4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین کلینیک زوج درمانی در مشهد

5/5

بهترین کلینیک زوج درمانی در مشهد

روانشناسی قبل از ازدواج، یک زندگی سالم و شاد و راضی کننده را برای شما و همسرتان تضمین می کند.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره قبل ازدواج چه کمکی به ما می کند؟

در شرایط فعلی، مشاوره پیش از ازدواج چیزهایی است که برای ازدواج به ذهن افراد می رسد. اما اگر تصمیم به ازدواج دارید، مشاوره یکی از اساسی ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. روانشناسی پیش از ازدواج توسط مشاور یا روانشناس مجرب که تحت عنوان مشاور ازدواج شناخته می شود انجام می گیرد. مراجعه به روانشناس و انجام مشاوره کامل، به افراد کمک می کند تا بتواند با شناخت کامل و دید کاملا باز تصمیم به ازدواج بگیرد.

گاهی اتفاق می افتد که فرد تا پیش از رسیدن به سن ازدواج و انجام تست مشاوره قبل از ازدواج، از تعدادی از نقاط ضعف شخصیتی خودش خبر ندارد. مشاوره اصولی و زیرنظر روانشناس مجرب، باعث می شود که زن و مرد همدیگر را به طور کامل بشناسند و بر اساس همین شناخت منطقی تصمیم درستی برای ادامه زندگی شان بگیرند.

در طول جلسات روانشناسی قبل از ازدواج، هر دو طرف با خواسته ها و علایق طرف مقابل در زمینه مسائل اعتقادی، اقتصادی، جنسی و فرهنگی آشنا می شوند و متوجه می شوند که آیا می توانند در آینده نیازهای یکدیگر را پوشش دهند یا خیر. شما می توانید برای این کار با یک مشاور متخصص مشورت کنید.

مرکز خوب زوج درمانی در مشهد

مشاوره قبل از ازدواج چه فایده هایی دارد؟

آشکارترین فایده ای که مشاوره قبل از ازدواج و مراجعه به دکتر روانشناس دارد، این است که زوج جوان قدم های محکمی برای بیمه کردن رابطه آینده شان بر می دارند. روانشناسی قبل از ازدواج باعث می شود تا همدیگر را به خوبی بشناسند و بتوانند با بحران هایی که در آینده با آن مواجه خواهند شد، مقابله کنند. در زیر برخی دیگر از فواید مشاوره اشاره می کنیم:

 دستیابی به هدف های مشترک:

شما و همسر آینده تان ممکن است انتظارات و دیدگاه های متفاوتی نسبت به زندگی مشترک ایده آل داشته باشید. با راهنمایی های که در طول دوره های روانشناسی قبل از ازدواج دریافت می کنید،  می توانید با تفاهم بیشتری به زندگی آینده تان نگاه کنید و افق های بهتری برای آینده خود و فرزندان تان ترسیم کنید.

 رسیدن به درک متقابل

به مرور زمان و با آشنایی عمیقی که از همدیگر پیدا خواهید کرد، می توانید خصوصیات اخلاقی یکدیگر را بشناسید. انتظارات هر کدام از زن یا شوهر، با بررسی های روانشناسی قبل از ازدواج مشخص خواهد شد. در چنین شرایطی دو طرف می توانند تصمیم بگیرند که آیا به درد زندگی مشترک با طرف مقابل می خورند یا خیر.

رد شدن از موانع

تقریبا همه افراد در ابتدای زندگی مشترک شان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند. جلسات روانشناسی قبل از ازدواج کمک می کند تا با درک کافی و بدون استرس از این مراحل عبور کنند. زن و مرد که به درک مناسبی از روحیات همدیگر رسیده اند، با همدلی و تفاهم مناسب می توانند از مشکلات عبور کنند.

زوج درمانگر خوب در مشهد

چه زمانی برای مشاوره مناسب است؟

متاسفانه تصور غلطی که در بین برخی افراد جامعه وجود دارد این است که استقلال مالی را برای ازدواج کافی می دانند. زن و مرد وقتی احساس می کند که توانایی مالی اداره زندگی را دارد اقدام به ازدواج می کند. روانشناسی قبل از ازدواج باعث می شود که هر کدام از دو طرف در اولین قدم خودش را بشناسد و در قدم های بعدی تصمیم بگیرد که آیا طرف مقابل شریک زندگی مناسبی برای او هست یا نه.

مراجعه به دکتر روانشناس می تواند قبل یا بعد از مراسم خواستگاری باشد. مشاور با انجام تست های تایید شده روانشناسی قبل از ازدواج، ویژگی های شخصیتی زن و مرد را بررسی می کند.

نکته مهم دیگر در هنگام مراجعه به دکتر روانشناس و در طول فرایند روانشناسی قبل از ازدواج، صداقت و راست گویی است. دروغ گفتن کار را برای مشاور سخت می کند. هم چنین نتایج تست های مشاوره ای کادب می شود و مشاور نمی تواند راهکارهای مناسبی ارائه کند.

شخص مراجعه کننده اگر در کمال صداقت به پرسش های دکتر روانشناس جواب بدهد، بهترین خدمات مشاوره برای او انجام خواهد شد و آینده بهتری در انتظار او خواهد بود.

کلینیک تخصصی زوج درمانی در مشهد

در جلسات روانشناسی درباره چه موضوعاتی بحث می شود؟

جلسات روانشناسی قبل از ازدواج به زن و مرد کمک بزرگی می کند تا بتوانند به شناخت دقیق و جامعی از یکدیگر برسند. دکتر روانشناس در مورد موضوعات مختلفی با زوج صحبت می کند. برخی از این موضوعات عبارتند از:

۱- انتظارات مالی و اقتصادی

یکی از عوامل مهمی که در شرایط کنونی باعث می شود ازدواج ها ناموفق باشد و به طلاق برسد، مسائل اقتصادی است.  در تست های روانشناسی قبل از ازدواج مسائل مالی مورد توجه قرار می گیرد. استقلال مالی، کارکردن یا کار نکردن زن پس از ازدواج، نکاتی است که باید قبل از ازدواج به آن ها توجه کرد.

۲- سطح روابط اجتماعی

فرد با توجه به تربیتی که دارد و دوستانی که دارد، روابط اجتماعی خودش را تنظیم می کند. اتفاقاتی که در تعدادی از ازدواج ها می افتد و باعث می شود که ازدواج به بن بست برسد، دوستان هر دو طرف است. اگر زن یا مرد تمایل به رفت و آمد با یک یا چند دوست داشته باشند و همسر او از این موضوع رضایت نداشته باشد، رابطه به سرعت تیره و تار می شود.

۴- نیازهای جنسی و دیدگاه فرد به آن

نیاز جنسی از جمله اساسی ترین دلایلی است که افراد برای پاسخ دادن به آن ازدواج می کنند. به همین دلیل است که این مسائل نقش مهمی در آینده ازدواج دارند. در جلسات روانشناسی قبل از ازدواج و با استفاده از روش های مختلف، دیدگاه زن و مرد نسبت به این موضوع سنجیده می شود.

ما یکی از بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار