4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز نوروفیدبک جهت درمان ADHD در مشهد

5/5

مرکز نوروفیدبک جهت درمان ADHD در مشهد

ما یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک مشهد را به شما معرفی میکنیم

آیا نوروفیدبک بیش فعالی را درمان میکند؟

نوروفیدبک بعنوان یک تکنولوژی و ابزار در روانشناسی بالینی و علوم مغز و اعصاب اگر به روش صحیح و مطابق پروتکل های علمی انجام گیرد، قابلیت درمان و بهبودی انواع اختلالات از جمله بیش فعالی و نقص توجه را دارد.

نوروفیدبک نوعی بازخورد از عملکرد سیستم اعصاب مرکزی فرد، یعنی «مغز» است. فرد کودک یا بزرگسال دارای اختلال بیش فعالی از طریق مشاهده امواج مغز خود در ناحیه مشخصی از مغزش که قبلا در ارزیابی دارای نقص کارکردی یا ضعف بوده است، در غالب یک فیلم یا انیمیشن، میتواند با پیش بردن آن فیلم، بازی یا انیمیشن از طریق امواج مغزی خودش آنها را اصلاح و تقویت نماید.

نوروفیدبک امروزه با نتایج بسیار مثبت و اثربخشی که در حیطه درمان اختلالات بالینی گذاشته، توانسته بعنوان جایگزین دارودرمانی معرفی شده و در موارد شدیدتر همراه با دارودرمانی کمک شایانی در فرایند درمان میکند.

ما در واحد تخصصی نوروساینس با استفاده از بهترین تکنولوژیها و روش های درمانی و با ترکیب رواندرمانی و عصب درمانی به بهترین نتایج درمانی برای مراجعان عزیزمان دست یافته ایم.

روانشناس درمان کودکان بیش فعال و پرخاشگر

روانشناس کودک

بیش فعالی به حالتی گفته می شود که کودک دارای تحرک زیاد است و بیش از اندازه جنب و جوش دارد. همین انرژی زیاد و تحرک بالای کودک سبب دردسر هایی برای خود، والدین (بخصوص مادر) و کادر مدرسه می شود.

کودکان بیش فعال معمولا تمامی انرژی خود را صرف جنب و جوش می کنند و دیگر توانی برای کار های دیگر مانند یادگیری، انجام تکالیف مدرسه و …. ندارند و اگر به موقع مورد درمان قرار نگیرند ممکن است به سمت ترک تحصیل و قرار گرفتن در مسیر های انحرافی قرار بگیرند. از همین رو والدین باید بعد از تشخیص و شناسایی علائم بیش فعالی برای درمان کودک بیش فعال خود اقدام کنند، تا از بروز پیامد ها و عواقب بعد از آن در دوره های نوجوانی و جوانی پیشگیری نمایند.

از جمله پیامد های عدم درمان به موقع بیش فعالی کودکان می توان به رفتار های ضد اجتماعی در همان سن یا بعد از آن، گرایش به سمت مصرف مواد مخدر، تا امیدی شدید در نوجوانی، افسردگی، اختلالات یادگیری، ابتلا به ADHD  شدید در کودکی و نوجوانی و … اشاره داشت.

از آنجایی که والدین کودکان بیش فعال با دشواریهای تربیتی زیادی مواجه هستند و انرژی لازم برای تربیت مطلوب این کودکان را در برخی مواقع از دست میدهند، امکان قرار گرفتن در مسیر اشتباه تربیت برای این افراد بسیار زیاد است.

بنابراین روانشناس بالینی متخصص کودک و نوجوان و درمانگر کودکان بیش فعال بخش قابل توجهی از جلسات را به مشاوره و آموزش مسایل تربیتی به والدین اختصاص میدهد تا محیط پیرامون کودک اصلاح و بازسازی گردد. علاوه بر این باید اقداماتی جهت درمان نقایص شناختی و رفتاری خود این کودکان بیش فعال انجام داد که از طریق بازی درمانی، نوروفیدبک و مشاوره کودک انجام میگرد.

آیا تحریک دیداری و شنیداری (AVE) برای درمان بیش فعالی موثر است؟

 

واحد تخصصی نوروتراپی در مشهد

 

تحریک دیداری-شنیداری 

تحریک دیداری-شنیداری Audio-Visual Entrainment روشی است که با تولید پالس های نور و صدا در فرکانس های مشخص به طور تدریجی و ایمن امواج مغزی را به سمت الگوهای مشخصی هدایت می کند و از آن برای بهبود خلق، بهبود الگوهای خواب، افزایش تن آرامی Relaxation و همچنین افزایش عملکرد ذهن استفاده می شود.

نحوه اثرگذاری و مزایای آن چیست؟

نحوه تاثیر آن بدین صورت است که جریان خون داخل مغز را افزایش داده و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز گلوگز می گردد که عملکرد نورون ها را بهبود می بخشد. از این روش در درمان اختلالاتی مانند اضطراب، نقص توجه، اختلال پس از سانحه و دردهای مزمن استفاده شده است.

این دستگاه بعنوان یک ابزار کمکی بخوبی میتواند فرایند بهبودی و اصلاح عملکرد مغزی فرد مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه را تسریع بخشد و تاثیراتی ماندگار در ارتقا کلی عملکرد مغز ایجاد نماید.

مرکز تخصصی تی دی سی اس (TDCS) در مشهد

تحریک جریان مستقیم جمجمه ای یک تکنیک غیرتهاجمی است که جهت تغییر فعالیت قشر مغزی استفاده می شود. این شکل از جریان قادر به القاء تغییراتی در فعالیت الکتریکی درون و بیرون نرون ها است که منجر به تغییر پتانسیل استراحتی غشاء و در نتیجه اصالح کارآیی سیناپس عصبی می شود.

تحریک جریان مستقیم جمجمه ای(transcranial Direct Current Stimulation (tDCS تکنیکی غیرتهاجمی جهت تغییر فعالیت قشر مغزی است که به طور گسترده ای در درمان چندین اختالل عصبی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش جریان الکتریکی ضعیف به مغز اعمال می شود، که قادر به القاء تغییراتی در فعالیت الکـــتریکی درون و بـــیرون نرون ها است و منجر به تغییر پتانسیل استراحتی غشاء( Resting Membrane Potential=RMP) و در نتیجه اصلاح کارآیی سیناپس عصبی می شود.

این تعدیل ها جهت ایجاد پتانسیل عمل ناکافی می باشند اما برای ایجاد تغییر در آستانه پاسخ نرون تحریک شده کافی هستند. با این حال، تغییر در تحریک پذیری، به محل قرارگیری و قطبیت تحریک وابسته است.

این روش در درمان بسیاری از اختلالات بالینی از جمله اختلالات اضطرابی، افسردگی ها، مشکلات بیش فعالی/نقص توجه، انواع وسواس ها و… کاربرد دارد.

در واحد تخصصی نوروساینس مرکز خدمات روانشناسی آرامش ماندگار کلیه تجهیزات نوروتراپی در بهترین حالت ممکن موجود میباشد.

با ما تماس بگیرید تا یک درمان موفق را تجربه کنید

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار