4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز خوب تی دی سی اس در مشهد

5/5

مرکز خوب تی دی سی اس در مشهد

ترک مواد مخدر،بهترین مرکز نوروتراپی مشهد،درمان غیر دارویی افسردگی،ترک سیگار،درمان میگرن.بهترین روش ترک مواد مخدر، دستگاه تی دی سی اس، در کلینیک تخصصی آرامش ماندگار

دستگاه تی دی سی اس نیز یکی دیگر از دستگاه های مربوط به علوم اعصاب است که برای درمان بیماری ها و اختلالات عصبی بسیار کاربرد دارد. بازتوانی پس از سکته مغزی ، میگرن ، وزوز گوش ، وسواس ، دردهای مزمن ، اسکیزوفرنی ، اعتیاد ، آلزایمر و بسیاری از بیماری ها و اختلالات عصبی دیگر با دستگاه تی دی سی اس قابل درمان است. حتی برای افراد سالم نیز می توان از دستگاه تی دی سی اس استفاده کرد و موجب بهبود عملکرد مغز شد.

دستگاه تی دی سی اس چیست؟

دستگاه تی دی سی اس (TDCS) از عبارت Transcranial Direct-Current Stimulation گرفته شده و به معنای تحریک مغز توسط جریان مستقیم برق می باشد. این جریان الکتریکی مستقیم بسیار ضعیف و حدود ۱ الی ۳ میلی آمپر بوده که به جداره مغز فرد متصل می شود. پس از آن دستگاه تی دی سی اس با افزایش یا کاهش فعالیت های بخشی از مغز موجب درمان بیماری ها و اختلالات عصبی و یا بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

اینکه فعالیت کدام بخش مغز باید تغییر کند بستگی به نوع بیماری و اختلال دارد. تعداد جلسات درمان توسط دستگاه تی دی سی اس نیز بستگی به نوع بیماری دارد و حداکثر ۲۰ جلسه با فاصله ۲۴ الی ۴۸ ساعته بین جلسات می باشد. فرد هنگام شروع درمان احساس سوزش بسیار ضعیفی در ناحیه ای که دستگاه نصب شده است احساس می کند که سریع از بین می رود.

مرکز تخصصی TDCS در مشهد

 TDCS برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

روش تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای برای درمان بیماری‌های مختلفی موثر است. اگر بخواهیم به صورت جزئی، کاربرد این روش را برای بیماری‌هایی بگوییم که تاثیرگذار بوده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینسون
  • اختلالات حرکتی
  • سکته مغزی
  • آفازی بعد از سکته
  • ام اس
  • صرع
  • اختلالات هوشیاری
  • آلزایمر
  • وزوز گوش
  • افسردگی
  • اسکیزوفرنی
  • اعتیاد

کلینیک خوب تی دی سی اس در مشهد

چه افرادی می توانند از این روش درمانی استفاده کنند؟

این روش درمانی می‌تواند در به دست آوردن توانایی ذهنی افراد مانند حافظه، خود کنترلی و استدلال منطقی، هیجانات و شناخت اجتماعی موثر واقع شود. همچنین در افرادی که دچار افسردگی یا اضطراب هستند، این روش درمانی موثر است. در کسانی که وسواس فکری- عملی دارند یا درگیر اختلالاتی همچون اسکیزوفرنی، استرس پس از سانحه، آلزایمر یا ضعف حافظه هستند، کودکانی که دچار بیش فعالی بوده یا افراد دارای اوتیسم، این روش درمانی پاسخ مثبت داده است. در صورتی که فرد دچار مشکلات زبانی، رفتاری، هیجانی یا حرکتی باشد، با در نظر گرفتن سایر فاکتورها، این روش درمانی روی او انجام می‌شود.

اثرات تی دی سی اس  چه مدت دوام دارند؟

اثرات فوری TDCS معمولاً بین ۵ تا ۹۰ دقیقه بعد از اولین جلسه درمان ظاهر می شوند. فی المثل فردی که افسرده است تنها با یک جلسه درمان و تا ساعتی بعد از آن احساس خوبی گزارش می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که تحریک مکرر، برای نمونه هرروز در طول یک هفته، می تواند این اثرات را ماندگارتر و طولانی تر کند. ضمن اینکه مطالعات در زمینه افسردگی و  TDCSنشان می دهند اثرات مثبت TDCS اثراتی به مدت بیش از یکسال برجا می گذارند و به ویژه در زمینه بیماری هایی مثل افسردگی و میگرن، اضطراب و همچنین کارکردهای شناختی مثل بهبود حافظه موثر واقع می شوند.

کلینیک تی دی سی اس در مشهد

فواید و موارد کاربردی دستگاه TDCS در انواع بیماری ها 

این دستگاه در درمان افسردگی بسیار نتیجه ی مثبتی را داشته است می توان گفت معادل یک دوره ی شش هفته ای مصرف قرص فلوکستین نیز می باشد
از دیگر موارد کاربردی که بسیار تاثیر مثبتی داشته است میگرن ، درد ناشی از صدمات تروماتیک نخاع و یا افرادی که دچار سکته ی مغزی شده اند ، آفازی و پارکینسون می باشد
توجه داشته باشید طبق گزارش بهترین کلینیک تی دی سی اس امروزه در زمینه ی مواد ، الکل ، سیگار و غذا نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است و شاهد نتایج قابل قبولی بوده ایم

در زمینه ی پرخوری عصبی نیز باعث کاهش اشتهای کاذب می شود

موضوعات دیگری که دستگاه بر آن تاثیر مثبت می گزارد وزوز گوش و آلزایمر است که با موفقیت روبه رو شده است . وزوز گوش از آن مواردی است که فرد را دچار تنش می کند خوش بختانه طی جلسات تی دی سی اس موفقیت های زیادی کسب شده است.

ما یکی از بهترین ها در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار