4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس زوج درمانگر باتجربه در مشهد

5/5

آدرس زوج درمانگر باتجربه در مشهد

مشاوره زوج درمانی به بهبود رابطه عاطفی و فکری همسران می پردازد و سکس تراپی به بهبود مشکلات جنسی اولیه همسران که ارتباطی به رابطه عاطفی ندارد، می پردازد. ما در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار تمامی خدمات مشاوره و روان درمانی را برای شما عزیزان ارائه می دهیم .

زوج‌ درمانی دانش جوانی است، عمر زیادی ندارد و به همین دلیل هنوز کار زیاد دارد، حتی هنوز کتاب ‌های خیلی درخشانی در این زمینه نوشته نشده است.

مشاوره زوج ‌درمانی همان طور که از اسمش پیداست، به روابط زوج ‌ها می‌پردازد. حال مفهوم زوج دقیقا چیست و چرا مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ مفهوم زوج برای ما، دو آدمی هستند که به قصد رابطه جنسی، عاطفی، فکری و مالی، برای یک بازه شش ماهه یا بیشتر با هم زندگی کنند و زیر یک سقف بروند؛ یعنی این موارد پایه های‌ ازدواج را تشکیل می ‌دهد.

طبیعتا در این تعریف کمی بحث شرقی و غربی هم مطرح می ‌شود. در این تعریف، زن و شوهر یا زن و مردی که عقد کرده‌اند اما زیر یک سقف نیستند، اگرچه از نظر قانونی زوج تلقی می‌شوند، از نظر ما در واقع زوج نیستند. چون زیر یک سقف نیستند و مسئولیت و مسائل زندگی مشترک را ندارند. هر کس خانه پدر و مادر خودش است و شبیه دوست دختر و دوست پسری هستند که روابطشان به اطلاع دولت و مقامات دینی رسیده است. خیلی نمی ‌شود روی روابط این زوج ‌ها کار کرد. اسم کاری که می‌ توان برای آن ها انجام داد، زوج‌ درمانی نیست. می ‌شود اسم آن را مشاوره با دو آدمی گذاشت که در عقد هم هستند یا هر چیز دیگری.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

چه کسانی به مشاوره زوج‌ درمانی نیاز دارند؟

بیشتر کتاب‌ های زوج ‌درمانی دنیا، درباره طبقه متوسط شهری، مخصوصا طبقه متوسط شهری تحصیل کرده نوشته شده‌ اند و در آن ها خیلی کمتر به زن و شوهری پرداخته شده که مثلا در یکی از ایالت‌ های مرکزی آمریکا در مزرعه ‌ای با هم زندگی ‌می‌کنند.

برنامه و مراحل زوج‌ درمانی‌ این ها با زن و شوهری که دیکس یا شارف، در نیویورک ارزیابی می ‌کنند، فرق دارد. آنجا هم خیلی اینطور نیست که کشاورز روستایی بداند و بتواند به زوج ‌درمانی دسترسی داشته باشد.

در ایران هم طبقه‌ای که به زوج‌ درمانگر مراجعه می ‌کنند، بیشتر طبقه متوسط شهری است. اما طبقه ‌ای که به زوج‌ درمانی نیاز دارد؛ طبقه متوسط شهری، طبقه پایین شهری، طبقه بالای شهری و طبقه روستایی است.

همه طبقات به زوج ‌درمانی نیاز دارند اما نوع کار و تمرینی که برای هر کدام ازآن ها انجام می ‌شود، طبیعتا خیلی متفاوت است و کار و تمرین برای زوج تحصیل کرده‌ ای که آگاهی بیشتری دارند، با زوج کم‌ سواد و کم ‌دانش تفاوت دارد. کار با یک زوج تحصیل‌ کرده که آگاهی و مهارت‌ دارند با زوجی کم ‌سواد و کم ‌دانش که ارتباطات کمی با دنیای بیرونی‌ دارند، یکسان نیست.

کلینیک خوب زوج درمانی در مشهد

تاثیر خانواده ‌ها بر زندگی مشترک

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که کار زوج ‌درمانی برای یک زوج ایرانی با زوج‌ های مناطق دیگر دنیا تفاوت دارد و توجه به این نکته مهم است. به هر حال زوج ایرانی و کلا زوج شرقی با خانواده ‌اش زندگی می‌ کند.

به هر حال در زندگی ما ایرانی ‌ها، خانواده طرفین و مساله بزرگتر و کوچک بودن مطرح است. این مساله مختص ایران نیست و وضعیت ما از این نظر از خیلی جاها بهتر است. مثلا کره جنوبی کشور خیلی صنعتی و پیشرفته ‌ای است اما اوضاع آن از این نظر افتضاح است. هندی‌ها و ژاپنی‌ها هم اصلا قابل ‌مقایسه با ما نیستند.

اگر زوج خوش‌ شانس باشند و خانواده ‌هایشان آدم‌ های سمی نباشند، هر روز سم به زندگی ‌شان و روح و روانشان تزریق نمی ‌کنند. اگر بدشانسی بیاورند، با پدر و مادر سمی یکی از طرفین یا هر دو طرف مواجه می ‌شوند. مساله دردناک این است .هر روز این سم تزریق می ‌شود، هر روز این فضای دردناک را تحمل می ‌کنی .

در این حالت کار درمانگر ایرانی هم خیلی سخت می ‌شود. این پایه خیلی مهم است چون هیچ زوجی نیست که به مرکز ما مراجعه کند و مشکلی با خانواده همسر نداشته باشد. عملا بسیاری از ما اصلا نمی‌دانیم با آن ها چکار کنیم و واقعا گیر افتاده ‌ایم. ما در کلینیک تخصصی زوج درمانی ارامش ماندگار به شما راه حل های مثبت و تاثیر گذار را بازگو می کنیم تا شما مشکلات خود را ریشه کن کنید.

زوج درمانگر خوب در مشهد

همه ما به زوج ‌درمانگر نیاز داریم

یکی از مشکلات زوج ‌درمانگرها، مراجعه نکردن مردهاست. در همه جای دنیا آمدن به مطب روان‌ درمانگر و زوج ‌درمانگر برای مردها سخت است. واقعا همه جای دنیا اینگونه است.

در امریکا مطالعه ‌ای انجام شده که نتایج آن نشان می ‌دهد اگر زنی از زندگی زناشویی ‌اش شکایت داشته باشد و به او بگویند باید بروی شوهرت را بیاوری، در سی درصد موارد مرد امریکایی با همسرش به کلینیک می‌ رود. ولی اگر مردی از زندگی زناشویی ‌اش شکایت کند و به او بگویند باید بروی همسرت را بیاوری، در شصت درصد موارد زن با شوهرش به کلینیک روانشناسی می ‌رود. حالا آمار ایران را نمی ‌دانیم.

برخی افراد می ‌گویند نیازی به درمانگر ندارم و خودم در روز صد نفر را مشاوره می ‌دهم، می ‌دانید این جمله دقیقا  مثل چیست؟ مثل اینکه همسرم پیشنهاد بدهد برویم با کسی در این باره مشورت کنیم که در بورس سرمایه ‌گذاری کنیم یا نه، در کدام کارگزاری باشد و چه سهمی بخریم و من بگویم که در روز به صد نفر مشاوره می‌دهم، لازم نیست از کسی راهنمایی بخواهیم، خودم حلش می‌کنم!این افراد واقعا فکر می‌کنند چون می‌توانند ریش ‌سفیدی و پادرمیانی کنند، می ‌توانند زوج ‌درمانی هم بکنند. درحالی که با مراجعه به مرکز مشاروه روانشناسی آرامش ماندگار و بهره مندی از دانش زوج درمانگران می توانند به سهولت مشکل خود را حل کنند.

با مشاوره زوج درمانی زندگی خود را شیرین تر کنید منتظر شما هستیم.

تیم تخصصی کلینیک آرامش ماندگار

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار