4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خوب زوج درمانی در مشهد

5/5

کلینیک خوب زوج درمانی در مشهد

برای حل مشکلات زناشویی تان بهتر است به زوج درمانی روی بیاورید و اجازه ندهید در روابط با همسرتان اختلافات شدیدتر و غیرقابل تحمل تری بروز دهد.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

زوج درمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که در آن یک درمانگر با تجربه های بالینی که اغلب مجوز ازدواج و خانواده درمانی نیز دارد به زوجینی که در یک رابطه عاشقانه درگیر هستند ، با حل تعارضات و بهبود روابط به آن ها کمک می کند.

اگرچه ممکن است عمل زوج درمانی بسته به گرایشات نظری هر فرد متفاوت باشد اما اصولاً تمامی درگیری زوجین این گونه می باشد:

  1. تمرکز روی یک مشکل خاص ( مثلا مشکلات جنسی ، اعتیاد به اینترنت ، شکاک بودن و یا حسادت)
  2. مشارکت درمانگر در روند درمان رابطه ی دو نفره به جای درمان جداگانه ی هر فرد
  3. مداخلات درمانی مبنی بر راه حل و محور تغییر از همان ابتدای درمان
  4. تعیین اهداف واضح و مشخص برای درمان

زوج درمانی معمولا با مصاحبه آغاز می شود . مصاحبه ای که شامل برخی سوالات استاندارد در مورد نحوه شروع رابطه ، همچنین کاوش در خانواده و فرهنگ هردو خانواده می شود . در صورت لزوم گاهی درمانگر جلسات اولیه را برای مداخله در بحران استفاده می کند . در طی مراحل درمانی ، درمانگر به زوجین کمک می کند تا از پویایی رابطه ای به برطرف کردن مشکل دو طرف استفاده کنند تا شیوه درک و روابط خود را تغییر دهند.

یکی دیگر از جنبه های مهم زوج درمانی شامل تغییر رفتار و روش های تعامل با یکدیگر می باشد .بیشتر زوجین می توانند ازاین مراحل درمان گذر کنند و الگوهای رابطه ای ، افزایش بیان عاطفی و مهارت های لازم در برقراری ارتباط را به طور موثر استفاده کنند.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

(برخی از علائمی که نشان می دهد زوج درمانی لازم است)

۱. شریک زندگی شما شنونده خوبی نیست :

اگر احساس می کنید شریک زندگی شما به آنچه که می گویید گوش نمی دهد ، نشانه واضحی است که زمان زوج درمانی فرارسیده است . بسیاری از مشکلات ناشی از نحوه برقراری ارتباط است.

۲. دائما بر سر موضوعی یکسان درگیری دارید :

گفتگو با یک درمانگر می تواند این موضوع را مهار کند و با تغییر الگوهای قبل مشکل را حل کند . در شرایطی که زوجین استدلال تکراری برای هر بحث دارند عاقلانه است که بلافاصله جلسات زوج درمانی را رزرو کنند.

۳. هر اعمالی شریک زندگی را آزار می دهد :

این امر ممکن است چالش برانگیز باشد که در هفته از کسی دلخور نشوید اما اگر متوجه شدید که شریک زندگی تان مدام باعث ازارتان می شود باید به فکر یک درمانگر باشید . نارضایتی پس از ازدواج شایع است چرا که بسیار آهسته خود را نشان خواهد داد.

۴. شریک زندگی به فعالیت شما در رسانه های اجتماعی حسادت می کند :

برخی از زوجین برای فعالیت در رسانه های اجتماعی مشکلی ندارند چرا که هردو درباره ی نقش ، ماهیت و نحوه استفاده از آن آگاهی دارند اما هنگامی که یک طرف نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی را بلد نباشد می تواند منجر به یک نزاع شود . بهتر است برای پیشگیری از این نزاع در مورد مرزهایتان درمشاوره های قبل از ازدواج با شریک زندگی تان بحث کنید زیرا می تواند به حل و فصل موضوع کمک کند.

دفتر خوب زوج درمانی در مشهد

(زوج درمانی متمرکز بر احساسات)

این روش مشاوره ازدواج در ابتدا برای زوج ها طراحی شد ، اما روشی مفید برای مشاوره خانواده ها نیز می باشد . این تکنیک توسط دکتر جانسون ابداع شد و در سراسر جهان در بیمارستان ها،مراکز آمزشی ،مطب های خصوصی و کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه زوج درمانی متمرکز بر احساسات در بسیاری از مواقع مفید است ، اما مخصوصا زمان باید استفاده شود که احتمال افسردگی هم وجود دارد.

به طور معمول در یک رویکرد کوتاه مدت، این تکنیک سه هدف اصلی دارد. این مسئله ، علاوه بر تشویق گسترش و تنظیم مجدد واکنش های عاطفی کلیدی ، برای برقراری یک پیوند نزدیک بین شما و شریک زندگی تان تلاش می کند.

به نظر می رسد زوج درمانی متمرکز بر احساسات ، ۷۰ تا ۷۵ درصد روابط را از یک وضعیت مشکل به حالت بهبودی تبدیل می کند . ۰٪ از زوج ها با استفاده از این نوع درمان در رابطه خود پیشرفت قابل توجهی داشته اند.

مرکز مشکلات زناشویی در مشهد

علت اختلال روابط جنسی چیست؟

مشکلات روانی یا جسمی می‌توانند عامل بروز این اختلال باشند.

  • عوامل جسمی : بسیاری از بیماری‌های جسمی می‌توانند در عملکرد جنسی اختلال ایجاد کنند، نظیر دیابت، بیماری قلبی، بیماری‌های عصبی، اختلالات هورمونی، یائسگی و بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری کلیوی یا نارسایی کبد و همچنین مصرف الکل و مواد مخدر. علاوه بر این، عوارض جانبی داروهای بخصوصی نظیر برخی از داروهای ضد افسردگی، می‌توانند بر میل و عملکرد جنسی فرد تاثیر بگذارند.

 

  • عوامل روانی : اضطراب و استرس کاری، نگرانی درمورد عملکرد جنسی، مشکلات مربوط به روابط زوجین، افسردگی، احساس گناه یا اثرات سواستفاده جنسی در گذشته از جمله علل روانی هستند که بر عملکرد جنسی فرد تاثیر می‌گذارند.

چه کسانی در معرض اختلال جنسی هستند ؟

هم زنان هم مردان تحت تاثیر اختلال جنسی قرار دارند. مشکلات جنسی در بزرگسالان در هر سنی روی می‌دهد. اما معمولا در سالخوردگان شایع‌تر است چرا که سلامتی این افراد بخاطر کهولت سن کاهش می‌یابد.


بیشتر بدانیم : نوروفیدبک چیست ؟

ما یکی از بهترین مراکز مشاوره زوج درمانی و مشکلات زناشویی در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار