4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس زوج درمانگر آقا در مشهد

5/5

آدرس زوج درمانگر آقا در مشهد

زوج درمانی راه حلی است برای افرادی که قادر به حل مشکلات و تعارض و کشمکش های میان خود نیستند.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

همه ما می دانیم که داشتن روابط عاشقانه کار سختی است. اینگونه روابط نیازمند مراقبت و رسیدگی منظم می باشد تا مسیر خود را به درستی طی کند. اگر مشکلی وجود دارد بهترین کار این است که بلافاصله سعی در برطرف کردن مشکل به وجود آمده داشته باشید تا از بروز پیامدهای دیگر پیشگیری کنید.

اغلب ما، برخی مسائل و مشکلات را خودمان می توانیم برطرف کنیم. اما گاهی علیرغم تلاش های زیادی که انجام می شود، نیاز به کمک یک فرد حرفه ای؛ مثل زوج درمانگر و جلسات زوج درمانی؛ در این زمینه داریم. طی کردن راحت و به سرعت این گام ها برای بهبود یک رابطه و یا پیشگیری از آسیب رسیدن به آن بسیار جالب است. اما متاسفانه در روابط زوجین معمولا زمانی به مشاور مراجعه می شود که مشکل به وجود آمده بسیار جدی شده است.

بسیاری از زوجین زمانی زوج درمانی را شروع می کنند که آسیب های زیادی به روابط آنها وارد شده است.

الگوهای ناسازگار برای رابطه تثبیت شده اند، پیوند عاطفی بین دو نفر به شدت ضعیف شده و به خاطر حل نشدن درگیری های گذشته خشم زیادی وجود دارد. علاوه بر این ها مشکلات زیاد دیگری نیز ممکن است رخ دهد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهند که زوج هایی که به دنبال زوج درمانی می روند، ۶ سال قبل از آن دچار مشکل شده اند. این یافته ها به این معنا نیست که زوج درمانی نمی تواند چنین مشکلاتی را حل کند، بلکه حل آنها به تلاش و وقت بیشتری نیاز دارد.

کلینیک خوب زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی چیست؟ زوج درمانگر کیست؟

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که در آن یک متخصص با استفاده از تجربیات بالینی خود با زوج ها کار می کند و اغلب دارای مدرک زوج درمانی یا خانواده درمانی می باشد.

این متخصص به زوج ها کمک می کند تا دو نفر که درگیر مشکل شده اند، نسبت به رابطه خود دیدگاه بهتری داشته باشند، مشکلات و تضادها را حل کنند و با بهره گیری از مداخلات درمانی مختلف رابطه خود را بهبود بخشند. گرچه روش درمانی زوج درمانی بسته به جهت گیری نظری درمانگر دارد، اما همه زوج درمانی ها دارای عناصر کلی زیر هستند:

  • تمرکز بر یک مشکل خاص (به عنوان مثال مشکلات جنسی، اعتیاد و حسادت)
  • مشارکت فعال در فرایند درمان داشته باشند و با درمانگر خود همکاری کنند، تلاش به طور مجزا موثر نخواهد بود.
  • تمرکز بر روی راه حل، تغییر گرایش مداخلات در آغاز درمان
  • تعیین اهداف درمان به طور واضح و روشن

زوج درمانگر معمولا جلسه را با برخی سوالات استاندارد در مورد تاریخ رابطه، ارزش ها و زمینه های فرهنگی و برخی مسائل دیگر آغاز میکند.پس از آن زوج درمانگر به زوجین کمک می کند تا مشکلات را تشخیص داده و بر روی آنها تمرکز کنند، اهداف درمانی را تعیین کنند و ساختارهایی برای درمان برنامه ریزی کنند.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی متنی (نوشتاری) یا آنلاین چه تفاوتی با زوج درمانی حضوری دارد؟

زوج درمانی آنلاین تحول بزرگی در فرایند این روش درمانی ایجاد کرده است. به علاوه در این نوع زوج درمانی سعی بر این است که مشاوره در دسترس و مقرون به صرفه باشد و اضطراب ناشی از مشاوره کاهش یابد.

زوج درمانی با فرمت متن هم دارای مزیت های زیادی است که در روش حضوری قابل اجرا نیست. نخست اینکه فرصت ارتباط بیشتر وجود دارد و فرد قادر است موارد بیشتری را با درمانگر خود به اشتراک بگذارد، بدون اینکه وقفه ای در آنها ایجاد شود. به علاوه فرد قبل از نوشتن مطالب سعی می کند افکار خود را پردازش کند و این باعث می شود زوجین ارتباط مناسب تر و کارآمدتری داشته باشند.

این شکل مشاوره همچنین به زوجین فرصت می دهد تا پاسخ شریک خود را پردازش کرده و سپس به پردازش عکس العمل خود بپردازند و به این ترتیب مشاوره فقط بیان وقایع نخواهد بود. برخی افراد نیز با نوشتن بهتر می توانند عواطف خود را بیان کنند. نوشتن باعث می شود عاطفی تر و صادق تر باشند.

زوج درمانگر خوب در مشهد

زوج درمانی مناسب چه کسانی است؟

زوج درمانی برای هر زوجی در هر سنی مناسب است. به عنوان مثال ممکن است زوجی قبل از ازدواج برای آگاهی نسبت به انتظارات خود به زوج درمانی نیاز داشته باشند. یا زوجی پس از ۲۵ سال زندگی مشترک به ین نوع مشاوره نیاز پیدا کنند تا رابطه آنها به نحوی پویایی اولیه خود را به دست آورد.

زوج درمانگر به کمک شما، می تواند مشکل موجود را حل کند، از بروز یا تشدید مشکلات دیگر پیشگیری کند یا برای زن و شوهری که دوره بحرانی و پر اضطرابی را می گذرانند، راهکارهایی ارائه دهد.

بخش هایی که در زوج درمانی مورد بررسی قرار می گیرند عبارتند از مشکلات مالی، فرزند پروری، جنسیت، خیانت، اقوام دو طرف، مشکلات جسمی، ناباروری، قمار، اعتیار به مواد مخدر، فاصله عاطفی و درگیری های مکرر.

ما یکی از بهترین مراکز زوج درمانی در مشهد هستیم با ما همراه باشید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار