4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

بهترین مرکز زوج درمانی در مشهد

5/5

بهترین مرکز زوج درمانی در مشهد

 مشاوره شناخت قبل از ازدواج  و بعد از ازدواج شما را با نقاط ضعف و قوت شخصیت تان آشنا می کند و نه تنها در طول ازدواج، بلکه برای سایر موقعیت های زندگی هم به شما سود می رساند.

زوج درمانی نوعی از روان درمانی است که درآن درمانگری که دارای تجربه بالینی است به همسرانی که دچار تنش و مشکلاتی در زندگی خود می شوند با ارائه راهکار و مداخلات درمانی کمک می کند که بینش بهتر و درست تری نسبت به زندگی مشترک داشته باشند.

در زوج درمانی مشکلاتی که در رابطه بین زوجین وجود دارد جدای از مشکلات روانشناختی فردی هریک است به این معنا که ممکن است هر یک از زوجین به تنهایی مشکل روانشناسی خاصی نداشته باشند اما درروابط با یکدیگر با مشکل مواجه شوند.

درمانگر تلاش می کند که باکمک اطلاعاتی که اززوجین می گیرد مشکلات را شناسایی کرده و به برطرف کردن آن ها بپردازد.

زوج درمانی از بروز مشکلات شدید و جدی تر جلو گیری می کند، اما باید توجه شود که اگر درمانگر مناسب انتخاب نشود ممکن است حتی مشکل حاد تر هم شود. برخی زوج درمان گرهای خوب و حرفه ای در مشهد  از تست عاشقی اشتنبرگ برای دست یابی به میزان علاقه دو نفر استفاده می کنند.

این آزمون از سه عنصر تشکیل می شود صمیمت، هوس و تعهد. البته این تست به صورت آنلاین و رایگان هم پیاده سازی شده است که با کلیک روی تست عاشقی می توانید آن را انجام دهید.

کلینیک تخصصی زوج درمانی در مشهد

مراحل زوج درمانی

  • یافتن مشکل اصلی و تمرکز بر حل کردن آن
  • مشارکت درمانگر در بهبود روابط  با یکدیگر نه بطور فردی
  • ارائه راه کار های درمانی بر اساس مشکل اساسی زوجین وشروع کردن به ایجاد تغییراتی از ابتدای درمان
  • هدف گذاری و ایجاد انگیزه برای درمان

چه موقع به زوج درمانی نیاز داریم؟

مشکل بی اعتمادی

بی اعتمادی یکی از بیشترین مشکلاتی است که زوجین در روابط خود با آن مواجه می شوند که دلیل آن ممکن است دروغ گفتن بر اثر عوامل مختلف مثل مسائل مالی باشد یا اینکه یکی از طرفین خیانت کرده باشد و طرف مقابل را نسبت به خود بی اعتماد کرده باشد. برای بازیابی اعتماد از دست رفته نیاز است که مشاور خانواده بتواند آسیب پذیری هر یک از افراد را شناسایی کرده و به کمک آن راهکار مناسب ارائه دهد.

عدم درک متقابل

گاهی بحث های زیادی بین افراد وجود دارد که زمانی که در جلسات زوج درمانی ریشه یابی می شوند یک درمانگر خوب به این نتیجه میرسد که این بحث ها اصلا مشکل اصلی نیست، بلکه مشکل اصلی که باعث بروز این بحث ها و جدال می شود عدم درک متقابل است.

زوج درمانگر خوب در مشهد

 فواید زوج درمانی

به طور قطعی راهکار هایی که یک زوج درمانگر به زوجین می دهد میتواند زندگی آن هارا از نابودی به خوشبختی و سعادت بکشاند، امروزه به علت تفاوت های فرهنگی مشکلات زناشویی بسیار زیاد و حل کردن آن ها سخت شده است کمک گرفتن از زوج درمانی علاوه بر تقویت روابط عاطفی شما در تربیت فرزندانتان هم کمک بسزایی می کند.

اکنون به چند مورد از مشکلاتی که عموما توسط زوج درمانگرهای حرفه ای  ریشه یابی می شوند وحل می شوند  اشاره می کنیم اما این نکته را درهمواره در نظر داشته باشید که هدف کلی همه روانشناسان تقویت دیدگاه عاطفی افراد می باشد:

  • دلایل طلاق و جدایی
  • دلایل خیانت و نحوه برخورد با آن
  • مشکل در کنترل خشم
  • مشکل در رابطه‌ی جنسی
  • مشکل مربوط به والدین زوجین
  • مشکل مربوط به ازدواج قبلی
  • مشکل مربوط به مسائل بهداشتی
  • ریشه یابی درگیری های مکرر
  • احیا کردن ارتباط
  • از به وجود آمدن نارضایتی جلو گیری می کند

مرکز زوج درمانی در مشهد

چرا باید به مشاور مراجعه کنیم؟

در گذشته که ازدواج سنتی در کشور ما رواج بیشتری داشت، نظر خانواده ها نسبت به نظر زن و مرد، اولویت داشت. در واقع مشاور خانواده، فردی ناشناخته محسوب می شد. البته این موضوع به این معنا نیست که همه ازدواج های سنتی اشتباه بوده است اما یک مشاوره مناسب می تواند از آسیب های احتمالی آینده جلوگیری کند. در روانشناسی قبل از ازدواج به ازدواج کردن یا ازدواج نکردن توصیه نمی کنند.

مشاور که فردی با تحصیلات در زمینه روانشناسی یا علوم تربیتی است، زن و مرد و خانواده هایشان را از آسیب ها و وقایع احتمالی که در آینده رخ خواهد داد آگاه می کند. به بیان بهتر، به زن و مرد نشان می دهد که چه آینده ای در انتظارشان است و به آن ها اجازه می دهد که انتخاب کنند.

با گسترش فناوری مشاوره ممکن است از حالت قدیمی خود خارج شده باشد. مشاوره های تلفنی و آنلاین، اگر چه جایگزین مناسبی برای مشاوره حضوری نیست اما می تواند در شرایط ضروری تاثیر گذار باشد.

با ما بهترین تجربه ی مشاوره را داشته باشید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار