4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز خوب مشاوره قبل از ازدواج در مشهد

5/5

مرکز خوب مشاوره قبل از ازدواج در مشهد

ازدواج یکی از مهمترین انتخاب های شخص در زندگی به شمار می آید. برای انتخاب بهتر نیاز به شناخت و آگاهی بیشتر از همسر و حتی خودمان داریم. بهتر است برای دریافت نتیجه ی بهتر، در چند جلسه ی مشاوره نزد روانشناس  مجرب به این شناخت برسیم. البته افراد با دید باز و ذهن آزاد می توانند این شناخت را خودشان نیز به دست آورند اما اکثرا افراد به یک شناخت سطحی می رسند و آن را کافی می دانند.

بهترین راه برای رسیدن به بینش عمیق و شناخت کافی، از طریق جلسات مشاوره ی پیش از ازدواج در مراکز معتبر قابل انجام است. بی شک برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره زیر نظر دکتر روانشناس باید صورت بگیرد.

گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مشاوره ازدواج را نادیده می انگارند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیم های زندگی هر آدمی محسوب میشود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

مشاوره ازدواج : هرآنچه که باید راجع به جلسات مشاوره ازدواج بدانید

روان شناس ازدواج و مشاور خانواده

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که توجه داشته باشیم انسان‌ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاوره نیاز دارید.در مشاوره پیش از ازدواج، مشاور جلساتی به‌ صورت انفرادی و زوجی ، مشاوره می‌دهد. گاهی اوقات بعضی از مشاوران آزمون‌های معتبری را به صورت کتبی از طرفین می‌گیرند که احتمال موفقیت‌آمیز بودن ازدواج را بررسی می‌کند.

متخصص در مشاوره پیش از ازدواج توانایی سنجش و شناخت تفاوت‌های زیر‌ بنای شخصیت را دارد و نظر زوجین را نسبت به این تفاوت‌ها جلب می‌کند. موارد دیگری که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود آرزوها، تمایلات، توقعات، خط قرمزها و رمز و رازهای طرفین است. مشاوره قبل از ازدواج به طور کلی مشاوره برای انتخاب مورد مناسب برای یک عمر زندگی است.

در مشاوره قبل از ازدواج، مشاور هیچ وقت به طرفین نمی‌گوید که این کار را بکنید یا نکنید بلکه وظیفه مشاور آگاه کردن است. او می‌گوید که نتیجه چنین ازدواجی چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنید. مشاور تلاش می‌کند دیدگاه‌ها و اهداف زوجین را در زندگی مورد بررسی قرار داده و طرف مقابل را با این دیدگاه‌ها و اهداف آشنا کند.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

  • حل اختلافات: شما یاد می گیرید که چگونه یک درگیری را به صورت سالم حل کنید . مشاوره پیش از ازدواج، شما را به مهارت های ارتباطی مجهز می کند که به شما کمک می کند نه تنها به همسرتان گوش دهید بلکه آن چه همسرتان می گوید را پردازش کنید.
  • داشتن ارتباط موثر: در مشاوره پیش از ازدواج، شما یاد می گیرید که چگونه ارتباط موثرتری برقرار کنید. هنگامی که نیازهای خود را به وضوح و آشکار بدون ابراز نارضایتی و عصبانیت بیان می کنید، ازدواج شما رونق خواهد گرفت.

  • یادگیری انتقاد سازنده: شما بیاموزید که چگونه انتقاد کنید، بدون اینکه اهانت آمیز باشد. لازم است هر دو نفر شما در مشاوره پیش از ازدواج، بدون ترس از آسیب رساندن به دیگری بتوانند در مورد مسائل خود صحبت کنید.

  • شناخت بیشتر: مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا شما درک عمیق تری از این که نامزدتان چه کسی است و چه نیازهایی دارد، درک کنید. و از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید. همچنین در مشاوره پیش از ازدواج شما در مورد خود و نیازهای خودتان بیشتر خواهید دانست.

  • کسب مهارت های رابطه: می توان مهارت های روابط مورد نیاز برای حفظ یک ازدواج کامل را یاد گرفت. یک مشاور پیش از ازدواج می تواند ضمن نظارت بر پیشرفت شما، میانجیگری درگیری و بازخورد عینی، این مهارت را به شما یاد دهد.

زوج درمانی

 

 

 

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار