4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

5/5

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی یکی از رویکردهایی است که به زوجین کمک می کند تا رابطه خود را بهتر کنند . همچنین تنش ها و تعارضاتی که بین آنها وجود دارد بدین وسیله به حداقل برسد . ما به شما یکی از بهترین مراکز تخصصی زوج درمانی را معرفی می کنیم.

اهداف زوج درمانی

زوج درمانی در دو راستا به زوجین کمک می کند :

  1. زوجینی که تعارض و تنش جدی در رابطه خود ندارند اما می خواهند کیفیت رابطه شان افزایش پیدا کند . با این روش می خواهند صمیمیت بیشتری در رابطه داشته باشند .
  2. زوجینی که تنش و اختلاف نظر دارند به طوری که رابطه خوبی با هم ندارند . زوج درمانی به آنها کمک می کند تا چرخه های ناکارآمدی که در رابطه دارند را بیشتر بشناسند تا بتوانند رفتارهای کارآمدتری داشته باشند و بتوانند تنش ها و اختلافات را برطرف کنند .

مزایای زوج درمانی

زوج درمانی به افراد کمک می کند تا مهارت های لازم برای مدیریت تنش ها را آموزش ببینند .

یکی از مشکلات شایعی که زوجین بسیار با آن مواجه هستند و در مراجعات خود به مشاور مطرح می کنند ، در میان گذاشتن تنتش ها و مشکلات خود با اطرافیان از جمله خانوده و دوستان می باشد . این موضوع آسیب هایی به همراه دارد . اول اینکه به دلیل نداشتن تخصص و دانش کافی در این زمینه و بر اساس تجربه شخصی خود و علی رغم نیت خوب زوجین را راهنمایی می کنند در بسیاری از موارد کارآمد نبوده و مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند . دوم اینکه والدین یا دوستان هر یک از طرفین نگران آنها بوده و عاطفی و احساسی به موضوع می نگرند بنابراین نگرش آنها اغلب منطقی نیست .

زوج درمانگر خوب در مشهد

مهم ترین و شایع ترین مشکلات زوج ها در زندگی مشترک

از معمول ترین مشکلات مهم زناشویی که موجب تنش و بحث و مشاجره بین زوجین می شود اشکال در برقراری درست ارتباط و ناآگاهی از تفاوت های میان زن و مرد است.

خداوند انسانها را به گونه ای آفریده که از لحاظ شخصیت و جنبه های فردی با یکدیگر متفاوت باشند پس نباید از همسر خود توقع داشته باشید که همانند شما فکر کند یا رفتارهای کاملا مشابهی با شما داشته باشد چراکه علایق و دیدگاه های هر فردی با دیگر متفاوت بوده و امری بدیهی محسوب می شود، متاسفانه بسیاری از زوجین از اختلافات و تفاوت های میان زن و مرد آگاه نبوده و با همین نا آگاهی باعث تلخ کردن زندگی به کام خود و همسرشان می شوند.

مشکلات زوج ها

در یک زندگی زناشویی چیزی که مهم است و باید به آن توجه کرد میزان و نوع اختلافات است که در زوج های مختلف متفاوت است .در زندگی همه افراد ، پستی و بلندی و پیچ و خم وجود دارد و اینکه زندگی بدون مشکل باشد بسیار نادر است اما اگر بتوانید با همفکری هم مشکل و اختلاف رابطه تان را تشخیص و ریشه یابی کنید توانسته اید زندگی زناشویی خود را نجات دهید.

مرکز خوب مشاوره زوج درمانی در مشهد

۶ مشکل مهم که موجب اختلافات زناشویی می شود را به ترتیب اهمیت آورده ایم:

  • نارضایتی زوجین از روابط جنسی از مشکلات مهم زوج ها

اکثر افراد معتقدند روابط جنسی نمی تواند در ازدواج مشکل ساز باشد اما نتیجه تحقیقات در دادگاه های خانواده حاکی از این است که رابطه جنسی ناموفق موجب اختلافات بزرگ زناشویی می شود.

  • مشکلات مالی از شایعترین مشکلات زوج ها

از مهمترین دلایل بحران های خانوادگی در جهان مشکلات مالی و عدم تأمین معاش و برآورده نشدن روحی و جسمی است.

  • انحرافات جنسی یکی از مهم ترین مشکلات زوجین

تماشای عکس های مستهجن و فیلم های مبتذل باعث می شود عشق که یک امر مقدس و پاک است روز به روز کم رنگتر شده و رابطه جنسی تنها به امری غریزی تبدیل شود و از حالت روحی خارج شده و مشکلات بسیاری برای زوجین به وجود آورد.

  • تجسس کردن از مشکلات مهم در زندگی زناشویی

آغاز بحران بزرگ در خانواده و رابطه زناشویی آنجاست که زوجین نگران کارهای پنهانی شریک خود می شوند و شروع به جاسوسی در کارهای او می کنند . اگر این کار مداوم باشد و ادامه پیدا کند به مرور زمان عشق از رابطه رخت برمی بندد.

  • خیانت از تلخ ترین مشکلات در زندگی مشترک است

مخفی کاری زوجین از جایی شروع می شود که یکی از آنها خیانت می کند . در صورتی که یکی از زوجین خیانت کند ،تنها او مقصر نیست و زوج دیگر باید ریشه خیانت را در رفتار خود جستجو کند.

  • برقراری ارتباط با خانواده یکی از مشکلات زوجین

زوجین بعد از ازدواج برای ارتباط با خانواده خود باید حد و مرزی را رعایت کنند و این ارتباط در چارچوب خاصی بوده و مرزبندی هایی داشته باشد.

زوج درمانگر خوب در مشهد چه کسی است؟

مراکز مشاوره زیادی در حال حاضر در مشهد مشغول به فعالیت هستند و به ارائه خدمات روانشناختی به زوجین می پردازند. اما آنچه که در انتخاب یک روانشناس خوب اهمیت دارد برقراری رابطه متقابل درمانی ،برخورداری از مجوز های لازم، مدارک علمی و صلاحیت های حرفه ای برای زوج درمانگر می باشد.

چرا که زوجین، بسیاری از مسائل خصوصی شان را در طول درمان با زوج درمانگر مطرح می نمایند و هر گونه بی مقالاتی علمی و عدم برخورداری از شایستگی های حرفه ای می تواند تبعات منفی قابل توجهی برای زوجین به همراه داشته باشد. به همین دلیل لازم است حتماً سوابق تحصیلی و تخصصی زوج درمانگر قبل از شروع جلسات درمانی مورد بررسی زوجین قرار بگیرد.

با ما بهترین ها را تجربه کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار