4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک تخصصی مشاوره قبل از ازدواج

5/5

کلینیک تخصصی مشاوره قبل از ازدواج

تصمیم به ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که در زندگی هر کس اتفاق می افتد. از آنجایی که قصد ما از ازدواج‌ کردن تشکیل یک خانواده بوده و قرار است در زیر سایه این خانواده فرزندی به وجود بیاید و رشد کند، باید در انتخاب فردی که قرار است با او تشکیل زندگی بدهیم، بسیار دقیق و نکته‌سنج عمل کنیم.هدف روانشناس ازدواج هم ، تحکیم پایه های زوجین است.

خیلی از افراد به‌دلیل غالب‌شدن هیجان‌هایی در زمان آشنایی، قادر به تصمیم‌گیری درست نیستند و بسیاری از خطا و ایرادهایی که وجود دارد و بعدا ممکن است در زندگی زناشویی مشکل‌ساز شود، نمی بینند و تمایل دارند که از فرد مورد علاقه خود ایده‌آل‌سازی کنند.کمک‌گرفتن از یک مشاور پیش از ازدواج، این خاصیت را دارد مواردی را که ممکن است در زندگی آن دو نفر باعث ایجاد بحران شود، شناسایی کند.

مشاوره قبل از ازدواج استاندارد های لازم برای ازدواج دو نفر از جمله تطابق ها و ویژگی های سنتی، فرهنگی، تحصیلی، اقتصادی، قومی ومذهبی ارائه می دهد. در مشاوره قبل ازدواج ، مشاوره طی جلساتی به صورت انفرادی و زوجی، به هر دو نفر مشاوره می دهد، از آزمون های معتبری کتبی استفاده میشود که تحلیل دقیق آن ها، احتمال موفق بودن ازدواج را بررسی می کنند.

چرا باید قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کنیم؟/ معرفی مراکز مشاوره رایگان در استان

مزایای آشنایی قبل از ازدواج

۱- آشنایی با تفاوت‌های فردی انسان‌ها : آشنایی با افراد مختلف به ما کمک می‌کند تا درباره افراد مختلفی که در جامعه ما وجود دارد اطلاعات کسب کنیم.

۲- شناخت بهتر خودمان : تعامل با انسان‌های دیگر به ما کمک می‌کند تا خودمان را هرچه شفاف‌تر و روشن‌تر بشناسیم. مردم به شیوه‌های متفاوتی فکر و عمل می‌کنند. آگاهی هرچه بیشتر از این تفاوت‌ها در شناخت بهتر از خود به ما کمک می‌کند.

۳- آشنایی با چیزهایی که دوست داریم و چیزهایی که از آن‌ها متنفریم :آشنایی با دیگران به ما کمک می‌کند تا آنچه را که در شریک خود جستجو می‌کنیم روشن‌تر بفهمیم، بفهمیم با چه کسانی راحت‌تر هستیم و چه کسانی ما را ناراحت می‌کنند.

۴- یادگیری مهارت‌های ارتباطی :آشنایی، فرصت زیادی برای تمرین ارتباط با افراد دیگر در اختیار ما می‌گذارد. ما باید در دنیای آشنایی تصمیم‌گیری درباره آنچه می‌گوییم و آنچه عمل می‌کنیم را تجربه کنیم.

روند و چگونگی مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج نوعی روان‌درمانی است که به آمادگی زوجین برای ازدواج کمک می‌کند. این نوع مشاوره به شما و شریک زندگی‌تان این امکان را می‌دهد که رابطه سالم و مستحکمی با یکدیگر برقرار کنید، تا بدین ترتیب شانس بهتری برای یک ازدواج پایدار و رضایت‌بخش داشته باشید. مشاوره به شما کمک می کند تا ضعف‌های خود را که موجب بروز مشکلات در طی ازدواج خواهند شد، شناسایی کنید.

هر کسی دارای یک شخصیت است و حساسیت های خاصی دارد که وقتی صحبت می کند یا کاری را انجام می دهد در حال نشان دادن آن هاست. شخصیت از دوران کودکی تا بزرگسالی هر کسی در حال شکل گیری است. بنابراین باید بدانید که واکنش هرکسی نسبت به چیز هایی که بر روی آنها حساس است غیر قابل کنترل می باشد.

از جمله مهمترین حساسیت های افراد :

  • حساسیت به خشم
  • حساسیت به احترام
  • حساسیت به نا امیدی
  • حساسیت به ارزش ها
  • حساسیت به بیکاری
  • حساسیت به خانواده

این حساسیت ها باعث می شوند تا خاطرات گذشته در فرد زنده شوند که ممکن است موجب واکنش احساسی منفی در فرد گردد. شما مسئول این حساسیت منفی نیستید ولی مطمئنا خاطرات بد سرکوب شده و احساسات همسرتان را باز می گردانید و آن ها را برایش زنده می کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار