4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

آدرس مرکز زوج درمانی در مشهد

5/5

آدرس مرکز زوج درمانی در مشهد

زوج درمانی در بسیاری از موارد و اختلافات زوج‌ها می‌تواند مشکلات را حل کند و شادی و آرامش را به زندگی بازگرداند.

برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

زوج درمانگر کیست و چه وظایفی دارد؟

زوج درمانگران معمولا بر اساس شیوه‌های مختلف درمانی آموزش دیده‌اند و درمان را بر اساس نیازهای شما آغاز می‌کنند. سه نوع مهم و رایج رویکردهای درمانی وجود دارد: روش گاتمن، روش درمانی EFT یا احساس محور و روش درمانی ایماگو. تفاوت این سه نوع روش درمانی در نوع تشخیص، انواع سکس تراپی و دیگر مسائل زناشویی است. با وجود این‌که روش‌های درمانی زوج درمانگران متفاوت است اما معمولا این متخصصان تلاش می‌کنند به این صورت عمل کنند:

  • روی مشکلی خاص تمرکز کنند (مثلا مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، حسادت)
  • از هر دو نفر بخواهند در جلسات شرکت کنند و با هم مشکل را حل کنند.
  • راهکارهایی عملی ارائه دهند و در زمان مناسب دخالت کنند.
  • اهداف درمانی را به وضوح توضیح دهند.

زوج درمانگران کسانی هستند که به صورت تخصصی در این زمینه مطالعه و تحصیل کرده‌اند و پس از گذراندن دوره‌های مخصوص کار درمان را در جلسات مشاوره انجام می‌دهند. زوج درمانگر موظف است به اختلافات دو نفر به خوبی گوش دهد، مشکل هر دو نفر را موشکافانه بررسی کند و برای حل آن مشکل راهکارهایی عملی نشان دهد.

مرکز تخصصی زوج درمانی در مشهد

کاربرد زوج درمانی و اهمیت آن در روابط زوجین

به طور کلی زوج درمانی برای انواع روابط اعم از جوان، پیر، نامزد کرده و ازدواج کرده کاربرد دارد. ممکن است بخواهید از زوج درمانی حل مشکلات فعلیتان استفاده کنید یا از پیشرفت این مشکلات جلوگیری کنید یا فقط می‌خواهید چک آپی انجام دهید چون مدتی را از هم دور بوده‌اید یا تحت فشار و استرس قرار داشته‌اید. به هرحال اگر دوام رابطه زناشویی و همسر و زندگیتان برایتان مهم است باید همیشه از نگاه فردی متخصص مشکل را حل کنید. برخی از زوج‌ها برای تقویت رابطه و دریافت درک بهتر از طرف مقابل به دنبال زوج درمانی هستند. در موارد دیگر زوج درمانی برای رفع مشکلات و بهبود رابطه به کار می‌رود. از زوج درمانی برای مشکلات زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • مشکلات ارتباطی
  • مشکل در روابط جنسی
  • مشکلات فرزندان
  • سوء مصرف مواد
  • عصبانیت
  • خیانت و بی وفایی

زوج درمانی ممکن است در مواردی مانند آزار خانگی نیز مفید واقع شود.

زوج درمانگر خوب در مشهد

در جلسات زوج درمانی چه مواردی مطرح می‌شود؟

برای یافتن بهترین زوج درمانگر لازم است درباره تحصیلات و تجربه، محل و ساعات کاری، برنامه درمانی و هزینه‌های او بپرسید. در جلسات زوج درمانی معمولا زوج‌ها در جلسات متعدد باید همراه هم باشند تا درمان شوند. در حین کار کردن با درمانگر مهارت‌هایی را می‌آموزید که چطور رابطه خود را محکم‌تر کنید مثلا:

  • مهارت ارتباط باز
  • مهارت حل مسئله
  • مهارت بحث منطقی

شما در این جلسات درباره نقاط قوت و ضعف رابطه‌تان صحبت خواهید کرد و در همین حین منشأ اختلافات خود را کشف خواهید کرد. با کمک همدیگر یاد می‌گیرید چطور مشکلاتتان را بشناسید و همدیگر را هم سرزنش نکنید و در عوض یاد بگیرید چطور بهبودشان ببخشید. در همین حال این چند نکته را هم مد نظر داشته باشید:

  • ممکن است در ابتدا صحبت کردن در مورد مشکلاتتان با مشاور کاری سخت باشد. اما نگران نباشید، زوج درمانگر حاذق به شما کمک خواهد کرد با احساساتتان کنار بیایید و صحبت کنید.
  • ممکن است همسرتان نخواهد با شما به جلسه مشاوره بیاید. با این حال شما باز هم به جلسه مشاوره بروید، چون ممکن است در این جلسات چیزی بیاموزید که بتوانید طرز رفتار خودتان را اصلاح کنید.
  • درمان معمولا در زمان کوتاه انجام می‌گیرد. این‌که تعداد جلسات درمانی چقدر باشد و برنامه درمانی به چند جلسه طول بکشد بستگی به شرایط شما دارد.
  • ممکن است پس از جلسه، زوج درمانگر به شما تمرین دهد و نیاز باشد در خانه کارهایی را به عنوان مشق انجام دهید!
  • شما و همسرتان ممکن است به کمک دیگران نیز نیاز داشته باشید. در موارد خاصی مانند سوء استفاده یا بیماری، ممکن است پزشک از شخص دیگری نیز برای مراقبت از شما کمک بخواهد.

کلینیک خوب زوج درمانی در مشهد

دو مورد از مشکلات زوج های جوان

( اقتصاد )

به زوجین توصیه می شود که عادات اقتصادی و مخارج زندگی را متعادل کنند زیرا موقعیت های اقتصادی از مسایل دشواری است که زوجین با آن مواجه خواهند شد. درصورتی که زوجین از وضعیت مالی و شرایط اقتصادی ناراضی باشند، بهتر است با هم در مورد ارزش ها و اهداف زندگی با هم بحث و گفتگو کنند و طرح ها و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتشان را بیان نمایند. زوجین باید اولویت های مخارج زندگی را برحسب گذراندن تعطیلات، رفتن به مراکز خرید، استفاده از باشگاه های ورزشی یا سایر فعالیت های تفریحی تعیین کنند. حتی می توانند برای خرید یک خانه در سال های بعد برنامه ریزی کنند و حساب مشترکی را در بانک باز کنند و مبلغ آن را برای خرید خانه تعیین کنند.

داشتن طرح و برنامه به تعیین ایده ها و اهداف شخصی و عادات مخارج زندگی کمک می کند. زوجین هر دو موظف هستند که اهداف مالی و اقتصادی را در زندگی زناشویی شان مشخص کنند و برای آن برنامه ریزی نمایند.

( خانواده شوهر )

یکی از موضوعات کلیشه ای در زندگی زناشویی، درگیری با خانواده شوهر است. بیشتر زوجین شرایط پراسترس و تنش زایی را در طول برنامه ریزی و تدارک عروسی تجربه می کنند اما این احتمال وجود دارد که شخصیت فرد با شروع زندگی زناشویی دچار آسیب شود. زمانی که مشکلی باعث درگیری با خانواده شوهر می شود، با همسر خود صحبت کنید.

احترام گذاشتن به والدین همسرتان را فراموش نکنید و حدود را رعایت کنید اما به همسرتان یاداور شوید که تا چه حد خانواده او مجاز هستند که در زندگی زناشویی ورود پیدا کنند. گفتگو با والدین خود و والدین همسر در مورد این حدود بسیار مهم است.

با مشاوره ای مطمئن زندگی زناشویی خود را زیبا کنید.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار