مراجعه به یک روانشناس خوب که به انواع روش های درمانی تسلط دارد و متناسب با شرایط مراجعه کننده از آنها استفاده میکند میتوان اضطراب های خود را درمان کرد و آنهارا در حد معقول و منطقی کاهش داد.

با مراجعه به موسسه آرامش ماندگار شما میتوانید با روانشناسان مجرب و متخصصی ملاقات کنید که شمارا یاری میرسانند تا بتوانید اضطراب های خودرا بهبود ببخشید و شادابی را به زندگی خود برگردانید. با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار