4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

زوج درمانگر خوب در مشهد

5/5

آدرس زوج درمانگر خوب در مشهد

فرایند زوج درمانی شامل زن و شوهر، و یک فرد آموزش دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص احساسات و افکارشان بحث می کنند.هدف در زوج درمانی کمک به زنان و مردان است تا همدیگر را بهتر درک کنند و اگر تصمیم دارند و یا می خواهند که تغییر کنند، به آنها کمک شود تا به خواسته و هدفشان برسند.

زوج درمانی روشی برای حل مشکلات و تضادهایی است که یک زوج به تنهایی نمی توانند به طور مؤثر آن را مدیریت کرده و از پس رفع آن برآیند.

فرایند زوج درمانی شامل زن و شوهر، و یک فرد آموزش دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص احساسات و افکارشان بحث می کنند.هدف در زوج درمانی کمک به زنان و مردان است تا همدیگر را بهتر درک کنند و اگر تصمیم دارند و یا می خواهند که تغییر کنند، به آنها کمک شود تا به خواسته و هدفشان برسند.

ما آدرس زوج درمانگر خوب را به شما میدهیم تا در فرایند جلسات زوج درمانی بتوانید با استفاده از راهنمایی های تخصصی و علمی یک زوج درمانگر خوب، به «آرامش و سلامت ارتباطی» برسید و از این پس در حل تعارضات و مشکلات پیش آیند در زندگی زناشویی خود توامند گردید.

مرکز تخصصی مشاوره و روانشناسی خانواده

همه ما زندگی را از درون یک خانواده شروع می کنیم چه این خانواده از اعضای خانواده با پیوند خونی باشد یا نه پدر و مادر ناتنی باشد و یا نه پدر و مادری کودکی را به فرزندی پذیرفته باشند.

زمانی که ما متولد میشویم خانواده بدست می آوریم و این خانواده ای که در آن متولد شده ایم هر جنبه از زندگی ما را از لحظات آغازین تا پایان زندگی، تحت تاثیر قرار می دهد.

خانواده آنچه که هستیم و آنچه که خواهیم بود را هم در جهت خوب و هم در جهت بد تحت تاثیر قرار می دهد. ما لغات خود، عاداتمان، خروجی هایمان و آیین مذهبی و اینکه چگونه دنیا را ببینیم و بینش خود نسبت به جهان را از خانواده می آموزیم.

ما همچنین یاد می گیریم چگونه عشق بورزیم و چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم و اینها را از روابط اولیه در خانواده کسب می کنیم. اگر در خانواده ای سالم با ارتباطات سالم به دنیا آمده باشیم، احتمالا یاد خواهیم گرفت که چگونه ارتباطات سالم را حفظ کنیم.

مشاوره و روانشناسی خانواده با در نظر گرفتن ابعاد ارتباطی، عاطفی، شخصیتی، علایق و سلایق هر فرد، مشکلات فردی یا جمعی خانواده، تعارضات زن و شوهر یا تعارضات والد-فرزندی و…، همواره سعی در بازسازی و اصلاح این مسایل داشته و در فرایند جلسات جمعی خانواده و نیز جلسات مشاوره فردی، اعضا را به سمت « سلامت روان و آرامش» سوق میدهد.

آموزش و آگاهی بخشی همواره بخش مهمی از جلسات خانواده درمانی میباشد و در این بین افرادی که دارای مسایل و مشکلات روحی روانی باشند تحت جلسات فردی و رواندرمانی قرار میگیرند.

برخی معضلات خانواده ها در جامعه امروزی:

 بحرانهای‌ اجتماعی‌ و روانی‌ در جهان‌ معاصر موجبات‌ تضعیف‌ و تزلزل‌ و در نهایت‌ سقوط‌ برخی خانواده‌ها گردیده‌ است. بحران‌هائی‌ که‌ امروز همانند یک‌ واقعیت‌ تلخ‌ است.

همچون‌ استرسهای‌ رو به‌ تزاید در زمینه‌های‌ تحصیلی‌ و شغلی‌ ناشی‌ از زندگی‌ ماشینی‌ و پیشرفت‌ تکنولوژی، تغییر بنیادین‌ در الگوهای‌ تولید، تغییرات‌ در شیوه‌های‌ زندگی‌ افراد، تورم‌ و بحرانهای‌ شدید اقتصادی، تبعیض های‌ اجتماعی، تورم‌ جمعیت، مهاجرت های‌ بی‌رویه، ازدواج‌ و شهرنشینی، کاهش‌ ارزشهای‌ مذهبی‌ و اخلاقی، آزادیهای‌ جنسی‌ از این قبیل اند.

همچنین گسترش‌ اعتیاد در جهان‌ امروز، نهاد مقدس‌ خانواده‌ را دستخوش‌ شعله‌های‌ وحشیانه‌ خود گردانیده‌ و خانواده‌ را به‌ ویژه‌ در جوامع‌ غربی، تضعیف‌ کرده‌ و ساختارهای‌ تازه‌ای‌ را به‌ وجود آورده‌ است.

این‌ فرایند، کودکان‌ و بزرگسالان‌ را در معرض‌ مشکلات‌ جسمانی‌ و اختلالات‌ روانی‌ قرار داده‌ است. خانواده‌ که‌ نابسامانی های‌ انسان‌ را متحمل‌ می‌گردد، قادر است‌ نقش‌ عظیمی‌ در سلامت‌ جامعه‌ ایفا کند و شخصیت‌ انسان‌ را شکل‌ دهد.

خانواده‌ که‌ سنگ‌ زیرین‌ بنای‌ جامعه ماست، امروز بیش‌ از همیشه‌ در معرض‌ فشار و بحران‌ قرار دارد.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار