4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس زوج درمانگر خانم در مشهد

5/5

آدرس زوج درمانگر خانم در مشهد

مشاوره ازدواج، قبل از اینکه شخصی برای زندگی مشترک انتخاب شود می تواند ضرایب خطا را بکاهد و به فرد در انتخاب همسر مناسب کمک کند.برای تعیین وقت و شماوره با ما تماس بگیرید.

زمانی که زن و مردی باهم ازدواج می کنند در طول زندگی تحت تاثیر مشکلاتی قرار می گیرند. ادامه ی زندگی مشترک زوجین و کیفیت آن وابسته به چگونگی حل این مشکلات است. در صورتی که زوجین احساساتشان نسبت به یکدیگر زیاد باشد و همچنین چگونگی حل مشکلات را بدانند به بهترین نحو می توانند مشکل را برطرف کنند و به زندگی خودشان آرامش و ثبات و اعتماد را ببخشند.

اگر از چگونگی حل مشکلات خود آگاهی نداشتید بهتر است به یک زوج درمانگر خوب مراجعه کنید و از تجربیات و مشاره های وی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا با ویژگی های زوج درمانگر خوب و بهترین مرکز زوج درمانگری آشنا شویم.

بسیاری از خانواده ها بر این باورند که زمانی که شدت آسیب و مشکل خیلی زیاد شدن به زوج درمانگر مراجعه کنند. اما این باور بسیار غلط است. به عنوان مثال شما ماشین خود را هر چند وقت یکبار برای چکاب و لوگیری از خرابی به تعمیرگاه می برید. زندگی مشترک نیز همانند ماشین نیاز به مراقبت دارد و باید ارزش بسیار بالایی برای آن قائل باشید.

به یاد داشته باشید برای حل مشکلات نباید آن را به تاخیر بندازید که دیگر نشود کاری برای آن انجام داد.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی نوعی درمان روانی و مداخله روانشناسی است که در آن زوجین با یک زوج درمانگر بسیار با تجربه کار می کنند. زوج درمانی به زوجین کمک می کند تا از روابطه خود اطلاع و آگاهی لازم و کافی را داشته باشند و همراه با حل شدن مشکلات وموارد ناسازگاری، زندگی برایشان لذت بخش شود.

در طی زوج درمانی، زوج درمانگر از تکنیک های مختلفی برای هر زوج طبق شرایط آنها استفاد می کند و روند درمان را پیش می گیرد.

ممکن است زوج درمانگر برای گرفتن نتیجه بهتر به شما و همسرتان تکالیفی را بدهد که در خانه انجام دهید در این حالت می توانید مهارت هایی را که زوج درمانگر به شما می آموزد  را در طول روز به کار ببرید.

هدف اصلی از زوج درمانی

هدف درمان و مراجعه به زوج درمان عبارت است از:

  • برقراری ارتباط موثر  بین زوجین
  • کاهش و بر طرف کردن مشکلات و اختلافات ما بین زوجین
  • ارائه راه های حل مشکلات
  • گرفتن تصمیمی درست برای طرفین
  • برسی مشکلاتی که هر فرد قبل از ازدواجش در زندگی داشته است.

زوج درمانگر خوب در مشهد

فواید زوج درمانی

مراجعه به زوج درمانگر و استفاده از راهکار های آن به طور قطعی می تواند خیلی از مشکلات را حل کند و زندگی هایی که رو به نابودی است را بهبود ببخشد و به سعادت برساند.

بسیاری از اختلافاتی که امروزه برای زوجین پیش می آید ناشی از اختلافات فرهنگی است و این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در روابط می کند. زوجین بهتر است در مواجه با این مشکلات به مشاور مراجعه کنند تا بتوانند در رابطه ی احساسی و تربیت فرزندان خود موفق باشند.

چند مورد از مشکلاتی که توسط زوج درمانگر ریشه یابی می شود

  • مشکل مربوط به والدین زوجین
  • مشکل مربوط به ازدواج قبلی
  • مشکل در رابطه جنسی
  • مشکل در کنترل خشم
  • دلایل طلاق و جدایی
  • دلایل خیانت و نحوه برخورد با آن
  • مشکل در مورد مسائل بهداشتی
  • ریشه یابی درگیر های مکرر
  • احیا کردن ارتباط
  • یاد گیری چگونه بدون درگیری با مشکلات برخورد کنند
  • گاهی برخی روابط به یک حمایت گر خارجی نیاز دارد نا ما بین آن ها داوری کند که بهترین گزینه برای این موضوع یک مشاور خبره است.
  • از به وجود آمدن نارضایتی ها و ناراحتی ها جلوگیری می کند.

کلینیک تخصصی زوج  درمانی در مشهد

نقش یک مشاور قبل از ازدواج خوب با رویکرد همه جانبه نگری در انتخاب همسر مناسب با کمترین ضریب خطا

توصیه به مشاوره قبل از ازدواج از آن جا جدی شده که رسانه ها در سال های گذشته آمار نگران کننده ای را در خصوص طلاق زوجین به خصوص در سال های اولیه زندگی مشترک منتشر کرده اند و در واقع مشاوره پیش از ازدواج به یک فرآیند تخصصی برای انتخاب همسر شایسته و ازدواج رضایت بخش پایدار تبدیل شده که در همه جای دنیا مرسوم است.

این مدل ویژه و منحصر به فرد مشاوره پیش از ازدواج با رویکرد همه جانبه نگری فقط مختص افرادی که در ایران ازدواج می کنند نیست بلکه دیده شده که افرادی که ایرانی هستند این فرهنگ خود را با مهاجرت به کشورهای دیگر می برند و لذا تاکید روی حوزه خانواده حتی در مشاوره های پیش از ازدواج از راه دور و ایرانیان خارج از کشور هم ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مشاور قبل از ازدواج هر فرد را جداگانه در جلسات فردی و طی مصاحبه های حرفه ای روانپزشکی و روانشناختی ارزیابی می کند و در صورت لزوم انجام تست های تکمیلی پیش از ازدواج تخصصی در جهت تایید تشخیص اختلالات روانپزشکی و آسیب پذیری های روانشناختی را توصیه می کند.

مشاور پیش از ازدواج هیچ گاه اطلاعات خصوصی افراد را در اختیار طرف مقابل قرار نمی دهد بلکه در جلسات مشترک آن ها را متوجه تفاوت های زیربنایی و تناقض ها می کند. مشاور هرگز فقط بدنبال پیداکردن تفاوت ها نیست تا افراد را از ازدواج با یکدیگر منع کند.

ما بهترین ها را برای شما در نظر گرفته ایم با ما همراه باشید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار