4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

درمانگر خوب اختلال بیش فعالی در مشهد

5/5

درمانگر خوب اختلال بیش فعالی در مشهد

امروزه یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی رشدی در دوران کودکی بیش فعالی است. طبق آمار بیش از ۸ درصد کودکان و ۲.۵ درصد از بزرگسالان به این اختلال در طیف‌های مختلف مبتلا هستند.

از آن‌جایی که بیش فعالی درمان نشده می‌تواند بر زندگی فردی کودک در مدرسه، خانه و یا در روابطش با سایرین تأثیر مخربی داشته باشد، بسیار مهم است که در مراحل اولیه شناسایی شود و جهت درمان آن اقدامات لازم انجام شود.

به همین جهت در این مقاله سعی داریم شما را با این اختلال عصبی-رفتاری، علت‌ها، علائم و بهترین روش‌ درمان آن آشنا کنیم.

کلینیک نوروتراپی

درمان موثر اختلال بیش فعالی در مشهد

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یک وضعیت مغزی است که بر رفتار افراد تأثیر می‌گذارد. افراد مبتلا به بیش فعالی ممکن است بی‌قرار به نظر برسند، معمولا در تمرکز مشکل دارند و  به صورت تکانشی عمل می‌کنند.

درواقع فردی که مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی درمان نشده باشد در حفظ توجه، مدیریت سطوح انرژی و کنترل تکانه‌ها مشکل دارد.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به ADHD نسبت به سایر افراد، راحت‌تر حواس‌شان پرت می‌شود. توانایی‌شان برای مطالعه کردن یا کار کردن محدودتر است که این منجر به مشکلات دیگری مانند اختلالات خواب، اضطراب و افسردگی می‌شود.

مبتلا بودن به این اختلال می‌تواند بر زندگی فرد در مدرسه، خانه و یا در روابط‌ش با سایرین تأثیر مخربی داشته باشد.

معمولاً این اختلال در دوران کودکی تشخیص داده می‌شود. یعنی زمانی که کودکان وارد محیط آموزشی می‌شوند.

متخصص درمان بیش فعالی در مشهد

معمولا کودکان مبتلا به بیش فعالی در کلاس درس اختلال ایجاد می‌کنند یا در انجام تکالیف مدرسه خود دچار مشکل می‌شوند و به عنوان بچه‌های پر سر و صدا شناخته می‌شوند.

البته همه افراد مبتلا به ADHD پر سروصدا نیستند و اخلال ایجاد نمی‌کنند. برای مثال، یک کودک مبتلا ممکن است در کلاس ساکت باشد، در حالی که با چالش‌های شدیدی روبرو می‌شود که آن‌ها را بیان نمی‌کند.

اگرچه علائم بیش فعالی در اوایل دوران کودکی شروع می‌شود، اما برخی از افراد تا زمانی که بزرگ‌تر می‌شوند شاید متوجه نشوند که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

علائم ADHD معمولاً با افزایش سن تغییر می‌یابد، اما بسیاری از بزرگسالان همچنان مشکلاتی را تجربه می‌کنند.

تشخیص بیش فعالی به این بستگی دارد که چه زمانی فرد را از عملکرد خوب باز می‌دارد و چه زمانی فرد برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه می‌کند.

نوروفیدبک در مشهد

تشخیص اختلال بیش فعالی چگونه است؟

با این حال اگرچه تشخیص بیس فعالی در کودکی بهتر است تا هرچه زودتر درمان شود اما درمان مناسب در هر سنی می‌تواند به او کمک کند تا در تمام بخش‌های زندگی خود بهتر عمل کند.

بسیاری از کودکان مراحلی را پشت سر می‌گذارند که در آن بی‌قرار یا بی‌توجه هستند. این موضوع اغلب کاملاً طبیعی است و لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها بیش فعالی دارند، بلکه ADHD دارای علایم و نشانه های متنوع تری است.

امروزه از نقشه مغزی (QEEG) به عنوان یک ابزار بسیار دقیق و کاربردی در تشخیص اختلال بیش فعالی/ کاستی توجه و حتی بسیاری اختلالات دیگر استفاده میشود.

همچنین علاوه بر نقشه مغزی، از مصاحبه بالینی و برخی تست های نرم افزاری مخصوص استفاده میگردد.

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک در مشهد

برای درمان بیش فعالی، روش نوروفیدبک یکی از روش‌های مورد توجه متخصصان روانشناسی بالینی و اعصاب و روان است. در این روش، با تشویق مغز برای تغییر و ساخت الگوهای جدید، تغییرات در رفتار فرد را پدید می‌آورد و در نتیجه رفتار بیش فعالانه را از بین می‌برد.

نوروفیدبک یک روش غیر تهاجمی و بدون عوارض است.  این روش با دارو درمانی و روان درمانی قابل مقایسه است و محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

مطالعات نشان داده‌اند که نوروفیدبک می‌تواند بهبود کنترل تکانه و توجه در افراد مبتلا به ADHD (اختلال کم توجهی – بیش فعالی) را به همراه داشته باشد.

با مجموعه نوروتراپی  اُستاد مغز ” بهترین نتایج را کسب کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار