4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک مجهز زوج درمانی در مشهد

5/5

کلینیک مجهز زوج درمانی در مشهد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج برای داشتن یک زندگی خانوادگی سالم و پرانرژی و ساختن یک رابطه متعهدانه بسیار مهم است.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره ازدواج ، همچنین به نام زوج درمانی ، نوعی روان درمانی است. مشاوره ازدواج به زوج های متعارض، همه انواع کمک را می کند تا درگیری ها را حل و فصل و روابط خود را بهبود ببخشند.

شما از طریق مشاوره ازدواج، تصمیمات متفکرانه ای درمورد بازسازی و تقویت روابط خود و یا حتی روشهای مناسبتر و آگاهانه تری را برای جدایی و طلاق بگیرید.

مشاوره ازدواج اغلب توسط روانشناسان و مشاوران مجاز شناخته شده به عنوان متخصصین خانواده و زوج درمانگر ارائه می شود.

این درمانگران  فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد به بالا هستند که حتما باید مجوز انجام این کار را داشته باشند و همچنین دوره ها تخصصی مربوط را گذرانده و در این زمینه آموزش مهارت کسب کرده باشند.

مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است و به طور معمول شامل هر دو فرد است. گاهی اوقات یک شریک تصمیم می گیرد خودش درمان را شروع کند و یا گاهی اوقات شریک دیگر همکاری نمی کند. به هر حال ادامه وضعیت و درمان بسنگی به نظر متخصص مربوطه دارد.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

زمان مناسب برای زوج درمانی چه زمانی است؟

متاسفانه زوجین معمولاً زمانی به زوج درمانگر مراجعه می کنند که رابطه آنها دچار مشکلات زیادی شده است. از آنجا که چشم پوشی کردن از مشکلات در رابطه زناشویی از سمت هر یک از زوجین می تواند موجب شدت گرفتن هرچه بیشتر خشم ایجاد شده در دوطرف باشد و این شدت گرفتن خود می تواند زندگی زناشویی را به مرض جدایی و در نهایت طلاق برساند ، به همین جهت ضروری است که زوجین هرچه سریع تر در جهت رفع مشکلات موجود در رابطه زناشویی برآیند.

تحقیقات نشان می‌دهند که مشکلات زوجین به طور میانگین، ۶ سال قبل از مراجعه به مشاور آغاز شده اند. البته این گفته به این معنا نیست که زوج درمانی نمی تواند مشکلات پایدار رابطه را حل کند اما وقتی زوجین با مشکلات چندین ساله مراجعه می کنند حل مشکلات آنها نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتر و همچنین تعهد درمانی بالاتری از هر دو طرف می باشد.

از این رو بهترین زمان برای مراجعه به مشاوره زوج درمانی در آغاز شروع اختلافات زناشویی می باشد. چرا که با گذشت زمان و شدت گرفتن هرچه بیشتر این اختلافات، حل مشکلات و بهبود رابطه بسیار دشوار خواهد شد. بهترین راه برای حل اختلافات در زمان مناسب مراجعه به مرکز مشاوره زوج درمانی می باشد. کلینیک آرامش ماندگار مشهد با در اختیار داشتن زوج درمانگر با تجربه و متخصص می تواند زوجین را در جهت بهبود روابط راهنمایی کند.

زوج درمانگر خوب در مشهد

لزوم آشنایی با مراحل زوج درمانی

در ابتدای مراجعه زوجین به مرکز مشاوره زوج درمانی، زوج درمانگر معمولا یک فرآیند ارزیابی وسیع را در طی ملاقات اولیه ترتیب می‌دهد.
این فرآیند ارزیابی زوج‌ها معمولا شامل جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مورد مشکل مطرح شده و سپس ارزیابی مشاغل، سطح تحصیلات، اشتغال، اطلاعات رشدی دوران کودکی، تاریخچه والدینی، سابقه سوء مصرف مواد، عقاید مذهبی، سوابق رابطه‌ای زوجین و موارد پزشکی و قانونی و روانشناسی آنها از ابتدا تا به حالا، در قالب یک مصاحبه میباشد.

در مرحله بعد، مشاور زوج درمانی می تواند بهترین دوره‌ برنامه‌ریزی درمان را طراحی کند.
ممکن است در صورت نیاز از پرسشنامه ها و تست های زوج درمانی و شخصیتی، در ابتدا یا در طول فرآیند درمان استفاده شود.

لازم است زوجین از این روند اطلاع داشته باشند تا در طی انجام بررسی های اولیه و مراحل ابتدایی با صبوری برخورد کنند که درمانگر بتواند به شناسایی مشکلات موجود بین زوجین بپردازد و موضوعات اصلی را تعیین کند و با توجه به محدودیت های موجود زمانی و مالی، اهداف درمانی را مشخص کند و برنامه ریزی مناسبی برای این کار داشته باشد.

کلینیک خوب زوج درمانی در مشهد

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره ازدواج به منظور کمک زوجین برای پیشبرد رابطه قبل از ازدواج ارائه می شود. در این روش درمانی سوالات روانشناسی مهمی مطرح می گردد. پاسخ زوجین به این سوالات و درک نحوه نگرش یکدیگر به مسائل باعث می شود تا آن ها بتوانند در آینده نه تنها از بروز مشکلات خود جلوگیری کنند، بلکه بتوانند مشکلات خود را به بهترین شکل ممکن رفع کنند.

صحبت های قبل از ازدواج و سوالات روانشناسی که توسط درمانگر مطرح می شود پیرامون مسائل زیر خواهد بود:

  • میزان صمیمیت، محبت و رابطه جنسی
  • مهارت های ارتباطی
  • امور مالی و مدیریت منابع
  • انتظارت، باورها و ارزش های زوجین
  • نقش کودکان
  • نحوه تصمیم گیری ها و حل اختلاف
  • نحوه برخورد با خشم و عصببایت
  • نحوه بروز و کنترل احساسات
  • چگونگی تقسیم نقش ها و وظایف در آینده

ما یکی از بهترین مراکز زوج درمانی( قبل از ازدواج،قبل از طلاق و…) در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار