4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

مرکز خوب مشاوره کودک در مشهد

5/5

مرکز خوب مشاوره کودک در مشهد

اگر نگران این هستید که کودکتان را درست و اصولی تربیت کنید ما شما را دعوت می کنیم به مرکز مشاوره روانشناسی کودک تا با کمک ما کودکانی شاد و سالم تربیت کنید.

مشاوره کودک چیست ؟و چه کاری انجام می دهد؟

کودکی دورانی است که نقشی تعیین کننده در زندگی فرد و آینده او بر جای می‌گذارد. برای اینکه کودک بتواند مراحل رشدی را با موفقیت و شادی سپری کند لازم است از برنامه و تربیت هدفمندی برخوردار باشد. در واقع شخصیت فرد مانند بنایی ست که پایه‌های آن در کودکی شکل می‌گیرد به همین دلیل روانشناسی کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. روانشناسی کودک، این امکان را برای والدین فراهم می‌کند تا نیازهای کودک خود را بشناسند، متناسب با سطح توانایی‌های شناختی کودک با او تعامل داشته باشند و به طور کلی بهترین شیوه فرزند پروری را به کار گیرند.

به منظور تربیت بهتر کودک و کمک به رشد و بالندگی او در آینده راهنمایی‌های مشاوره روانشناسی کودک بسیار راهگشا و حیاتی است.برای دریافت مطالبی بیشتر در مورد مشاوره کودک کلیک کنید.

مشاور روانشناس کودک در مشهد

مرکز تخصصی مشاوره کودک در مشهد

 دلبستگی در کودکان به چه معناست؟

دلبستگی در کودکان، به معنای پیوند عاطفی عمیقی است که کودک خردسال با فردی که از او مراقبت می‌کند، برقرار می‌کند. نیاز به دلبستگی، یک نیاز نخستین است که از هیچ نیاز دیگری مشتق نشده و از نیازهای اساسی برای تحول شخصیت می‌باشد. همچنین براساس سبک دلبستگی کودکان، نحوه ارتباط با دیگران در بزرگسالی نیز مشخص می‌شود.

دلبستگی در کودکان در واقع پیوند عاطفی عمیقی است که با مراقب اولیه خود برقرار می‌کنند. در این راستا ارتباط نوزاد با مادر یا مراقب اولیه، بستری را فراهم می‌کند که نحوه تعامل نوزاد با جهان پیرامونش را مشخص می‌کند. اگر این رابطه درست شکل بگیرد، کودک می‌تواند به دنیا اعتماد می‌کند و فکر می‌کند که دنیا جای خوبی است. اما اگر این ارتباط با مراقب به صورت نادرست شکل بگیرد، دید کودک نسبت به دنیا همراه با بدبینی می‌شود و جهان را محلی ناامن می‌پندارد. همچنین دلبستگی ناایمن، اثر مخرب بر روابط کودک با دیگران در سال‌های آینده بر جای می‌گذارد و او را مستعد ابتلا به انواع اختلالات روانی می‌کند.

مشاوره کودک می تواند در تمامی زمینه های مربوط به کودکان، به والدین کمک کند. والدینی که در چگونگی تربیت فرزند خود مشکل دارند، والدینی که کودک وابسته دارند و یا والدینی که کودکی مبتلا به اختلال بالینی دارند، همه و همه می توانند در جهت افزایش سلامت روان کودک خود از مشاوره کودک کمک بگیرند.

مرکز مشاوره کودکان در مشهد

افسردگی در کودکان

افسردگی بچه‌ها با نشانه‌هایی همچون گوشه گیری، کم وزنی یا چاقی، بدخلقی کودک شناخته می‌شود. تشخیص افسردگی در سنین پایین مشکل‌تر است. کودکان افسردگی را با دردهای جسمی مثل دل درد، سردرد بروز داده و با بالا رفتن سن کودک علائم افسردگی در کودک متفاوت می‌شود. جهت کسب آگاهی از علائم افسردگی کلیک کنید.

 علائم و نشانه‌های کودکان افسرده

همانطور که گفته شد تشخیص افسردگی در بچه‌ها نسبت به بزرگسالان سخت‌تر بوده و والدین و مسئولان تربیتی به راحتی متوجه نمی‌شوند، از جمله شایع‌ترین علائم در کودکان افسرده به شرح زیر می‌باشد.
-چسبیدن به والدین و پرستاران
-نرفتن به مدرسه و ترس‌های شدید
-افسردگی در سنین پایین با دردهای جسمی مثل دل درد، سردرد نیز ارتباط دارد.

مشاوره کودکان بخش بسیار مهم و پیچیده ای در روانشناسی دارند، درمان افسردگی کودکان در مرکز مشاوره کودک بسیار شایع است. کودکان همچون بزرگسالان به دلایل مختلفی دچار افسردگی می شوند ، اختلالات روانی ، مشکلات بیولوژیکی و بیش فعالی از نمونه های آن است.برای مشاوره کودکان خود با ما تماس بگیرید.

کلینیک تخصصی نوروتراپی کودکان در مشهد

نوروفیدبک، واکنش های فیزیولوژیک  نهفته در مغز انسان و امواج مغزی که هر لحظه بر وضعیت رفتاری و عملکردی ما اثر گذارند را ثبت می کند و بعد آن چه که در همان لحظه در مغز انسان در حال اتفاق افتادن است را کاملا دقیق، روشن و واضح روی صفحه ی نمایشگر به تصویر می کشد.

نوروفیدبک به انسان کمک می کند تا از وضعیت امواج مغزی خود، از نحوه ی عملکرد واکنش های زیست شناختی غیرارادی مغز خود در لحظه، آگاهی و شناخت دقیق و فوری کسب کند. این افزایش آگاهی و شناخت به فرد کمک می کند تا بتواند در جهت رفع اشکالات و ناهنجاری های موجود در امواج مغزی خود اقدام کند. افزایش آگاهی نسبت به وضعیت امواج مغزی باعث می شود فرد بتواند کنترل بیشتری بر این امواج  داشته باشد.

از کاربرد های نوروفیدبک می توان به این موارد اشاره کرد :بیش فعالی/ کاستی توجه ، اضطراب، افسردگی ،یادگیری ،اوتیسم ،وسواس،اختلال خواب،تقویت عملکرد ذهن و…اشاره کرد.

برای مراجعه به یکی از بهترین مراکز مشاوره و روانشناسی کودکان با ما تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

آرامش ماندگار

آرامش ماندگار