4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

متخصص نقشه برداری مغزی در مشهد

5/5

متخصص نقشه برداری مغزی در مشهد

چنانچه درگیر اختلالات عملکرد مغزی هستید میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید تا با اطمینان خاطر و بر اساس تشخیص درست مشکلات اعصاب  و روان خود را درمان کنید.

نقشه مغزی یا QEEG )Quantitative ElectroEncephaloGraphy) راهکاری است که در آن فعالیت الکتریکی مغز بررسی می شوند.

از طریق این دستگاه، کلیه نابهنجاری های مغزی را تشخیص می دهد. در علم روانپزشکی جدید، تجویز دارو، از طریق بررسی این امواج توسط روانپزشک خوب انجام می شود. چون کارکرد مغز و اینکه در چه قسمتهایی مغز فعالیت نرمال ندارد کاملا در نقشه مغزی مشخص می شود. با استفاده از این ابزار هم مشکل عملکرد مغزی مشخص می شود و هم با استفاده از LORETA TEST  عمق آن بررسی می شود.

یعنی با دقت بالایی درصد و عمق هر مشکل در عملکرد مغز مشخص می شود. روانپزشکان و مشاوران با بررسی این نقشه مغزی می توانند به اختلالات شخصیتی افراد حتی اگر بخواهند آن را انکار کند یا پنهان کند، اجحاف پیدا می کنند.

متاسفانه همانطور که قبلا در مطالب قبلی سایت خدمتتان گفتیم، متاسفانه بسیاری از بیماران که اختلال روحی و روانی دارند، جهت درمان خود همکاری نمی کنند یا اینکه صداقت کافی در بیان مسائل و مشکلات خود ندارند و  خوشبختانه QEEG کمک بسیاری به مشاوران و روانپزشکان در تشخیص مسئله اصلی شخصیت و روان افراد می کند.

مرکز معتبر نقشه مغزی در مشهد

نقشه مغزی نابهنجاری مغز را تشخیص میدهد

الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG) که درواقع همان نقشه مغزی می باشد کلیه موارد زیر را که مرتبط با اختلالات شخصیت و روحی و روانی می باشد را مشخص می کند.

  • بررسی خطرهای ناشی از آسیب های مغزی که بر اثر ضربه بر سر وارد شده است
  • انواع اختلالات شخصیت مانند اختلال دوقطبی، اختلال مرزی، وسواس و …
  • اختلالات خلقی مانند فوبیا، اختلالات اضطرابی و …
  • بیماری صرع، تشنج ، پانیک، سرگیجه، وزوز گوش
  • اوتیسم، آلزایمر، حواس پرتی
  • عدم توجه و عدم تمرکز
  • اختلالات خواب، خشم، پرخاشگری
  • بیش فعالی در کودکان یا اختلال در یادگیری، کندخوانی
  • تومورهای مغزی
  • بافت های مرده در مغز به خاطر انسداد جریان خون

کلینیک نقشه مغزی در مشهد

نقشه مغزی یا qEEG چگونه انجام می شود

حتی اگر یک آزمایش qEEG پیچیده ترین اندام بدن را اندازه گیری می کند ، این فرایند بسیار ساده است. قبل از شروع آزمایش ، یک تکنسین qEEG پیشانی و لوب گوش شما را تمیز می کند تا هر گونه چربی از پوست شما پاک شود. سپس تکنسین یک کلاه با حفره های کوچک روی سر شما قرار می دهد. بعد از اینکه تکنسین یک ژل خنک کننده را داخل سوراخ ها قرار داد ، کلاهک از طریق مجموعه ای از سیم ها به تجهیزات EEG متصل می شود. در این مرحله ، هم شما و هم تکنسین می توانید امواج مغزی خود را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کنید.

به طور معمول ، آزمایش نقشه برداری مغز شامل ۲ قسمت مختلف است: ثبت امواج مغزی و ایجاد نقشه چند رنگ مغزی.

ضبط امواج مغزی تکنسین امواج مغزی شما را با چشم باز و بسته ضبط می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که استراحت کنید و آرام بنشینید. تصور خودتان در حال انجام کاری آرامش بخش ، مانند نشستن در ساحل یا گرفتن ماساژ ، می تواند به شما در به حداقل رساندن حرکت و شل شدن ماهیچه ها کمک کند. زمان لازم برای ثبت امواج مغزی می تواند متفاوت باشد ، اما معمولاً این فرایند حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طول می انجامد.
ایجاد نقشه مغزی بعد از اینکه تکنسین EEG امواج مغزی شما را ثبت کرد ، آنها باید نتایج qEEG را تجزیه و تحلیل کنند. پس از تکمیل تجزیه و تحلیل کامل ، داده ها به نقشه مغزی چند رنگی تبدیل می شود که بعداً شخصاً با شما مرور می شود.

متخصص نقشه مغزی در مشهد

نقشه مغزی چگونه انجام می شود

qEEG یک روش تجزیه و تحلیل کمی را در حین یا بعد از انجام اسکن EEG اضافه می کند. به طور خلاصه ، جلسات qEEG شامل پردازش فعالیت الکتریکی ثبت شده از اسکن EEG است. داده ها با استفاده از چندین الگوریتم از جمله الگوریتم فوریه پردازش می شوند تا تغییرات پویایی را که در سطح نانو ثانیه در مغز اتفاق می افتد سازماندهی و درک کنند. در کنار تشخیص همان اختلالات یا شرایطی که اسکن منظم EEG می تواند انجام دهد ، یک جلسه نقشه مغزی می تواند به پزشکان و روانشناسان در تشخیص انواع اختلالات کمک کند ،

نقشه مغزی درکمتر از ۳۰ دقیقه انجام می شود . نحوه انجام آن به این صورت است که الکترودهایی روی سطح سر با استفاده از ژل چسبنده ای نصب می شوند و این الکترودها فعالیت نورون های مغز را به دستگاه انتقال می دهند. سیگنال های دریافتی از این الکترودها ، از طریق دستگاه دریافت می شود ، نویز آنها حذف می شود و درنهایت پردازش می شود.

گزارش نقشه مغزی یک سری فایل از عکس مغز است که به صورت سرهای رنگی مانند تصویر زیر ارائه می شود. هر رنگ سر، نشان دهنده یک موج مغزی است. اگر این امواج در کنار هم عملکردی نرمال داشته باشند، رنگ سر در گزارش به رنگ ابی خواهد بود. رنگ قرمز سر فعالیت زیاد مغزی را نشان می دهد. همچنین نتایج دریافتی برای هر فرد با حالت نرمال عملکرد مغز، مقایسه می شود و به این صورت هرگونه امواج غیر طبیعی مغز را تشخیص میدهد.

در مرکز تخصصی ما در مشهد نقشه مغزی توسط تکنسین های مجرب همه روز توسط روانپزشک و روانشناس تحلیل میگردد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار