4747 66 38 - 051

آرامش، آگاهی، تغییر مثبت و زندگی بهتر

آرامش مگ؛ مجله اینترنتی آرامش ماندگار

آگاهی، نخستین گــام برای رسیدن به آرامش ماندگار

کلینیک خدمات نوروتراپی در مشهد

5/5

کلینیک خدمات نوروتراپی در مشهد

نوروتراپی از آن جا که رابطه ی مستقیمی با مغز برقرار می کند، باید با دقت بسیار و توسط شخصی انجام گیرد که سابقه و دانش استفاده از ابزار ها را داشته باشد. کلینیک تخصصی آرامش ماندگار دارای متخصص نوروتراپیست با داشتن سابقه ای درخشان در حیطه فعالیت خود می تواند بهترین انتخاب شما برای انجام نوروتراپی باشند.برای تعیین وقت و مشاوره با ما تماس بگیرید.

نوروتراپی چیست و چه مزایایی دارد؟ 

از آن جایی که سلول‌های تشکیل دهنده مغز ما را نورون‌ها تشکیل دادند، برای درمان نورون‌ها از نوروتراپی استفاده می‌شود. این واژه، ترکیبی از نورو به معنای عصب و تراپی به معنای درمان است. امتیاز مهمی که این روش درمانی دارد، این است که تاثیر نوروتراپی نسبت به عوارض آن پایدارتر و موثرتر است و عوارض کمی دارد. در نتیجه کسانی که به نسبت به عوارض دارو نگران هستند، به راحتی می‌توانند روش درمانی نوروتراپی را جایگزین کنند.

قبل از شروع نوروتراپی، الکتروانسفالوگرام یا نوار مغزی انجام می شود تا فعالیت الکتریکی مغز سنجیده شود. این تست با استفاده از امواج الکتریکی انجام می شود. با تفسیر داده های به دست آمده می توان اطلاعات خوبی راجع به عملکرد مغز به دست آورد.

مرکز نوروتراپی در مشهد

رویکردهای نوروتراپی
به صورت کلی دو رویکرد و روش در نوروتراپی وجود دارد. در ادامه به معرفی این رویکردها می پردازیم:

نوروفیدبک
در رویکرد اول به فرد آموزش داده می شود که بر امواج مغزی خود مسلط شود. این روش نوروفیدبک نامیده میشود. در نورووفیدبک مراجع یاد می گیرد که می تواند بر قدرت و توان باندهای فرکانسی مغز خود که مرتبط با شرایط اختلال فرد است تسلط به دست بیاورد.

پژوهش ها نشان می دهد که قدرت امواج مغزی در اختلال هایی چون نقص توجه – بیش فعالی، اضطراب و افسردگی دچار نابهنجاری شده است و این به معنی این است که مغز مراجع بی توجه، مضطرب و یا افسرده شده است. نوروفیدبک که یک روش غیر تهاجمی است این امکان را به مراجع می دهد که با قدرت خود مغز، بر این نابهنجاری در امواج مغزی پیروز شود و امواج مغزی را به حالت طبیعی و نرمال برگرداند.

این فرایند، از طریق شرطی سازی عامل و بوسیله تکنولوژی های پیشرفته صورت می گیرد. نتیجه پژوهش ها نشان می دهد که درمان نوروفیدبک، به عنوان یک درمان مکمل، در بهبود اختلال های نظیر نقص توجه – بیش فعالی، اختلال یادگیری، اضطراب، افسردگی های خفیف، دردهای مزمن، مشکلات در خواب و مشکلات شناختی نظیر حافظه بسیار موثر است.

روش تحریک مغز
رویکرد دوم در نوروتراپی مجموعه ای از روش های تحریک مغز است که شامل تحریک مغناطیسی و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای است. تحریک الکتریکی جریان مستقیم فراجمجه ای یک تکنیک غیر تهاجمی تحریک مغز است که بر اساس کاربرد جریان ضعیف، مستقیم از روی جمجمه می باشد. بدینوسیله سبب تغییر فعالیت مغز و القاء نوروپلاستیستی بر اساس نوع مونتاژ و پارامترهای تحریک می شود.

کلینیک نوروتراپی درمان افسردگی در مشهد

جدیدترین راه درمان وسواس چگونه انجام می شود؟

در ابتدا و در طول مشاوره، علائم بیمار مورد بررسی قرار خواهند گرفت. سپس باید نقشه ای از مغز با استفاده از الکتروانسفالوگراف (EEG) تهیه شود. این تست حدود بیست دقیقه به طول می انجامد و فعالیت های مغز بیمار را ثبت خواهد کرد. مدت زمان اولین جلسه مشاوره در حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه می باشد. سپس، با استفاده از داده های به دست آمده از نقشه مغز و علائم موجود، طرح کلی درمان برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد. چند جلسه اول شامل تحریک عصبی می باشد.

سپس، نوروفیدبک نیز به درمان اضافه خواهد شد. ابزار تهیه نقشه مغزی با حسگر هایی که بر روی جمجمه و گوش بیمار قرار می گیرند، ارتباط برقرار می کند. این حسگر ها خطرناک نیستند و استفاده از آن ها درد و احساس ناخوشایندی به همراه ندارد. در روند نوروتراپی نمایشگری پیش روی فرد قرار می گیرد و او می تواند از طریق آن، امواج الکتریکی تولید شده توسط مغز خود را مشاهده کنید. سپس نوروتراپیست به او یاد خواهد داد که چگونه به صورت ارادی و خودآگاهانه این امواج و در نتیجه فعالیت های مغز را تغییر دهد.

کلینیک تخصصی نوروتراپی در مشهد

موارد درمانی نوروتراپی
منابع و پژوهش های علمی و همچنین تجارب بالینی نشان داده اند که نوروتراپی در درمان افسردگی، اضطراب، نقص توجه/بیش فعالی، مشکلات خواب و دردهای مزمن می تواند روش درمانی پربازده و بی خطری باشد.

البته موارد ذکر شده همه کاربردهای نوروتراپی نیست. نوروتراپی همچنین می تواند به انسان های با عملکرد نرمال کمک کند تا توانایی های شناختی (توجه، تمرکز، گوش به زنگی، سرعت پردازش، حافظه کوتاه مدت و بلندمدت)، هیجانی ( مدیریت استرس، خودنظارتی، روش های کارآمد خود آرام سازی و ….) خود را ارتقاء بدهند. احتمالاً این خبر هیجان انگیزی برای یک مدیر، ورزشکار، مدرس و یا یک موسیقیدان خواهد بود.

نوروتراپی به عنوان یک روش درمانی روانشناسی
روش های درمانی متعددی برای درمان مشکلات روانی ایجاد شده است مانند انواع متدهای رواندرمانی و دارودرمانی. در این روش ها هدف درمانی تغییر شناخت و ذهنیت فرد، رفتار یا تغییرات بیوشیمیایی مغز است. در نوروتراپی اما هدف اولیه و اصلی اصلاح عملکرد مغز به شیوه ای کاملا طبیعی و غیرتهاجمی است. پیشرفت دانش ما در مورد عملکرد مغز و همچنین پیشرفت روش های تکنولوژیک حوزه پزشکی این هدف را برای ما فراهم آورده است.

نوروتراپی بر اساس این آموزه علمی بنا نهاده شده است که مغز می تواند تغییر کند. به راستی هم چینین است. مغز اندام یادگیرنده وجود انسان است. مغز می تواند تغییر کند و این اصل و اساس تمامی درمان ها است. همچنین مغز ما می تواند یاد بگیرد. تغییر ذهنیت و شناخت و یا رفتار بتبع تغییر مغز می تواند اتفاق بیفتد. نوروتراپی بطور مستقیم از طریق فرایند یادگیری و انعطاف پذیری مغز می تواند در درمان اختلال های روانی و ذهنی به ما کم کند.

ما یکی از بهترین کلینیک ها در مشهد هستیم.

مشاوره خدمات:

همکاران ما در

واحد پذیرش

پاسخگوی شما خواهند بود

4747 66 38 - 051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده:

جلال محمودی

جلال محمودی

مدیر و مسئول فنی مرکز خدمات نوروتراپی، روانشناسی و مشاوره آرامش ماندگار