4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس روانشناس اختلال افسردگی

5/5

آدرس روانشناس اختلال افسردگی

ازجمله زوش های غلبه بر احساس افسردگی میتوان به روش های زیر اشاره نمود؛

۱. روشهای معکوس، یعنی زمانیکه احساس شدید ناامیدی و دلسردی و ناراحتی را تجربه میکنید، کارهای خلاف این حالتها را انجام دهید! مثًلا موزیک شادی بگذارید و برقصید و مسخره بازی در آورید! با دوستان خود تماس بگیرید،

مشغول کارهای دستی و هنری شوید، ورزش کنید )البته ورزشهای سبک و لذت بخش( فیلم ببینید، از موسیقی استفاده کنید و افکار آزاردهنده را با افکار امید بخش هر چند که موقتی باشد تعویض نمایید و به خودتان امیدواری دهید.

بدانید که: هر چند که تمام موجودات روی زمین با آب زندهاند! ولی انسان به آب و به امید زنده است! و قطعًا اگر امید و آرزو کردن را از انسان بگیرند، هرگز تلاشی برای زنده بودن خود نخواهند نمود و حتی ترجیح میدهد که آب را هم نخورد!

۲. روش توقف گفتگوی درونی ؛

الف( روش تئوری بی خیال و بی اهمیت، به هر فکری که به ذهنتان میرسد بی اهمیت باشید، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است! )

ب( روش علمی )… مکانی آرام و خلوت را در منزل خود پیدا کنید و بعد بهصورت چهار زانو به روی زمین بنشینید و شمعی را در فاصله سه متری خود و در مقابل دیدگانتان قرار دهید. تلاش نمایید که در این حالت تنها به شعلههای شمع نگاه کنید و به هیچ مسئله دیگری فکر نکنید و تنها نظارهگر آب شدن آن و حرکت شعلههای این شمع باشید

هر چند که پس از چند دقیقه افکار خاصی به ذهن شما هجوم میآورند و این افکار قصد دارند که فکر شما را به خود مشغول سازند، ولی شما باید تلاش نمایید که نسبت به افکاری که به ذهن شما خطور می کنند بی اهمیت باشید و هر وقت فکری در ذهن شما شروع به بزرگ شدن نمود به او بگویید: ایست!

مشاورین متخصص درمان و روش های غلبه بر افسردگی

ممکن است در این تمرین و در هر دفعه حدود دهها بار از کلمه ایست استفاده نمایی د که نباید خودتان را ناراحت کنید! اجرای این تمرین در دقایق ابتدایی کار نسبتًا دشواری است، ولی پس از چند دقیقه متوجه میشوید که کم کم آرامش و احساِس لذتبخشی شما را فرا میگیرد! اگر تمرین خوب و مستمری داشته باشید پس از مدت ۱۲ روز بهراحتی به ذهن خود بیاموزید که به تعقیب افکار بهخصوص موضوعات آزاردهنده نرود!

در این تمرین تلاش نمایید که در مدت این نیم ساعت مراقبه، کل سطح فکر خود را آزاد و رها سازید و خودتان را ملزم نمایید که با این شیوه حداقل روزی نیم ساعت همه چیز را بهدست فراموشی سپرده و از دغدغههای دنیوی خارج شوید! در این تمرین صبور بودن خود را نیز میتوانید آزمایش کنید!

ج( از افکار منفی و عمیق خود خارج شوید و کًلا بی خیال کشف کائنات شوید! و در کل افکار و احساسات فلسفی خود را حداقل برای مدتی هم که شده کنار بگذارید و چرخۀ افکار ناخواستۀ خود را متوقف نمایید.

نگران نباشید افسردگی قابل درمان است با مرکز مشاوره ما تماس بگیرید و نوبت خود را رزرو کنید.

 

متخصص درمان غیردارویی اختلالات شب ادراری در کودکان

از جمله علل شب ادراری در کودکان میتوان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • خواب عمیق – همان‌گونه که خواب عمیق یکی از نشانه‌های رشد و تکامل صحیح است، کم شدن کیفیت و مقدار خواب هم در این دوره زمانی رخ می‌دهد. این موضوع در سن بلوغ و در طی سال‌های دبیرستان میان نوجوانان بسیار شایع است.
  • وقفه تنفسی در خواب و خر و پف – در موارد نادر اگر کودک به وقفه خواب تنفسی و یا خر و پف مبتلا باشد، شب ادراری را هم تجربه خواهد کرد. در کودکانی که این مشکل را دارند، راه تنفسی مسدود شده و نفس کشیدن در هنگام خواب متوقف خواهد شد. این موضوع تعادل شیمیایی در مغز را هم تغییر داده و بروز شب ادراری را تحریک می‌کند.
  • یبوست – مثانه و روده در فاصله نزدیکی از هم قرار دارند. اگر فرد به یبوست مبتلا باشد، محتویات شکم به مثانه فشار وارد کرده و باعث می‌شود که کودک کنترلی روی مثانه‌ی خود نداشته باشد. در این موارد درمان یبوست اولین قدم برای درمان شب ادراری است.
  • بیماری مثانه و یا بیماری کلیوی – اگر کودک در شب و روز کنترلی روی مثانه‌ی خود نداشته باشد و یا در هنگام دفع ادرار احساس سوزش داشته باشد، علائم وجود بیماری‌های کلیوی و مثانه را نشان می‌دهد و باید آن‌ها را درمان کرد.
  • بیماری‌های عصبی – برخی اوقات مشکلاتی در طناب نخاعی منجر به شب ادراری خواهد شد. اگر کودک علائمی همچون بی حسی، مور مور شدن پاها و دیگر مشکلات نخاعی داشته باشد، باید در نظر گرفته شود. با این همه در موارد نادر این بیماری‌ها باعث شب ادراری می‌شود

شب ادراری را میتوان با نوروفیدبک نیز درمان کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تماس بگیرید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار